Radeloos, niet doorslapen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ster88, Oct 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb een zoontje van 3 en een dochter van 15 maanden. Mijn zoon slaapt als een roosje snachts. Mijn dochter tot een maand of 8 ook maar is nu een half jaar echt aan het spoken 's nachts. We moeten er gemiddeld een keer of 4 uit en dit elke nacht. We vullen dan haar flesje water of als het echt niet gaan beetje sap en dan slaapt ze weer even. Ik ben het inmiddels behoorlijk zat omdat ik zelf merk dat ik super vermoeid wordt icm drukke baan. Overdag slaapt ze nog maar 1x. Het maakt niet uit hoe lang of kort ze overdag slaapt.. iemand nog tips?

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het wel altijd iets als mijn dreumes van 1,5 niet doorslaapt. Meestal last van doorkomende tandjes, te koud of te warm, alle pijntjes eerst uitsluiten.
    En ik heb wel geleed om niet bij eerste kik op te springen, vaak droomt hij en kletst dan of huilt in zijn slaap.
    En dan gaan kijken naar eten overdag, krijgt ze wel genoeg binnen dat ze daarom zo vaak wakker wordt?

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Geen flesje meer geven? Of heeft ze echt dorst? Wanneer ze al een half jaar spookt lijkt het mij niet iets van een tandje ofzo.

4. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Krijgt ze veel tandjes door? Daar kunnen ze aardig last van hebben?
    Of is ze vaak verkouden? Dan kunnen de oren nogal dwars zitten, (druk op de oren door het liggen).
    Of het pijn is kun je redelijk goed checken door een paracetamol te geven voor het slapen gaan. Als de nacht dan rustiger verloopt, weet je dat er ergens iets verholpen moet worden.

5. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    O dit is zo herkenbaar, dochter van bijna 13 maanden doet precies het zelfde sinds een maand of 3 geleden begon het ineens, soms hebben we een goede nacht dat ze maar 2x wakker is, en soms komt ze wel 5x, we zijn helemaal gesloopt na zo'n nacht en dan moet je werkdag nog beginnen.

Verschil tussen met of zonder zetpil naar bed is er niet
    Honger kan ze niet hebben
    Luier is schoon
    Ze heeft een slaapzak aan dus koud is het niet in bed

Het enige wat ik kan bedenken zijn d'r tanden, ze heeft er namelijk pas 2

Naja, ik weet het niet meer maar hoop dat het heel snel weer over gaat

6. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Tandjes heeft ze altijd erg veel last van. Er komen er nu ook veel door alleen heeft ze echt in dat half jaar maar twee nachten misschien aan een stuk geslapen. Ze eet overdag heel goed dus denk eigenlijk ook niet dat het daaraan kan liggen al is ze soms wel onverzadigbaar hihi. We hebben alles al geprobeerd, warmer aankleden, wat minder aandoen, drie verschillende slaapzakken.
    Vaak verkouden is ze niet. Ik ben een soort bang dat dat flesje nu ook echt gewenning is. Maar ze drinkt snachts soms 4 flessen leeg :0 ik moet dus vaak ook haar luier verschonen 's nachts. Een speen wil ik liever niet aan, dus ik denk echt dat ze de fles als een soort speen gebruikt?

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ja 4 flessen leeg drinken in de nacht moet volgens mij niet helemaal normaal meer zijn. Een keer dorst oké. Toch misschien die fles "afleren"? Dat ze zulke volle luiers als gevolg heeft is ook niet gek.

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Ben je hiermee al eens bij de huisarts geweest?

En bij de kno? Door grote amandelen of chronische oorontsteking kunnen kinderen ook veel wakker worden

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Heb je al eens geprobeerd om gewoon een flesje melk te geven s nachts? dochter hier heeft toch vaak nog trek s avonds.... Als we dan water geven komt ze zeker nog een paar keer...

10. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Ze had twee weken terug een oorontsteking toen was ze echt de hele nacht wakker en we merkten direct dit is niet goed en anders dan anders.. Daarvoor heeft ze antibiotica gehad en dat is nu over, ik heb ook niet het idee dat ze snachts echt pijn heeft..

11. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Geen tips, maar wel herkenning. Onze dochter is 16 maanden en doet precies hetzelfde, al 3 maanden inmiddels. We moeten er 4x per nacht uit, met uitschieters naar 6x. We zijn gesloopt en ik voel me een zombie overdag, kan niet meer normaal nadenken. Bij de supermarkt vergeet ik mijn boodschappen in de tas te doen en loop gewoon weg terwijl mijn boodschappen nog bij de kassa liggen. Ik vergeet wat anderen me vertellen, en als ik de krant lees, weet ik bij het laatste woord niet meer waar het artikel over ging. Ben zo oneindig moe...

Wij hebben vanalles al geprobeerd, echter zonder resultaat. Zal het even opsommen hier, misschien zit er nog iets tussen wat je nog niet geprobeerd hebt, maar wat voor jullie dochter wel werkt:

- paracetamol voor de nacht
    - nachtlampje aan of juist uit
    - dentinox op tandvlees smeren
    - laten huilen
    - troosten en weer in bed leggen en na 10 minuten weer troosten
    - bij ons op de kamer laten slapen
    - warmer kleden 's nachts
    - het laatste uur voordat ze gaat slapen heel rustig houden (voor zover dat lukt met onze zoon van 4 ;) )
    - iedere keer als ze 's nachts gaat huilen, opnieuw het avondritueel doen, dus liedje zingen, welterusten zeggen

We zijn nu zover dat we haar maar gewoon bij ons in bed nemen als ze huilt. We slapen dan nauwelijks meer, maar dan hoeven we er in ieder geval niet steeds meer uit.

't Is echt zo frustrerend! Ik voel met je mee en ik hoop dat het voor jullie en voor ons snel over is!

12. MHV

MHV Actief lid

Feb 10, 2013
    435
    30
    28
    Ik zou echt even naar de dokter gaan en alles laten nakijken.
    Ook de fles zou ik gaan afbouwen....niet abrupt in een keer niks meer maar steeds wat minder.
    Miss om de zoveel minuten terugkomen en haar max 5 min laten huilen ?
    Werkte bij mijn zoontje heel goed. Laten merken dat het slaaptijd is.
    Natuurlijk had ik vantevoren alles uitgesloten.
    Succes!

13. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff vreselijk zeg! Dan ben je inderdaad gesloopt.
    Ik zou gewoon een keer langs de huisarts gaan en het voorleggen. Kijkt hij/zij hopelijk wat dingen na en heb je dat in elk geval uitgesloten.
    Mijn zoontje wordt heel zelden wakker, maar als hij wakker wordt dan zijn wij heel makkelijk: flesje melk en weer slapen. Hij is geen grote eter, net als zn vader ;) dus (behalve dan voor zijn gebit) kan hij t zo heel soms wel hebben.

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Hier bleken het oren te zijn. Pff wat was ik moe alles geprobeerd huisarts zei dat alles oke was. Uiteindelijk eindelijk bij de kno arts gekomen en bleken wel degelijk zijn oren te zijn. Dag later buisjes gekregen en neus amandel geknipt. Keelamandel vorige maand. Sinds dien slaapt hij weer écht goed.

Zou eerst idd eens uit sluiten of het iets medisch is.

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Dit had ik eigenlijk ook niet. Hij had vaker oorontsteking en dan gilden die het echt uit. Maar "normaal" had ik niet het idee dat hij veel pijn had. Bleek later dat hij wel last had in de nacht, alleen niet zo accuut dan als het écht ontstoken was. Het sluimerde zeg maar.

16. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Pfff vermoeiend he! Wat vervelend dat jullie er ook last van hebben! Inderdaad overdag ben ik echt een zombie. Ik ben zowiezo iemand die veel slaap nodig heeft en dit werkt niet mee.
    Ik heb dus ook echt last van lichamelijke klachten volgens mijn huisarts puur van de vermoeidheid. Vroeg naar bed helpt niet en ben vaak blij als ik nog even avond heb ;)
    Dankje voor de tips qua proberen! Er zitten zeker dingen bij die ik nog niet heb geprobeerd! Laten we maar hopen dat ze er snel over heen groeien :)

17. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Hmm misschien inderdaad toch maar een keer laten checken dan. Haar oren zijn wel vaker bij de huisarts gecheckt en dan was er niets aan de hand..Twee weken terug dan voor het eerst oorontsteking nadat ze griep had..maar misschien wel eens goed om een check Up te doen..

18. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Huisartsen zien bijna niets aan de oren, dan enkel de acute ontstekingen. Echt even verwijzing KNO vragen dus om alles uit te sluiten, voordat je over zou gaan op een gedragsmatige aanpak.

19. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Jullie geloven het niet maar ze heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen!! Alsof mijn berichtje gewerkt heeft haha. We hebben niets anders gedaan maar werd pas om kwart over 7 wakker! Wat is dat heerlijk zeg een hele nacht slapen!!! Hopelijk blijft het zo!

20. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Hoe gaat het nu?

Share This Page