Hallo dames. ik zit een beetje in de dubio betreft de fles van 22.30 a 23.00 Mn zoontje is nu bijna 11wk en de laatste fles krijg ik er absoluut niet in hij slaapt tijdens de fles half u al het voeden en heeft pas 50cc gedronken van de 200ccx5 per dag. nu hebben wel al een tijdje geprobeerd hem te laten slapen maar komt dan stipt tussen 2 en 4. Maar fles om 11 tussen 04.en 5.00 Weet niet wat nu wijsheid is iemand tips.
Ik hoop dat ik je goed begrepen heb.. Is 200cc en dat 5x per dag niet erg veel voor zo'n kleintje van 11 weken? Ik kan me herinneren dat ze hier toen bij lange na nog niet zulke grote flessen kreeg en dat 5 x per dag! Misschien heeft hij gewoon geen honger? Dat kan ik me namelijk goed voorstellen als hij gedurende de dag zoveel gedronken heeft. Een droomvoeding, oftewel als hij slapend drinkt, is niet erg maar ik persoonlijk zou hem lekker laten slapen en kijken hoe laat hij zich meld, grote kans dat hij dan wel (meer) wil drinken. Het is helemaal niet raar dat hij in de nacht wakker wordt voor een fles, hij is nog zo klein dus die nachtvoeding is heel normaal.
Nacht voeding is met 11 weken doodnormaal, die zou ik echt niet willen voorkomen door hem zo'n grote fles te geven op het moment dat ie dat niet wil. Daar naast vind ik 200cc ook giga voor zo'n kleintje, maar zijn maag is er waarschijnlijk al aan gewend.
Hij heeft deze grote flessen omdat hij steeds honger hield na 6x150cc op advies van kinderarts mocht ik 5x180cc geven 2 wekrn later weer zelfde probleem weer op ka advies 200maken kijken wat hij drinkt en hij drinkt ze allemaal tot druppel leeg echter is hij te moe om rond 23.00 te drinken ik heb al een 165cc gemaakt om 23.00maar begon te brullen toen die op was. gisteravond laatste fles had hij maar 100cc gedronken en was er weer om 01.15. Wist niey wat ik moest doem want extra flesje gaat hij over de 30schepjes op afvies van cb in zo situatie flesje lauw water geven nou dat had ik gedaan dat haalde niks uit uiteindelijk in me bed genomem. ik denk dat ik hem na de fled van 19.00 maar laat slapen want om 23.00 is hij niet wakker te krijgen de flessen vroeger geven om 21.30 21.00 20.00 19.00 heb ik al geprobeerd tussen 2 en 4 meld hij zich dan voor zn laatste fles. en hij hoeft van mij echt niet van nachtvoeding af enigste wat ik graag weten wou wat nu het beste is laten liggen of wakket maken
Ik zou hem laten liggen en dan kijken wat er gebeurt! Zou je niet overstappen op voeding voor honigere baby's?
Hij heeft nu sinds 4 weken forte fv voorheen bv maar echter merk ik geen verschil qua verzadigbaarheid. Hij groeit ook als kool zal het wel nodig hebben Prematuur 36wk gewich 2925 en nu al 5320 Zolang hij gezond is en tevreden is kijk ik niet na de hoeveelhede tot 1 liter dan. als hij honger heeft geef ik hem zn voeding idem met slapen leven op de klok doe ik niet