Hallo, Ik mag van het cb nu naar zes voedingen maar ik vind het heel moeilijk om er een schema voor de maken. Nu krijgt mijn zoontje de fles om 05.00 - 09.00 - 12.00 - 15.00 18.00 - 21.00 en 0.00 Welke tijden zou ik nou het beste kunnen aanhouden voor zes voedingen? Vind het zou moeilijk om daar een juist balans in te vinden. Groetjes, Einad
Hoi Einad, Hier zijn geen vaste schema's voor. Je kan dan ongeveer om de 3-4 uur een voeding geven. Dit is per kindje verschillend. Het is ook afhankelijk van hoelang je kindje 's nachts slaapt. Groetjes Angélique
Ons zoontje sliep nu tot zeven uur. Is 07.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.30 en 23.30 een goed voedingschema? En als ons zoontje 150 cc mag bedoelen ze dan 150+5 schepjes dus eigenlijk iets van 15 cc meer of gewoon de 150 en dan is het niet erg als er nog een bodempje in de fles zit. Bedankt voor de antwoorden.
Hoi, Dat ziet er goed uit hoor. Bij kindjes beneden de 4 maanden mag er niet meer dan 10 uur tussen de voedingen zitten. Dat gaat goed zo. Over het algemeen wordt er dan 150 ml water met 5 schepjes bedoeld, totaal is dat dan 165 ml. Het is niet erg als je kindje niet alles opdrinkt. Het gaat om een gemiddelde hoeveelheid. Je kindje kan zelf waarschijnlijk goed aangeven wat hij wel/niet wilt hebben. Groetjes Angélique
Nog even een vraagje... sorry! Ik ben nu aan het proberen of mijn zoontje zes voedingen wil.. maar nu lijkt hij toch behoorlijk ontregeld. Hij wil niet altijd de fles leegdrinken maar komt ook niet eerder dan omdat hij honger heeft. Hij geeft dus niet aan dat hij honger heeft en op de tijden dat ik het probeer drinkt hij of de hele fles leeg of maar een beetje en als ik het dan later probeer drinkt hij soms nog wel wat. Vaak drukt hij de speen met zijn tong naar buiten en gaat met zijn hoofd schudden... Nu ben ik toch wel onzeker dat hij te weinig binnen krijgt of moet hij er gewoon aan wennen en zolang ik hem niet hoor er maar vanuit dat hij wel verzadigd nog is? Sorry voor het lange misschien wat warrige verhaal..
Hallo, Op de verpakking staat aangegeven hoeveel voeding je kindje maximaal mag drinken bij een bepaald gewicht, waneer je daar ongeveer op uitkomt zit je prima, het maakt dan niet uit of je 5, 6 of 7 voedingen geeft. Groetjes Eveline