Hallo, Ik heb een vraag aan julie. Zijn er mensen die meerdere miskramen achter elkaar gehad hebben? Ik heb er nu 3 gehad in 14 maanden, een met 6 weken, 8 weken en 6 weken. Ik heb de hoop bijna opgegeven dat het nog ooit goed komt. Ik heb al allerlei bloedonderzoeken gehad, maar hier is niets uitgekomen. Zijn er mensen die na meerdere miskramen toch een kindje gekregen hebben? Ik ben erg benieuwd. Groetjes Jenni
Ik heb 8 miskramen gehad, steeds met een jaar ertussen voor ik weer zwanger werd. De 9de zwangerschap ging goed.
Ik heb er dit jaar 2 achter elkaar gehad. Eerste met 5 weken, daarna gelijk weer zwanger en toen mis gegaan met 8 weken. Toen 1x ongesteld en daarna zwanger en dat is tot nu toe gelukkig goed gegaan.
Ik heb nu 3 miskramen binnen een half jaar gehad, hoop toch dat het binnenkort lukt of dat we de mmm in mogen.
Een collega van mij heeft 6 miskramen gehad. Medische molen werd niks gevonden, gewoon “domme” pech. Ze is nu opnieuw zwanger en alles verloopt hartstikke goed!
Ik geloof dan weer niet dat er bij 6 miskramen sprake zou zijn van domme pech. Zelf denk ik dat er wel degelijk een oorzaak aan herhaalde miskramen ten grondslag ligt (zeker bij 6 stuks), maar dat het de arts niet altijd lukt om de oorzaak te achterhalen.
Desondanks is ze nu hartstikke gezond zwanger. Zonder medische hulp of veranderingen. Als er dan al iets medisch bij haar is, betekent dit in ieder geval niet dat het dan onmogelijk is om gezond zwanger te raken
In dit geval heeft zij gelukkig geluk. Fijn dat het nu wel goed gaat. In andere gevallen is er misschien wel hulp bij nodig.
Dat is zeker waar. Maar de vraag van TS was of er mensen zijn die met meerdere miskramen zwanger raken, ik wilde haar slechts een positieve ervaring meegeven dat het goed kan gaan. Ondanks dat er niks medisch gevonden is.
Dat is zeker mooi! Maar ik reageerde alleen even op de uitspraak die die arts zou hebben gedaan, die klopt gewoon niet en dat zou nooit mogen worden gezegd. Positieve ervaringen zijn nodig. Maar realistisch blijven dat er ook weleens een ander psd bewandeld moet worden hoort er ook bij.
Ik heb een miskraam gehad, toen een dochter gekregen, weer twee miskramen gehad en toen een late 'miskraam' met bijna 16 weken. Hier in Nederland onderzoeken ze alleen de basis dingen en als daar niks uitkomt, gooien ze het al snel op pech. Wij hebben de stap gemaakt naar UZ Gent, zij hebben verschillende dingen gevonden en daar medicatie voor gekregen. Ik ben nu ruim 13 weken zwanger en tot nu toe gaat alles goed.
Ik heb er nu 3 gehad. Twee waren wel vroeg, dan gaat het natuurlijk toch wel vaak fout. Wij zijn nog niet aan onderzoeken begonnen. Wellicht over een tijdje of als ik nog een miskraam krijg.
Ik heb er ook 2 direct achter elkaar gehad. Zwanger, MA, gelijk weer zwanger, vroege mikraam met 5 weken, gelijk weer zwanger... nu 18 weken zwanger. Maar ik was wel echt heel erg bang. Van het ziekenhuis mocht ik gerust even laten onderzoeken of er een reden was voor de 2 miskramen. Ik heb toen bedankt en gezegd dat ik na een derde miskraam eventueel wel wat onderzoek zou willen. Maar aan de andere kant waren 2 miskramen na 2 rondes proberen zo pittig dat ik al gelijk dacht: als het nu weer mis gaat stop ik er even mee... weet natuurlijk niet of ik het ook echt gedaan had. Maar psychisch vind ik het echt enorm zwaar. Ik heb misschien een miskraam te weinig voor je vraag... maar het is wel een positieve ervaring
Klopt, het niet weten als arts is niet hetzelfde als dat er niks aan de hand is. Ik ken deze arrogante uitspraken en ik heb in het verleden heel wat artsen een lesje statistiek gegeven. Ik kan ook arrogant zijn als het nodig is . Na drie achtereenvolgende miskramen is de kans domme pech statistisch gezien gemiddeld 50%. Bij meerdere miskramen wordt de kans domme pech uiteindelijk bijna nihil. Helaas wordt er vaak geen oorzaak gevonden en krijg je in Nederland het advies om het net zolang te proberen tot er wel eentje blijft zitten. Mijn advies is om vooral verder te kijken en zelf te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn in Nederland en het buitenland. Ons heeft dit twee prachtige kinderen opgeleverd!
Na 5 miskramen kreeg ik medicatie vanuit Gent en dat heeft onze 1e zoon opgeleverd. Daar doen ze veel meer bloedonderzoeken en geven eerder medicatie.
Wat naar @Jenni909. Ik zit op het moment in de nasleep van mijn 3e miskraam in een jaar (2x rond 9 wk en nu in de 6e week). Ik heb de standaard bloedonderzoeken gehad bij herhaalde miskramen, daar kwam niks uit. Ik weiger te geloven dat het domme pech is. Ik heb op de vorige afspraak mijn gynaecoloog zo ver gekregen om de schildklierwaardes ook te testen. De uitslag heb ik nog niet. Ik ben nu in ieder geval onder behandeling bij een kinesiologe (baat het niet dan schaadt het niet). Ik heb komende week een controle in het ziekenhuis bij een andere gynaecoloog, die ga ik nog vragen wat ze kunnen doen, en als zij ook antwoordt dat het pech is, bel ik met de zorgverzekering om te kijken of ik naar Gent kan. Ik weiger het maar weer zomaar te laten gebeuren zonder iets eraan gedaan te hebben. De impact op mijn lichaam en hoofd is daarvoor te groot.
Hier nu ook 2 achter elkaar gehad, de eerste met bijna 11 weken en de laatste keer een vroege 2 dagen na nod met positieve test. Helaas moeten wij via ivf zwanger worden, maar we proberen het maar zo te zien we hebben een dochter en het is ook weer 2 keer gelukt om zwanger te worden nu nog even blijven. Zit nu ook weer na een tp in de helse wacht weken.