Hallo, Onze zoon is 5 weken oud (ik schat dat hij rond de 4,8 kilo zit ondertussen)en krijgt 6 voedingen van 120 ml water en 4 schepjes. Om 23 uur de laatste en 1x per nacht meestal rond een uurtje of 4. Overdag krijgt hij dan om de 4 uur. Nu heeft hij de afgelopen 2 nachten doorgeslapen (5:30 en 6:30) en zit ik helemaal te knoeien met de voedingen. Ik denk dat hij perse 6 voedingen moet en loop dus nu overdagte emmeren om de nachtvoeding in te halen. Hij krijgt dus nu om opeens weer om de 3 uur en moet hem daar soms zelfs voor wakker maken. OOk drinkt hij de flesjes niet helemaal leeg. Moet ik het idee van 6 voedingen gewoon loslaten en op een dag dat hij doorslaapt 5 voedingen geven? Maar is 5x120 dan wel genoeg? Ik denk dat als ik hem meer geef hij zijn flesjes niet leeg drinkt omdat hij nu zijn flesjes al niet altijd leeg drinkt. Wie kan mij helpen?
Ons is door het cb verteld dat er bij de nachtvoeding niet meer dan 6 uur tussen mag zitten... Wij geven ons meisje ook om 23.00 de laatste fles en als ze zelf niet eerder komt, maken we haar om 5.00 wakker. Is het ook niet zo dat ze 150ml per kilo per dag moeten hebben???
Nou, wakkermaken doe ik niet.. Ik heb het de nacht van doorslapen gewoon overgeslagen. Maar hij krijgt dan ook bijna evenveel als jouw baby? (6x 110) en das ruim zat voor hem
Ons dochtertje ging met 5 weken ook uit zichzelf over op 5 voedingen. Ze woog toen ongeveer 4,5 kg. Heb haar nooit wakker gemaakt 's nachts, ze werd wel uit zichzelf wakker voor een nachtvoeding. Ze deed 1 fles 's nachts en 4 overdag (ze is nu bijna 11 weken en doet dat nog steeds). Overdag zit er dus ook langer dan 4 uur tussen soms. Wij hebben haar altijd zelf laten bepalen hoeveel ze wilde drinken. Dus niet perse altijd 120 ml. De ene keer hebben ze nou eenmaal meer honger dan de andere keer. Ze dronk de ene fles soms 90 en de andere 140. Ik zou gewoon kijken wat jouw kindje wilt drinken. Als hij over gaat op 5 flessen en meer wil drinken per fles: gewoon geven. Is het een keer minder, ook geen probleem. Een richtlijn voor het totaal in 23 uur is 120-150ml per kg. Je mag in totaal alleen nooit over de 1 liter heen gaan. En ik hoorde dat een richtlijn was: per pond lichaamsgewicht mogen ze 's nachts een uur doorslapen. Dus bij bv 4,5 kg zou hij zelfs 9 uur mogen wegblijven 's nachts. Dus ik zou zeggen: lekker laten doorslapen 's nachts. heerlijk toch, zo'n makkelijk kindje
Goh ik zou u niet zo vastpinnen op die uren en flesjes... Onze kleine was 5 à 6 weken toen hij van 24u tot 8u doorsliep! Ik heb hem niet wakker gemaakt omdat ik zo denk: als hij honger heeft, zal hij het wel laten merken! Als hij wakker wordt, geef je zijn flesje en nadien zal je wel merken wanneer hij terug honger heeft (ik zou een max van 4u aanhouden) Je moet hem niet speciaal wakker maken om de 3 u om aan zijn aantal voedingen te komen. Onze zoon stond dus al héél rap op 5 voedingen en hij groeit nog als kool Ivm uw aantal cc, uw kleintje zal wel laten merken of hij genoeg heeft of niet. Geloof me, je merkt dat goed genoeg! Hier liet hij het ook weten dat hij niet genoeg meer had en hebben we het aantal cc verhoogd. En ivm flesjes niet altijd leegdrinken...jij eet ook niet elke dag evenveel he T belangrijkste is dat je kindje groeit en bijkomt Er zijn richtlijnen maar niet alle kindjes gaan die volgen éh
onze dochter is morgen 6 weken.en wij zaten nog op 6 voedingen van 90 (ze is nu pas zo'n 3600 gram) volgens de verpakking mag ze vannaf 3,5 kg 5 voedingen van 120 hebben.ik heb vanmiddag voor t eerst een fles van 120 gegeven. ze sliep voorheen snachts vannaf een uurtje of 12 en dan snachts rond 4 uur half 5 dr nachtflesje en dan pas weer rond 8 uur.dit eigenlijk vannaf dat ze een week oud is.(met n week oud pas uit t ziekenhuis,en vanuit ziekenhuis deden we dit dus al) nu wil ik vanavond ook proberen om 00.30 uur de fles te geven en dan proberen tot half 7 uit te houden...ik ga liever wat later mn bedje in en dat ze dan pas sochtends weer komt als dat ik er vroeger inga en er snachts nog een keer uit ga.zo deden we t bij onze eerste ook...die sliep ook heerlijk door.... is 6x 120 niet 1 teveel dan?op de verpakking staat dat t 5x 120 is...
onze dochter is met 3 weken al naar de 5x 120 gegaan en zit nu sinds een week op 5x 150. als ik jou was zou ik gewoon je gevoel volgen, als hij een paar flesjes van 120 leeg drinkt als je 5 voedingen gaat geven kun je er 150 van maken. inprinciepe heeft hij met bijna 5 kilo ongeveer 750 ml per 24 uur nodig, maar wat minder of wat meer maakt echt niets uit.