Mijn zoontje van net 1 begint andere kindjes te bijten. Hij heeft vanmiddag zijn zus al 2 keer te pakken gehad tijdens het spelen. Nu is het wel zo dat zij hem ook gaat oppakken, knuffelen etc, waardoor ze sowieso dicht bij hem is. Zij heeft het zelf overigens nooit gedaan, dus dit is weer nieuw voor mij. Morgen gaat hij weer naar het KDV en ik ben bang dat hij het daar ook gaat doen. Die arme kindjes . Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?
het enige dat je kan doen is melden op het KDV zodat ze erop kunnen letten, en wat je zelf kan doen is steeds herhalen dat het niet mag. heel veel kindjes hebben deze fase en vinden ze op het KDV echt niet raar hoor, ik begrijp wel heel goed dat je het vervelend vindt, zou ik ook vinden. hopelijk is het snel weer voorbij.
Melden bij het KDV (ze zijn wel wat gewend) en thuis heel duidelijk ingrijpen. Wij hebben zelf een korte periode gehad dat we afgesproken hadden om bijna niets echt boos te worden behalve... bijten en slaan. Meneertje had heel snel door dat dat niet mag. (wil niet zeggen dat hij het nooit meer doet maar de fase wel wel heel snel over!)