help in de war met zijn dagschema

Discussion in 'Voeding' started by Justins mama, Mar 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, hopelijk kan iemand me helpen.
    Justin heeft het volgende schema met zijn flessen

8.30
    13.00
    17.00
    21.00

Nu ben ik sinds vorige week met fruit en groente begonnen op advies van de kinderarts.

De eerst deed ik een uur voor de fles van 13.00 fruit en een uur voor de fles van 17.00 groente

maar dat houd hij niet vol. Dan is hij veels te moe om zijn flesje te drinken. Hij is dan te lang wakker.

Nu doe ik een half uur van te voren en dan even 10 minuutjes wachten met de fles, maar dan drinkt hij zijn fles niet want dan heeft hij geen honger meer.....

Wat moet ik doen??? Wie heeft er tips en hoe doen/deden jullie dit??

2. adi

adi Niet meer actief

Op deze leeftijd zou ik eerst de fles geven en daarna een paar hapjes groente en fruit. Voor zijn leeftijd is melkvoeding de allerbelagrijkste, daar groeit ie op, niet op de bijvoeding.

Overigens hoef je die groente en fruit op deze termijn niet op vaste tijdsstippen te geven als hij nog niet veel eet, gewoon ergens tussendoor als die goed wakker is.
    Dan kun je langzaam naar toe werken dat je bijv fruit geeft tussen fles 1 en 2, en groente tussen fles 3 en 4. En de tijd dan gewoon aanpassen aan zijn slaapjes.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    'Moet' hij trouwens fruit EN groeten eten? Kun je niet gewoon 1 van de 2 doen om te beginnen?

4. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    1,007
    0
    0
    Huismama.
    Mijn schema is :

8.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    16.00 fles
    17.30 groente
    19.30 fles

Tussendoor kan hij lekker slapen en is hij wakker genoeg voor én zijn hapje én zijn fles.

Je kan de tijden natuurlijk ook aanpassen wat voor jou het best uit komt.

Share This Page