Vraag Zwangerschaps- en bevallingsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kleinukkie12, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinukkie12

6 sep 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik ben van plan om 5 weken voor de bevallingsdatum met verlof te gaan. Er worden vaak voorbeelden gegeven als je 6 weken van te voren met verlof gaat dus vandaar mijn volgende vraag.

Mocht ik bijvoorbeeld een week later bevallen dan de uitgerekende datum hoe zit het dan met het totale verlof?
    Heb ik dan recht op
    5 + 1 + 11 = 17 weken verlof of
    5 + 11 = 16 weken verlof

En je kunt toch ook zeggen ik ga bijvoorbeeld 4,5 week van te voren met verlof? Dan wordt mijn verlof na de bevalling verlengd met 11,5 week?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt voor de reactie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kleinukkie12,

Je Zwangerschaps-uitkering (WAZO) duurt minimaal 16 weken.

Wordt je kindje later geboren dan de vermoedelijke bevallingsdatum ?

Je Zwangerschapsuitkering (WAZO) wordt dan verlengd met de periode dat de baby later wordt geboren.

Voorbeelden:

Je gaat 5 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum met verlof en je bevalt een week later dan de uitgerekende datum.
    Je WAZO duurt dan in totaal 17 weken. ( 6 weken voor de bevalling en 11 weken daarna )

Je gaat 4,5 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum met verlof en je bevalt een week later dan de uitgerekende datum.
    Je WAZO duurt dan in totaal 17 weken. ( 5,5 week voor de bevalling en 11,5 week daarna )

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Ik wens je een goede zwangerschap en een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina