Wanneer stopt de ellende? en het verdriet?

Discussion in 'Miskraam' started by maybe3, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik moet even van me afschrijven..!!

16 Januari ben ik getrouwd met de liefde van m,n leven. Als cadeautje kregen we 2 weken later een positieve zwangerschapstest. Dus heel speciaal.. ons wondertje was verwekt op onze huwelijksnacht.
    Omdat ik al eerder een MK had gehad werd ik extra in de gaten gehouden. Alleen was er steeds alleen een lege vruchtzak gezien. Op 14 februari eindelijk een vruchtje met kloppend hartje. Ik maakte een sprongetje van geluk. Helaas was dat van korte duur. Precies een week later was er weer alleen een gekrompen vruchtzak te zien, en ons wondertje was verdwenen. Hoe kon dit gebeuren? Ik had geen buikpijn helemaal niks en voelde mij ook nog zo zwanger!! Ook bleef m,n HCG mooi door stijgen. Na 2 weken was het nog niet losgekomen en kregen we cytotec. Dit hielp voor 1 avond en de dag daarna niks meer. Aangezien ik bij een gyneacoloog liep waar ik geen vertrouwen in had en al een afspraak had staan in het erasmus heb ik hun toen gebeld. Ik kon meteen dezelfde dag langs komen. Ze heeft een inwendige echo gemaakt en bloed geprikt. 's avonds werd ik gebeld dat ik de dag erna terug moest komen. Het beeld was erg rommelig en m,n HCG nog doorgestegen. Ze vonden het erg lijken op een Mola zwangerschap. Dat was op donderdag. 14 maart heb ik uiteindelijk een curretage gekregen. Na de curretage kwam de gyn die de ingreep had gedaan langs en zei dat het inderdaad veel op een Mola zwangerschap leek en dat het weefsel onderzocht werd. 25 maart had ik ineens weer een positieve Ovulatietest in handen. Gelijk maar gebruik van gemaakt. 29 maart werd ik gebel;d dat het geen Mola was. Wat was ik opgelucht zeg. Daarna alle ovu testen negatief. Tot 4 april, ineens weer een knal positieve ovulatie test, maar tegelijk ook een positieve zwangerschapstest en bloedverlies. Maar geen krampen. 5 april precies hetzelfde verhaaltje. Inmiddels nog steeds bloedverlies maar beide testen negatief. Vandaag voor contrle naar de gyn, ze zei eerste instantie dat ze me over 8a 10 weken terug wou zien. Toen vertelde ik van de testen en wilde ze toch nog even een echo maken. Weer een rommelig beeld op de echo en verdikt baarmoederslijmvlies. En weer kwam het woord mola zwangerschap ter sprake. Meteen urine test moeten doen en deze was gelukkig negatief. Nu wilt ze me gelijk morgen weer terug zien en weer een echo maken..!!

Ik ben kapot van verdriet, ik kan m,n eigen lichaam niet meer vertrouwen. Ik wil dit af kunnen sluiten en door naar de volgende ronde maar dat lijkt onmogelijk te worden..

Sorry voor mijn super lange verhaal, maar moest het even kwijt..!!

groetjes Maybe:(

2. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,881
    113
    Noord-Holland
    hey meid,

wat een verdrietig verhaal.
    Ik vraag me af of je tussen je curretage op 14 maart en de positieve ovu op 25 maart nog een zwangerschapstest hebt gedaan om te confirmeren dat de HCG uit je bloed was? Ovu en zwsch testen reageren namelijk op elkaars hormonen en dus zou je test van de 25e nog positief kunnen uitslaan door de 'oude' hormonen.. en is je nieuwe test van 4 april de 'echt positieve' of als je echt pech hebt, zelfs ook nog van de oude hormonen. Het is maar een gok.. zelf vind ik het prettiger om een ronde te wachten óf tussendoor te blijven testen tot hij weer wit is, om zeker te weten dat een mk is afgesloten.
    Sterkte... *knuffel*

3. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Dankje voor je reactie. Gezien mn eierstok op de echo is 4 april ook inderdaad mn echte eisprong geweest daarvoor ook 9 dagen negatieve ovu test gehad.. maar ik ga er vanuit dat deze eisprong toch niks kan worden gezien de "troep" in mn baarmoeder. maar heb nu al 6 dagen licht bloedverlies en als dat mn menstruatie is heb ik ineens maar een cyclus van 22 dagen en 2 dagwn na het begin van me menstruatie een eisprong.. dat kan toch niet?

4. Ils80

Ils80 Bekend lid

Mar 27, 2012
    560
    0
    0
    Wat een narigheid Maybe! Een dikke knuffel voor jou en veel sterkte!

5. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

May 22, 2011
    610
    0
    0
    @ Maybe:
    Wat een vervelend verhaal zeg!
    Klinkt ook allemaal wat verwarrend met de ovutesten en positieve testen. Ik heb zelf een mola achter de rug, wat op de echo ook een vaag beeld gaf. Door het hoge hcg wat heel langzaam zakt kan het dan nog lijken alsof je zwanger bent. Gelukkig was het bij jou geen mola, maar misschien had je wel een hoog hcg waardoor je nog een positieve test had? Ik heb na mijn curettages niet meer getest om mezelf te kwellen maar waarschijnlijk zouden die pas na 3 maanden negatief zijn geweest.
    Als de urinetest nu negatief was zal je waarschijnlijk niet zwanger zijn, al kan je dat beter testen met bloedonderzoek.

Ik wens je veel sterkte, en hopelijk komt alles weer snel op gang zoals zou moeten.

6. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@Uk1983:bedankt voor je reactie. De gyn heeft inderdaad bloed geprikt en m,n hcg was 6. Maar heb waarschijnlijk volgens de gyn niet de 25e maar 6 april m,n ei pas gehad. En ze heeft ook naar m,n eierstokken gekeken en zag 2 grote eierstokken met in allerbij wat bloed. Dus waarschijnlijk een dubbele eisprong. Ook was m,n baarmoederslijmvlies verdikt. Dus m,n NOD is verplaatst en heb nu helemaal geen idee meer hoe m,n cyclus loopt.. hihihi voorlopig blijft alles wat komen gaat dus 1 grote verassing.

Wat naar dat jij een mola hebt gehad zeg. Ik was daar heel bang voor toen ze het bleven noemen, en heel erg opgelucht dat het dit gelukkig niet was.

7. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,881
    113
    Noord-Holland
    In ieder geval goed dat het geen mola is (hij staat ook op mijn "alsjeblieft geen.." lijstje)! Ik denk dat je lichaam gewoon heel erg van streek is.. eerst de zwangerschap, toen niet begrijpen dat het kindje niet goed is, de curettage. Je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad en nu duurt het even voor je cyclus weer netjes op de rit is... Ik kan je alleen maar aanraden om rustig te wachten en bijvoorbeeld te tempen of ovutesten te gebruiken zodat je een beetje inzicht hebt in wat er gebeurt.

8. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

May 22, 2011
    610
    0
    0
    @ Sophy: ik heb de mola nu ook op mijn 'alsjeblieft...niet nog een keer een mola' lijstje staan ;). Wist niet eens wat een mola was...

Share This Page