Hallo allemaal, vier weken geleden is geconstateerd dat ik een complete mola- zwangerschap heb. Ik heb direct een curretage ondergaan en het was afwachten of het hcg hormoon daarna ging dalen. Helaas kreeg ik woensdag te horen dat na drie weken het hcg hormoon weer was gestegen. Nu moet een chemotherapie ondergaan. Die chemotherapie baat me erg veel zorgen. Zijn er meer mensen die een mola hebben gehad en ook chemotherapie . Hoe zijn jullie ervaringen??
Geen ervaringen hier maar wilde je wel veel sterkte wensen. Heb zelf ook een poos in spanning gezeten of het HCG ging dalen...en toen ineens vloog het hormoon dwars door het dak heen. Lag ik de volgende dag weer op de OK (2e x BBZ). Hoop dat er gauw wat meiden je gerust kunnen stellen! Liefs, Kweenie
Hoi Priscilla, Wat een ellende zeg!! Je vraagt om ervaringen met chemo, die heb ik niet. En kan me zorgen zo goed voorstellen. In feb/mrt was hier ook een topic over, ik hoop dat er iemand reageert. Ik heb zo'n 6 jaar geleden een complete mola gehad, het was mijn eerste zwangerschap en ik wist niet wat me overkwam! Maar ik had dus wel het geluk dat mn hcg daalde en ik geen chemo hoefde. Heel veel sterkte meid!!
Hoi Priscilla, Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Partiele mola gehad en is zo ggoed als zeker dat ik ook chemo moet na 13 weken prikken. Alleen nog afwachten of Nijmegen het bevestigd.... Ik hoop dat er snel iemand reageerd met ervaringen. Heb je ook last van bijverschijnselen? Zoals bloedverlies of zwangerschapsverschijnselen? In ieder geval heel veel sterkte!
Hey meiden, wat een slecht nieuws Ik heb ook een mola gehad, maar gelukkig zonder chemo. Er is wel een vrouw op het forum die ook chemo nodig heeft (gehad). Er was inderdaad een paar maand geleden een topic over. Weet niet of ze nog actief is. Vervelend hé dat er zo weinig over bekend is! Heeeel veel sterkte, liefs
Hoi billieb, ik had nog maar twee weken geprikt en bij de derde keer ging mijn hcg alweer omhoog. Mijn tunes ploot wil geen enkele risico nemen en zo snel mogelijk beginnen met chemotherapie. Nu wachten op een uitnodigingsbrief van het ziekenhuis. Chemotherapie wordt door een andere afdeling gegeven. Twee maanden geleden was inderdaad voske een topic hierover, heb haar een privé bericht gestuurd maar helaas geen reactie ontvangen. Ik wens jou veel sterkte voor de toekomst
Veel sterkte. Ik had hier nog nooit van gehoord dus net even bijgelezen op het internet. Wat ontzettend vervelend voor jou (en de anderen trouwens ook). Ik hoop dat je snel zult herstellen (emotioneel en fysiek) en wens je erg veel succes met de behandeling!
hier een partiele mola..... 3 weken geleden heb ik een curettage gehad en vanmiddag de uitslag. ik moet nu ook een half jaar lang elke maand bloed prikken. Hoe snel daalt het HCG eigenlijk, ik had op de dag van de curettage een waarde van 400.000 ( de gyn zei al dat dat heel hoog is) vandaag dus weer geprikt en vrijdag hoor ik de uitslag. ik vraag me af wat het emotioneel nog met me gaat doen, aangezien ik de rest van het jaar niet meer zwanger mag raken en daar dus behoorlijk van baal. Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen die dit ook mee moet maken, dat wij nu juist die ene moeten zijn die dit meemaken.....
Ik heb ook de methothrexaat injectie gehad. Ik vond het behoorlijk tegenvallen. Mijn lichaam deed er 3 maanden over voordat het hcg volledig weg was. ik vond t om eerlijk te zijn 'prettiger'om een curretage te krijgen (die heb ik 7 jaar geleden gehad) dan deze injectie. Heel veel sterkte. Hopenlijk is het bij jou sneller over!
Was dit ook na een mola? Ik heb het ook wel eens aangeboden gekregen met slecht dalend hcg, maar dan ging het om 1 injectie. Bij een mola moet je "verplicht" een curettage en vervolgens meerdere injecties als je hcg niet voldoende daalt. (Dat was 6 jaar geleden het beleid) Nogmaals veel sterkte voor TS trouwens, jammer dat er weinig lotgenoten te vinden zijn hier. Ik schreef destijds op een actief forum van "9maand.be", misschien kan je daar nog nuttige info/verhalen vinden?
Ik ben afgelopen donderdag met de chemo injecties begonnen. Tot nu toe gelukkig nog geen last van bijwerkingen. De injecties zelf vallen wel mee. Nu afwachten hoe snel het hcg daalt.
Gelukkig, dan valt dan tenminste nog mee. Hopelijk blijft het zo. Hoeveel injecties moet je? En wanneer weer prikken? We zijn toch twee weken verder ondertussen zie ik, is je hcg in de tussen tijd nog verder gestegen eigenlijk? Groetjes!
Op het moment dat ik begon met de chemo was mijn hcg weer gestegen naar 3300. Ik heb nu vier injecties gehad met vier pilletjes. Dat is eigenlijk 1 kuur. Mijn hcg was aan het einde van de kuur gedaald naar 2100. Positief dus. Aanstaande woensdag begin ik met mijn tweede kuur. Afwachten hoe snel we dan weer dalen.
De zus van mijn zwager heeft van de winter een Mola zwangerschap gehad. Ik heb haar zelf niet gesproken maar ze was in april bezig met (waarschijnlijk) de laatste chemokuur. Volgens hem was het zwaar maar vond ze de uiteindelijke chemokuur wel meevallen. Zij woont ook in België en we vonden toen daar meer info over op internet dan hier. Aan alle dames hier die het hebben, heel veel sterkte.
De eerste kuur heeft aangeslagen. Mijn hcg is van2100 gedaald naar 444. Inmiddels alweer met mijn tweede kuur begonnen. Op naar onder de vijf.
Ik heb nog niet gereageerd hier, maar lees wel mee. Wilde even laten weten dat ik het super voor je vind dat het de goede kant op gaat!! Succes meid!!