3 mnd oud en rijstebloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door honeyy, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ honeyy
    jammer dat ze daar niet intrapt. Eigenwijsje :D Gelukkig trapt die van ons overal in, zelfs gewoon water drinkt ze op. Als het maar uit die fles komt ;)

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier inmiddels zelf gestart met Friso extra (voor hongerige baby's) sinds 15 uur.... na weer een slapeloze nacht te hebben gehad.

Ik ben benieuwd... Om 21 uur wakker moeten maken...

Word vervolgd :D

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Goeiemorgen allemaal *zoekt smily met hangwallen*

Pffff drama... maar toch ook weer niet :cool:

Ons manneke heeft véél gejengeld en gehuild vannacht. Maar met zijn speentje 3 x kunnen sussen... uiteindelijk wéér opnieuw ingestopt, speen er in en ben maar weer in bed gekropen... ondanks het jengelen ben ik in slaap gevallen en ons mannetje ook geloof ik want ik werd om 6.30 wakker van het huilen! Meneer is dus van 3 tot 4.30 zowiezo aan het spoken geweest en heeft het uiteindelijk opgegeven...
    Ik weet nog dat ik dacht na de laatste keer instoppen "leeft hij nog?" want het was ineens zoooo stil! Maar na een half uur een teken van leven en we zijn in slaap gevallen...

Maar goed... nu is ons hele schema in de war :(
    Hij heeft om 6.30 een fles gehad en om 10.00 uur... Nu even bedenken hoe we het de rest van de dag gaan doen.

4. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn ook met drie maanden begonnen met rijstebloem bij zijn laatste fles te geven. Gewoon gelijk al de juiste verhoudingen.
    Dit deden we omdat hij al enige tijd maar 4 flessen per dag dronk, dus een fles te weinig.

op het cb hadden ze gezegd dat ik het mocht doen en dan gewoon moest kijken hoe zijn darmen zouden reageren. Als deze gewoon normaal zouden reageren, dan mocht ik ook gelijk starten met groente of fruit als ik dat wilde.

Bij ons gaf het helemaal geen reactie in zijn darmen, dus hij kon er gewoon tegen.

Het afbouwen van de nachtvoeding hebben wij echter ook d.m.v. water gedaan. Gewoon steeds meer water als melk gegeven en na een week kreeg hij alleen maar wat water. Na twee nachten had hij dit door en vond hij een speentje al goed genoeg.
    Nu met vijf maanden begint hij ook zonder speen door te slapen! Kan dus nog wel ff duren hoor.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn zoontje slaapt door sinds we hem als laatste fles nutrilon forte geven. Omdat hij nog wel wat langer mocht slapen van het cb adviseerden ze mij om hem een uur eerder wakker te maken voor de laatste fles en dan zou hij beter doorslapen. Dit omdat hij dan nog niet huilt en na de fles weer sneller in een diepe slaap zou vallen. Ik vond het een vreemde theorie, maar het werkt. Hij sliep van 22.00 tot 7.00 (toen was hij nog geen 3 mnd). Nu geef ik hem inmiddels 3 scheppen rijstebloem vanille in zijn laatste fles en nu wordt hij op z'n vroegst om 8.00 wakker (waarschijnlijk ook alleen maar omdat onze wekkers af gaan). Hij vind de rijstebloem vanille overigens erg lekker en drinkt z''n fles binnen 10 minuten leeg. Hij zit nu op 5 voedingen van 200ml (forte) en slaapt sowieso gedurende de dag heel veel nu. Inclusief de fles is meneer max. 2 uur wakker en slaapt dan weer door tot de volgende voeding. Tot ik overstapte op forte was het ook een baby die altijd honger had, nooit tevreden, nu is meneer bijna altijd tevreden, zelfs het huiluurtje is zo goed als verdwenen.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Cyntje; Wat zei het CB? hoe heeft je mannetje het vannacht gedaan?

Ik heb het nu 3 dgn geprobeerd, en gister begon ze in 1x helemaal overstuur te huilen, beentjes optrekken zo zielig! toen er een scheetje kwam was het over? Ze had die dag nog geen poepbroek.. dus denk dat ze last van haar buikje heeft gehad?

Heb het gister avond niet gegeven en ze sleip ook tot half 5 !! :) wel lekker ;) maar ze had vandaag al wel een poepbroek.. dus weet nu niet wat ik eigenlijk moetdoen?

Rebekka; Esmée zit op Friso kindervoeding.. hebben ze daar ook een forte soort van vorzover je weet?ze zit nu nog op speciale voeding voor krampjes en spugen van friso. Heb het niet zo op nutrilon :)

7. adi

adi Niet meer actief

Ja, Friso heeft ook voeding voor hongerige babys, Friso Extra.

De reactie van je dochter zou voor mij echt de teken zijn dat ze die rijstebloem niet kan verdragen. Deze verstopt behoorlijk (het is gewoon rijst hé), en kan zorgen voor opgezet buikje, darmkrampjes en veel scheetjes. Ik zou het haar persoonlijk niet aandoen, want zonder doet ze het ook prima zo te lezen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klopt idd maar onze zoon kreeg er verstoppingen van en mag nu van de ka wel olvarit rijstebloem door zijn voeding met zelfs 6 weken voor zijn verborgen reflux.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik weet niet hoe het gaat bij jouw kindje, maar normaal verstopt rijstebloem veel meer dan nutriton. Want doorgaans wordt aan kindjesmet flinke diarree gekookte rijst gegeven om de ontlasting vaster te maken, en rijstebloem is in pincipe hetzelfde.

Kan die KA je kindje niet gewoon medicijnen tegen reflux geven, ipv bijvoeding met 6 weken? :$ Vind ik echt raar advies...

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Raar advies inderdaad. Daarbij vind ik het niet verstandig om dat hier neer te zetten. Ik hoop niet dat nu iemand gaat denken, dat kan ik ook wel doen.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Was ook niet bedoeld dat iemand dat zonder dokters advies gaat doen natuurlijk heh.
    Hij heeft al verschillende medicaties maar nog last aanmgezien de voeding te licht was.

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Friso heeft inderdaad ook voeding voor hongerige baby's, friso extra. Deze mag je overigens niet mengen met de voeding tegen krampjes, werkt elkaar tegen. Er worden hier verschillende adviezen over gegeven, maar mijn cb zei dat dit absoluut niet mocht. Dit nadat ik het wel al had gedaan. Mijn zoontje had daardoor 3 dagen kramp. Hierna geen last meer van gehad.

Rijstebloem voor 4mnd is idd niet de bedoeling. Ik mocht hier wel iets eerder mee beginnen, maar ze berekenen die maanden bij het cb anders ofzo, ze kijken naar het aantal weken en dat scheelt net iets. Mijn zoontje was ong. 3,5 mnd toen hij rijstebloem kreeg in z;n laatste fles. (200ml forte, 3 eetl. rijstebloem)

Deel Deze Pagina