Informatie over Gent.

Discussion in 'Miskraam' started by Nipa18, Dec 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    Ik weet dat er heel veel in topics over gesproken wordt, maar het leek me handig hier een apart topic over te maken. Heb wat vragen namelijk.

- hoe kom je in contact met Gent en de juiste personen ( via doorverwijzing of op eigen initiatief?)
    - welke informatie willen ze allemaal hebben? ( alle bloeduitslagen en andere onderzoeken uit nl?)
    - hoe vaak moet je naar Gent toe?
    - hoe zit dit alles en eventuele onderzoeken over het algemeen kwa verzekering?

Alvast bedankt voor het reageren.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    - Ik heb gewoon contact opgenomen met het algemene nummer van de poli fertiliteit in Gent. Ik heb ons verhaal verteld en aangegeven dat ik een afspraak wilde met prof. De Sutter.

- Ik heb mijn dossier opgehaald bij mijn NL zkh en meegenomen naar Gent.

- Wij zijn een keer of 10 in Gent geweest. Onze stimulatie duurde uiteindelijk langer, vandaar een aantal extra keren er naartoe.

- Het zelf alles declareren bij de verzekering is een hoop gedoe. Gent is niet de meest snelle met rekeningen sturen, maar je moet wel van alles aanbetalen tijdens de behandeling. Alleen betaalt de verzekering dat pas terug als je het volledige overzicht kunt overleggen. Het is dus wel nodig om een paar duizend euro 'voor te schieten'.

3. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    Bedankt voor je duidelijke antwoord.

4. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    Meer info is erg welkom!!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb een mail gestuurd, naar de afdeling reproductieve geneeskunde, dat ik een afspraak wilde maken bij prof. de S.
    De wachttijd was 4 maanden en ondertussen ben ik al mijn bloeduitslagen uit NL bij elkaar gaan verzamelen.
    Een verwijsbrief heb aan de huisarts gevraagd.

Bij de 1e afspraak zag ik de arts en werd er gekeken welke bloedonderzoeken ik nog niet had gehad. Ik kon meteen bloed af laten nemen voor de overige onderzoeken.
    Een maand later moest ik terug voor een hysteroscopie en weer een week later voor alle uitslagen.

Ben er dus totaal 3x geweest en heb medicatie gekregen die ik vanaf mijn eisprong moet gebruiken, aangezien ze iets in mijn bloed hebben gevonden. Na een half jaar moet ik terug komen, als ik niet zwanger ben geworden.

Ik ben er in juli voor het eerst geweest en nog steeds geen rekeningen gehad. Bij mijn 1e afspraak bleek mijn verzekering geen contract meer te hebben en bij de 2e en 3e afspraak wel. Heb de 1e keer om die reden 100 euro voor moeten schieten. Ik weet dus nog niet of ik het vergoed ga krijgen. Op internet staat bij mijn verzekering dat je geen toestemming hoeft te vragen als je naar een gecontracteerd ziekenhuis gaat in het buitenland, je moet alleen een verwijsbrief van je arts uit NL hebben.

Share This Page