Kindje wil heel veel en zeer onregelmatig drinken.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Liv, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit met het volgende: mijn zoontje is nu ruim 7 weken en wil de hele dag door drinken. Vaak om de 1 a 2 uur. De hele dag door. Hij lijkt gewoon niet te verzadigen. Ook slaapt hij overdag niet of nauwelijks. In de avond en 's nachts laat hij vaak wel 6 uur of meer tussen de voedingen zitten (niet altijd, soms tussen de 3 a 4 uur). In de avond en nacht slaapt hij wel goed. Dit drink gedrag is eigenlijk al vanaf zijn geboorte zo, dus het zijn geen regeldagen. Ik zit volgens mij ook niet zo heel ruim in de melk, en mijn kolfopbrengsten zijn erg onregelmatig (ik kolf zo af en toe een voeding af), de ene keer kolf ik in de ochtend wel 200 cc en een volgende keer kan dit in de ochtend zomaar maar 60 cc zijn. Ik bied beide borsten aan en stop pas met een borst als mijn zoontje zelf loslaat en voldaan in een diepe slaap valt. Dit drinkgedrag vind ik erg lastig, het beperkt me enorm en ik heb ook nog een kindje van bijna 2. Bovendien is het nu onmogelijk om een voorraadje op te bouwen.
    Ik denk weleens dat ik niet genoeg voeding heb. Wat denken jullie is het normaal dat een kindje zo vaak wil drinken en zo ontzettend onregelmatig? Heeft zijn drinkgedrag invloed op mijn productie? Kan het zijn dat ik gewoon niet meer melk kan produceren dan dat ik nu doe en dat mijn kindje wel meer nodig heeft?

Groetjes Liv

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Liv,

Nog van harte met je zoontje!
    Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt de hele dag niet anders te doen dan voeden. Maar het gedrag dat je beschrijft is voor een kindje van 7 weken heel normaal. Jouw kindje heeft nog een heel klein maagje en ze vinden het dan ook prettiger om vaker kleinere beetjes te drinken en in een keer heel veel. Bij veel vrouwen gaat het na zo'n week of 12 beter. Nu zijn jullie samen nog bezig om de vraag en het aanbod op elkaar af te stemmen.
    Wat betreft het kolven. Dat zegt vaak niet heel veel over je productie. Je kindje kan veel meer melk uit je borsten krijgen dan dat een kolf dat kan. Ik heb wel gehoord tot twee(!?!) keer zoveel.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. In ieder een virtuele knuffel!

Groetjes en veel succes, Mairska

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dit zijn écht regeldagen!
    Gewoon doorgaan het gaat vanzelf weer over. Je hebt al een kindje van 2 dus je weet vast nog wel hoe dat toen ging. Maar misschien was je dit (net als ik) even 'kwijt".
    Succes.

4. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat jullie meteen aan de regeldagen denken, dacht er zelf nauurlijk ook aan maar regeldagen duren toch geen 5 weken? Misschien moet ik idd gewoon nog even doorzetten. Ik kan er ook zeker nog geen afstand van doen. Het maakt me gewoon onzeker en lastig is het ook. Hij valt na een voeding voldaan in slaap maar na een kwartier of half uur wil hij gewoon alweer drinken. Er aan toegeven kan gewoon niet altijd, probeer het wel zo veel mogelijke en een paar dagen is dat nog wel vol te houden maar het duurt nu al 5 weken. Viind het gewoon lastig.

5. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi meid,

Ja, in het begin vond ik het ook heel zwaar. En voor mij is het mijn eerste, dus ik heb ook niet nog kleine van bijna twee rondrennen. Maar ik kan je alleen zeggen dat het met de tijd makkelijker wordt. Toen mijn zoontje net zo oud was als jouw kindje deed hij gemiddeld een uur over een voeding. Opeens leek hij het door te hebben en ging sneller drinken. Ook langzamerhand liet hij langer tussen twee voedingen. Heb je je kindje dichtbij je gedurende de dag? Misschien is het een optie om je kindje in een draagdoek bij je te dragen. Jou geeft het wat vrijheid en voor je kindje is het een veilige plek.
    Op borstvoeding.com staat meer over een draagdoek en de veiligheid hiervan. (dit omdat hier veel in het nieuws over geweest is).
    Heel veel succes!

Groetjes Mariska

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn meisje leek ook niet te verzadigen, met name in de avonden. Ze sliep vaak ook maar eventjes. De nachten sliep ze overigens wel goed, zo tussen 11 en 8 uur met 2-3 voedingen.
    Ik heb haar op een gegeven moment in een puckabbaby gelegd en dit werkte. Ze sliep langer en dit gaat nog steeds goed.
    Het is nog wel zo dat als ze wakker is, ze graag aan de borst ligt en niet altijd vanwege de honger, want ze spuugt dan vaak ook een hoop weer uit. Inmiddels slaapt ze overdag goed. 's Morgens is ze vaak wakker en wil dan ook weer sneller drinken. 's Middags gaat ze slapen, moet ik haar soms wakker maken om een voeding. De avonden wisselt, als ik haar voor 6 uur in bed heb liggen, slaapt ze meestal wel. Maar om 7 uur hoef ik het haast niet meer te proberen, dan wil ze niet slapen en alleen maar bij mij zijn en veel aan de borst. Dit tot een uur of 10, daarna in bad, op bed voeden en slapen. 't houdt je bezig he ;)
    Ik weet niet of jouw kleine spuugt? Als hij alles binnenhoudt, heeft hij 't waarschijnlijk ook nodig.

7. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Doet mijn kleintje nu ook precies hetzelfde, dus ik herken het heel goed. Vooral deze week lijkt het net of ik alleen maar aan het voeden ben (wat eigenlijk zo is) want hij wilt vaak om het uur, en houdt echt alles binnen. Soms barst ik gewoon in huilen omdat ik denk dat ik misschien wel niet genoeg melk heb omdat hij zoveel komt. Het is echt zwaar maar ja wat kun je eraan doen, ik hou me vast aan de regeldagen en dat het op een dag vanzelf wel over gaat!
    Trouwens over die regeldagen, de een zegt dat ze komen rond de 5 weken, de ander zegt weer 6 en dan lees je weer ergens rond de 8 weken. Nou ik blijf hopen dat het rond de 3maanden een stuk rustiger zal zijn.

Veel sterkte en gewoon vol houden meid, want met kolven haal je er veel minder uit dan dat je kindje zelf drinkt.

Deel Deze Pagina