Gisteren bij de vk geweest en ze vond me er slecht uit zien. Zij niet alleen ook mijn vriend en collega's zeiden het dit weekend. Ik ben bleek, moe en heb het steeds koud. Vooral handen en voeten. Bloeddruk was 105/65. Vorige week bloed laten prikken maar de uitslag was er nog niet. Als hb niet goed is belt ze me. Dan wil ze dat ik aan de floradix tabletjes ga. Wat doen jullie aan een lage bloeddruk?
Niets. Ik had hele zwangerschap zo rond de 100/60 (zelfs vaker 100/55) en zolang je er geen last van hebt is het niet erg. Anders een cup a soupje, of zout dropje nemen. Lage bloeddruk is niet erg voor je kindje, alleen kan het vervelend zijn voor jezelf.
Ik had bloedarmoede en kreeg van de huisarts staaltabletten (even de naam kwijt) maar toen kon ik niet meer poepen, daar ben ik gauw mee gestopt. Floradixdrankje deed niets bij mij. Hoop dat je je snel fitter gaat voelen.
Hier ook, vooral die middelste weken. Mijn laagste was 80/55, en dat na een paar km fietsen en 2 hoog traplopen.. Na de 25 weken ging het weer beter. Tot die tijd voldoende drinken, bouillon tussendoor(wij eten redelijk zoutarm, dus even wat extra's). Er is nooit een reden gevonden, maar ik hoor het vaak. Bij mij beide zwangerschappen. En mijn zusje ook 3x, waarvan 1 keer echt flauwgevallen door te lage bloeddruk.
Ik denk wel dat ik er last van heb de klachten die ik heb zijn wel te linken aan mijn lage bloeddruk. Ga zo maar wat drinkbouillion halen in ieder geval.
Als het echt te laag is ga je wel van je stokje Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap al 55/100. Gewoon wat meer zout tot je nemen (consequentie is wel vocht vasthouden op het laatst, maar á la) en voldoende blijven eten, zodat je niet onnodig hongerig (= slap) bent. Wees blij! Een lage bloeddruk is hartstikke gezond in de zwangerschap. Er zijn er een hoop die om en nabij hoog zitten en dat kan complicaties geven.
Ook hier een "lage" bloeddruk. 100/60. Toen ik dus eindelijk eens 120/70 had kon ik gelijk door naar het ziekenhuis op verdenking van zwangerschapsvergiftiging. Was niks aan het handje en nu weer stabiel laag. ga ook wel eens naar 95/55 heel soms 105/65. Het kan enorm vervelend aanvoelen. Maar kan inderdaad geen kwaad. Wat extra zout tot je nemen en veel drinken en niet te snel je hoofd draaien of opstaan. Verder was mijn HB ook op de grens. Ik kreeg toen de tip om melkproducten en thee te vermijden een uur voor en na het eten, wat extra groene groenten en mijn HB is er van omhoog gegaan zodat ik niet weer aan die ellendige staaltabletten hoef. Die deden voor mij ook helemaal niks, behalve een heel ellendig gevoel geven!!! succes en hopelijk heb je een fijne en goede zwangerschap
Mijn bloeddruk is ook altijd rond de 100/60-65 geweest in de zwangerschappen dus vlgs mij is dit wel redelijk normaal. Alleen nu helemaal op het eind loopt het wat op. Denk dan idd mss wat last van een laag HB ofzo. Dit heb ik bij mijn zoontje ook gehad en toen kreeg ik ook tabletjes!
Die bloeddruk is heel normaal en gezond in dit stadium van de zwangerschap. Vaak gaat hij aan het einde wat omhoog.
Heb het ook gehad en nu weer denk, volgende week vk. Merk het aan slapjes voelen en duizelig. Inderdaad wat extra zout eten en soms een dropje. Gelukkig is laag niet erg! Ik had dat ook met 38 weken was hij ineens 80/120 n0rmaal dus en toen wilde ze me ook beter in de gaten houden en anders inleiden.
Echt laag is je bloeddruk niet, de mijne is alle zwangerschappen (nu, derde zwangerschap,pas een keer gemeten) ook rond die waardes geweest. Eigenlijk nooit echt een opmerking over gehad. Als ik me licht in me hoofd voel ga ik zitten en ik eet wel gewoon zoute dingen, aangezien hij toch laag is. Ik voel het wel altijd aankomen, als het niet helemaal goed gaat, dus zorg dan altijd dat ik ga zitten. Rustig aan en idd misschien wat meer zout eten af en toe (is dan wel niet zout, maar zorgde ook vaak voor wat dextro in me tas),
105 over 65 vindt ik niet echt laag. Symptomen die jij hebt komen meer overeen met een laag hb.... Bij ging bloeddruk halverwege de zwangerschap naar beneden. Was ook goed te voelen. Stond gewoon te tollen op mn benen, licht ih mn hoofd. Had toen een bloeddruk van 95/50. Moest echt opletten met snel omdraaien of opstaan. Als ik dit te Snel deed dan werd alles gewoon zwart voor mn ogen. Was niets aan te doen. Rustig bewegen, zoute drop (niet teveel), af en toe een klein zakje naturel chips en bouillion.
Normaalwaarde is 120/80 dus dan is 105/65 wel aan de lage kant. Ik googelde lage bloeddruk en meerdere sites geven aan dat alles onder de 120/80 onder een lage bloeddruk valt. De vk vond het ook aan de lage kant. En gaf aan dat dat oo de reden kan zijn dat ik me zo voel. Ze heeft nog niet gebeld over de bloeduitslagen maar ik neem wel wat meer zout. Eten hier ook zoutloos met name het avondeten.
Wat raar hier ook de hele zwangerschap 100/60 en nooit heeft ze gezegd dat het aan de lage kant is gewoon altijd prima de laatste keer was die 140/75 ook geen zorgen redelijk voor dit termijn
Dat is geen lage bloeddruk hoor. Normaal gesproken misschien wel, maar tijdens de zwangerschap is je bloeddruk altijd lager. Maar lager wil niet zeggen TE laag. Vind het juist een goede bloeddruk. Je klachten lijken me meer van een laag HB te komen.
Voor mij is 105/65 een heel normale bloeddruk. Daar voel ik me prima bij. Toen ik in m'n zwangerschap richting de 50 (soms zelfs 45) ging met m'n onderdruk, ben ik wat meer dropjes gaan eten, veel drinken, zoethoutthee en bouillon. Zo ongeveer zal een onderdruk van 65 voor jou waarschijnlijk ook voelen, als je normaal 80 hebt. Voor de rest niet lang stilstaan, niet snel opstaan en niet snel in beweging komen.
Hier hetzelfde rond die termijn. Later nog iets lager (100/45). Heb er wel echt last van gehad, slap voelen, duizelig enzo.. je kunt er weinig aan doen. Rustig aan, vooral niet te snel gaan staan. Regelmatig eten. Vooral niet met een lege maag gaan douchen (= succesrecept voor flauwvallen bij mij.) Zout eten deed ik ook, maar of dat hielp..? Na de 25 weken ofzo ging het ineens weer omhoog en zat ik op een keurige 120/80. Beter te laag dan te hoog, is mij verteld. Het is rot voor jezelf, maar je kleintje krijgt er niks van.
120/65 is een normale bloeddruk Ik werk in de zorg. De meeste mensen zitten met onderdruk rond de 70. Ik heb altijd rond de 120/65 en dit is prima. Je moet niet gaan vergelijken met waardes van internet of uit de boekjes. Er moet gekeken wordn wat je normaal voor bloeddruk hebt en nu in zwangerschap. DAN kunnen ze zien of jouw waarden teveel zakt en te laag wordt. Als ik 120/80 heb tijdens zwangerschap dan wordt ik door gestuurd naar het ziekenhuis omdat dit voor MIJ te hoog is. Voor iemand die dit altijd al heeft zal dit weer normaal zijn....