Hallo verloskundigen, In mei heb ik een vroege miskraam gehad, waarschijnlijk rond de 5 weken (HCG was 2 dagen voor bloedverlies 11 en is pas afgenomen 3 dagen na de positieve zwangerschapstest). In November heb ik een miskraam gehad op 9 weken (was gestopt met groeien kort na de 6 weken echo) en heb dan een curettage gehad. Nu in januari heb ik terug een miskraam gehad op vermoedelijk 5 weken (HCG 11 op vermoedelijk net 4 weken). Ik heb zeer onregelmate cyclussen dus is het steeds moeilijk te bepalen geweest wanneer mijn NOD was... Heb ik veel kans dat ik de volgende keer terug een miskraam krijg? Want heb er nu al 3 gehad... De hormonen in mijn bloed zijn gecontroleerd en die zijn normaal. Wat kan de reden zijn dat het steeds zo vroeg misloopt? Moet ik verdere stappen ondernemen om het te laten onderzoeken waarbij het steeds komt?! Alvast bedankt !!
Hoihoi, 1 op de 5 zwangerschappen gaat mis...dat is een hoge kans. Ze zeggen weleens de natuur is mild.....maar na 3 keer wil je dat niet meer horen. De oorzaak is vaak niet te achter halen. Maar je kan en mag na 3 miskramen verder onderzoek laten doen. de kans blijft gelijk op een goede zwangerschap dus houd moed! Imke