3 mnd zwanger, in rokerige ruimte zitten schadelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis26, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

De schadelijke nicotine wordt dus niet echt gefiltert door de placenta...ik kan zelf echt niet tegen zwangere vrouwen die roken..
    Ik blijf echt uit rokerige ruimtes, gelukkig roken de meesten niet die we kennen...en die wel roken, roken gewoon netjes buiten en als we ergens op bezoek zijn, houden ze zich altijd heel netjes in of gaan buiten roken, echt super! UIt zochzelf, zijn we wel blij mee..dit was bij mn eerste zwangerschap ook zo, ben zelf heel blij dat ik altijd uit de rook heb kunnen blijven..

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk, beetje dom wat er soms op internet staat.

Dit komt van de site van Stivoro:

Meeroken bij een zwangere vrouw is niet goed. Van de rook van een sigaret komt 85% in de omgeving terecht. Die rookt ademt je zwangere partner ook in. Zo komen er schadelijke stoffen als nicotine en koolmonoxide via de navelstreng in het bloed van het kindje. Jouw kindje krijgt minder voeding en zuursof en kan daardoor minder goed groeien. Het beste is om niet bij je partner in de buurt te roken. Buiten roken is het beste.

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nicotine wordt er gedeeltelijk uitgefilterd door de placenta...
    daarom gaat zo'n placenta vaak ook naar de Kl*te door nicotine als moeder zelf rookt, omdat het een overbelasting vormt voor de placenta...
    (hetzelfde trouwens als moeder veel koffie drinkt... want wat veel mensen niet weten: Caffeine en Nicotine berhoort tot dezelfde gifstoffen.. je kunt het eigenlijk al horen aan de naam)

Dus om op mijn verhaal terug te komen...
    de rook wordt al in je longen gezuiverd... (wat niet goed is voor je longen, maar ok).. dan komt het in je eigen bloed en dan wordt het nog eens gefilterd (gedeeltelijk dan) door de placenta... dus daarom ben ik van mening dat een enkele keer in een rokerige ruimte zitten niet schadelijk is....

Tja tuurlijk is het beter om rokerige ruimten te mijden ... als het kan... maar als het niet kan... om dan gelijk te denken dat het een ramp is....(?)
    is ook niet gezond....

4. ramona0309

Ja maar als je partner rookt... zit je dus dagelijks in de rook..... tenminste ik neem aan dat de meeste hun parner elke dag zien :D

5. ramona0309

koolmonixide zit trouwens ook in uitlaatgassen...... dus elke dag stadten (of als je in t centrum werkt)... is dus ook niet gezond...!
    Tenminste in grote steden niet!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, als ie niet buiten rookt wel, je moet er toch niet aan denken! 'k Zou hem schoppen! :evil:

7. ramona0309

hahaha buitenschoppen of buiten schoppen...?
    Kan ie gelijk eeen peuk opsteken... dan issie toch buiten!

Mijne rookt trouwens idd buiten! hahaha

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Maar het gaat toch niet om dagenlang? Het was vorige week een dag, en volgende week nog een keer. En de feestdagen. Dat kun je toch nauwelijks dagenlang noemen lijkt mij.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap absoluut niet hoe iemand kan roken bij een zwangere vrouw. Ik zou (als ik nog rookte :) ) ook never bij een zwangere vrouw, of bij kleine kinderen in de buurt roken.
    Mijn eigen moeder doet dit dus wel. Zij rookt niet in de buurt van mijn kind, maar wel als zij buiten is en ik zit naast mijn moeder. Zwanger en wel. Ik zeg er maar niks meer van, het is in haar huis.
    In mijn huis wordt sowieso niet gerookt.

Maar als je af en toe in de rook zit, bij iemand anders thuis, en je beslist zelf om te gaan? Dan zou ik er niet al te moeilijk over doen hoor, je kunt ook even aan de andere kant van de kamer gaan zitten toch? Dat doe ik altijd, of ik ga even naar buiten, of naar een andere kamer o.i.d.

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat is toch dagenlang?
    Dat zeg ik...af en toe een uurtje...maar dit gaat over "hele"dagen. Tenminste ik ben met de kerst de hele avond bij familie...dus vanaf een uurtje of 2 tot een uurtje of 10...zeker wanneer je daar eet. Ook met een borrel of een etentje zit je er wel een uur of 4 soms wel langer.

Ik zou ook absoluut niet moeilijk doen als iemand tegen me zou zeggen joh Debby je kan de pot op...dat jij zwanger bent hoef ik niet voor te lijden...prima dan is het mijn keus of ik blijf of dat ik ga..

Pfff ben blij dat ik dat soort dillema's niet heb en dat mijn familie en vrienden donders goed snappen dat er bij een zwangere niet gerookt word.

Ennuh....uitlaatgassen op straat dat kan je niet voorkomen...je moet je boodschappen doen (tenzij je een kluizenaar ben) en sigarettenrook wel ;)

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ligt eraan vind ik. Bij vage kennissen en vrienden zou ik het niet vragen idd. Dan zou ik gewoon weglopen. Maar aan je familie kun je het wel vragen vind ik. Het gaat immers ook om de gezondheid van hun kleinkind neefje/nichtje. En anders zou ik de kleine daar ook niet laten komen. In dat geval zullen ze eerder rekening houden denk ik. Mijn zusje rookt ook nog, maar echt niet bij ons in de buurt. Dat hoefde ik niet eens te vragen en dat vind ik eigenlijk niet meer dan logisch hoor!

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

hihi haai
    zo wat een reacties zeg! echt tof!
    alles wat jullie zeggen heb ik zelf ook al ''overdacht''
    Aan de ene kant denk ik ook ,het is hun huis, dus wil ze ook zeker niet ''verplichten'' om buiten te roken.
    Ik bedoelde meer of het een rare vraag is om te vragen of ze het erg vinden om buiten te roken :eek:)

Als ik zeker zou weten dat elke week een avond in de rook zitten niet schadelijk zou zijn zou ik het gerust doen. Er staat alleen zo weinig concrete informatie op internet.

maar jullie hebben mij wel geholpen hoor!
    Mijn vriend rookt gelukkig helemaal niet, dus thuis is het helemaal schoon! wil ook niet dat hier binnen wordt gerookt.

Ik denk dat het een lastig onderwerp blijft.

Mn vriend gaat het vandeweek met zn moeder bespreken. want aangezien de feestdagen eraan komen zullen we er wel vaak zitten.

En wat ook al iemand zei, als de kleine er straks is.. wil ik ook niet dat er in zn buurt wordt gerookt.

Al met al dus best een lastig onderwerp!

super dat jullie zo uitbundig je mening hebben gegeven! echt heel erg bedankt daarvoor...

:)

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Het blijft altijd een heel moeilijk onderwerp.

Vooral omdat de ene vind dat het wel kan...de ander niet.
    Het blijven meningen van mensen.

Ik ben bijvoorbeeld heel streng in mijn zwangerschap..ik eet en doe niks wat maar schadelijk kan zijn voor de baby en wat ik zelf kan voorkomen (heb het nu dus niet over uitlaatgassen want kan er niet onderuit om af en toe eens naar buiten te gaan ;) ) Af en toe wel eens op het ziekelijke af denk ik. Maar beter voorkomen.

En geloof mij..ik ben geen anti-roker want heb altijd gerookt tot mijn zwangerschap en manlief rookt ook (buiten)

13. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Ik vind het een goed idee dat je vriend met zijn moeder gaat praten daarover ;).

Wij hebben vrienden waar we zeer regelmatig zitten en die roken ook (ook binnen). Wat ik dan wel weer lief vond, is dat zodra wij hun vertelden dat ik zwanger ben, werd de sigaret uitgedaan en de ramen open gezet. Ze roken nu buiten als ik er ben. Dat is gewoon super!

maar ik denk dat het gewoon bespreekbaar moet zijn met ze toch? Kennissen zou ik het ook neit zo gauw vragen, als ik er maar zo nu en dan kom, maar familie moet toch kunnen? Dan kun je als het nee is altijd nog besluiten om niet te gaan ;)

Deel Deze Pagina