Nou de titel zegt het al, wat vinden jullie nou het beste middeltje tegen rode billetjes? Ons meisje heeft weer een enorme rode kont (door de kiesjes denk ik). En dit keer proberen we Bepanthen. Gebruiken jullie zalfjes oid waar jullie helemaal content mee zijn? Ik heb nog steeds niet 'de' remedie gevonden (mocht die bestaan ). Groetjes!
Hier gewone ouderwetse talkpoeder. Daar bij gebruik ik ook zwistal (gevoelig huidje) zinkzalf dat ik elke keer naar ontlasting en het badje erop smeer. suc6 en bestaan wondermiddelen?
Ik betwijfel het Het zal natuurlijk ook weer een beetje aan het kindje zelf liggen maar toch We hebben hier ook talkpoeder van de Kruidvat/sudocreme geprobeert maar dat vind ik ook niet echt helpen.. En gebruiken jullie die middeltjes elke keer of alleen als de billetjes rood zijn?
tegen wondjes maizena of talkpoeder. ligt er maar net aan waar ik ben of wat ik mee heb tegen rode billen, talkpoeder en sudocreme, gebruik het alleen als ik het zie beginnen of als het rood is, niet als er niks aan de hand is liefsz
ik gebruik de middeltjes altijd na het poepen. Daarbij gebruik ik zinkzalf na het badje als de billetjes rood zijn. Hier is het meestal tussen de schaamlimpjes en bij het poepgaatje
bepanthen bij rode billen en als het écht extreem is maizena. Maar dat hebben we bij de oudste pas 1x hoeven gebruiken gelukkig. Bij de jongste smeren we voorlopig niets als het niet nodig is. En anders liggen er nog tubes bepanthen.
Ik gebruik alleen wat als het nodig is, anders niet. Ik gebruik dan goede vette creme. De billendoekjes van de C1000 bevallen super goed. Maar het beste werkt hier; lekker lang in bad. (Ik houd de billen wel goed droog, dus na billendoekjes even deppen met droog doekje indien nodig)
ik gebruik bij rode billen van weleda de billencreme mijn zoontje heeft veel ure ontlasting gehad en echte kapotte billen.... en dan de zalf erop.... drie uur later niks meer van te zien. ik wil geen andere zalf meer hoor
calendula zalf of creme van vsm... ideaal. verzacht meteen, makkelijk smeerbaar ook in de plooitjes... 2 uur later niets meer van te zien... Jamie zegt ook als ik t erop smeer "daaaaaag au, doei"
Bij ons helpt lekker badderen is badolie. Dan is het huidje wat vet. Anders smeer ik ook weleens wat vaseline erop als het rood is. Het vet stoot vocht af waardoor urine niet zo makkelijk op het huidje komt.
Overdag niks, gewoon schoonmaken en een schonen luier. Maar elke avond voor het slapen gaan krijgt mijn dichtertje heerlijk ouderwets talkpoeder op haar billen. Dit wrijf ik goed uit, ook haar liezen! Het werkt super! Mijn dochtertje s erg gevoelig voor rode billen en zo voorkom ik het! kus miek
als het een klein beetje rood is smeer ik sudo of bepanthen.. maar ik heb t een keer echt heel erg rood gehad bij Smurf.. en toen hielp het allemaal niet.. je zag het gewoon rood worden waar je bij stond zo ongeveer. De tip die ik toen hier kreeg was zinkzalf.. en echt top! Er op smeren..en de volgende luier was t gewoon echt bijna weg.. ik zweer bij zinkzalf ( van daro???) als het echt bijna open gaat
badderen in olie, en bestrooien met huis-tuin-en-keuken-middeltje maizena werkt hier het allerbeste! succes met proberen, hoop dat je gauw het ideale middeltje hebt gevonden!
als het rood is, bepanthen. Als het geirriteerd is dus bobbeltjes enz dan eerst aloevera gel erop en na intrekken nog bepanthen erover. En als het open is talkpoeder op de wondjes gedeelten, en voor de rest bepanthen... (mijn dochter reageerd extreem gevoelig op sudocreme...dus die gebruiken we echt niet meer!, manlief is ook allergisch voor alle metalen dus tsjah....)
Ik ben ook nog aan 't uitproberen, hadden hier 2 weken geleden luier uitslag die van kwaad tot erger ging, bleek een schimmel te zijn. Paar dagen met miconazol gesmeerd en alles weer ok! Smeer zelf afwisselend met bepanthen & zwitsal billetjes zalf.
Mijn tip met rode billen is zinkzalf. Maar voor al geen schoonmaakdoekjes gebruiken als het al rood is maar gewoon ouderwets een washandje, Zonder zeep ect hier ook een creme gehad van de ha dat wel werkte. miconazol. En is het weer normaal schoonmaakdoekjes hypoallergeen zonder parfum. Parfum kan rode billen ook erger maken. En goed droog maken na het badderen en of douchen.
Hier smeer ik ook met zinkzalf of sudocrem (dat laatste meestal voor de nacht, en preventief). Verder zou ik niet zo snel bepanthen gebruiken voor de billen. Dit gebruik ik alleen voor plekjes die "aan de lucht kunnen drogen". Dit omdat de bepanthen een vettige zalf is en dordat er geen lucht bij kan het kan gaan smetten en het nog erger wordt. (dit doe ik dus ook niet onder de okseltjes als die wat rood zijn, maar gebruik ik dus ook sudocrem of zinkzalf). Verder gebruik ik voor ruwe plekjes op het gezicht of beentjes ofzo wel bepanthen !