Ik slik nu sinds 2 1/2 week de cerazette pil omdat deze in combinatie met borstvoeding gebruikt mag worden. Nu staat er in de bijsluiter dat je tussendoor lichtjes bloedverlies kan hebben en dat niet te voorspellen is wanneer dat is omdat je geen stopweek hebt zoals bij bijv. de microgynon. Nu ben ik sinds 2 dagen ongesteld maar men o men wat ben ik megaongesteld Veel meer dan normaal met mijn andere pil...hebben anderen hier ook last van? En hoe lang duurde het bij jullie? Bij de microgynon was ik 4 dagen licht ongesteld en dan was het weer over... Graag ervaringen van jullie groetjes Ilse
Ik bleef vloeien met die rotpil dus na een maand of 4 of 5 (weet het niet precies meer) ben ik ermee gestopt. Een beetje spotting is niet erg maar het was een 100% voorbehoedsmiddel geworden omdat ik echt bijna altijd ongesteld was. Dus het kan bij jou ook goed aan de cerazette liggen, maar dan dat alles in één keer komt.
ik heb m vier jaar geslikt en nergens, maar dan ook nergens last van gehad. Kreeg m omdat ik niet tegen een hormoon kon wat in de overige pillen zit, dit is een progesteron-alleen pil. Ik heb nooit doorbraakbloedingen gehad en ben door het doorslikken ook nooit ongesteld geworden. Typisch he, dat het zo verschillend is voor iedereen!
Ik slik nu ongeveer 5 maanden Cerazette en heb nu twee keer gevloeid. De eerste keer was het inderdaad minder dan een normale ongesteldheid. De tweede keer was het wel wat heftiger, maar nog steeds niet heel erg... alleen wel veeeel langer dan ik normaal gewend ben met Microgynon.
Dank voor jullie antwoorden Ik ben nu een week hevig ongesteld, met mycroginon was het een paar dagen een klein beetje en daarbij wist je wanneer het stopte, hier moet ik het maar afwachten Heb ik geen last van mijn knip meer en slaapt Sem een beetje door in de avonden kunnen we nog niet sexen omdat ik zo hevig ongesteld ben...en wanneer stopt het in hemelsnaam (dat vraagt vriendlief zich af )
Nou.. ik heb dan slecht nieuws voor je.. ik verlies nu al 1,5 maand bloed, de ene dag meer als de andere dag. Cerazette werkt dus perfect als anticonceptiemiddel.. Nog drie pillen en dan is mijn strip en komt cerazette er niet meer in.
ik heb geen ervaring met deze pil, maar ik weet wel dat je eerste menstruatie na de bevalling meestal wat heftiger is
Nou, ben een week flink ongesteld geweest en daarna was het ineens helemaal over, niks geen kleine beetjes meer, nee, meteen over Tot gister dan...heb een week kunnen genieten van het niet ongie zijn Maandagavond hoofdpijn en buikpijn en dinsdagochtend was het weer feest :x Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren Vriendlief is iedergeval niet blij met deze pil hahaha
Das waar, goeie anticonceptie want tijd om te sexen heb je niet haha Wat gebruik je nu voor anticonceptie dan? Geef je nog borstvoeding?
Vond cerazette een ramp... vorige keer na de bevalling gebruikt ivm borstvoeding.... doorbraakbloeding... buikpijn.... na 3 maanden gestopt... Nu na de bevalling geen cerazette gebruikt... en de gehele bv periode (8,5 mnd )geen druppel bloed gezien.... Nee hier was t geen succes....
Ik ben begonnen met deze pil een maand na de geboorte van Justin Dat was dus in April 2008,ik slikte hem ook ivm de borstvoeding. Heb heel soms een doorbraak bloeding gehad.En soms idd een gewone ongi. Ik heb een jaar borstvoeding gegeven,maar ben de Cerazette gewoon blijven gebruiken. Na het stoppen van de borstvoeding heb ik niet meer een doorbraak bloeding gehad en gebruik nog steeds trouw de Cerazette pil. Ik vind het echt heerlijk om niet meer ongesteld te zijn
Ik slik deze pil nu ruim 5 maanden en ben nog altijd niet ongesteld geweest en heb ook nog nooit iets van een doorbraakbloedinkje gehad. Ik kan je dus niet helpen, wilde alleen zeggen dat het dus echt niet bij iedereen hoeft te zijn. En tja misschien was je nu na de bevalling ook wel veel heviger ongesteld geweest dan voor de bevalling ook al had je nu weer microgynon gaan slikken. Nouja hoop voor jou in ieder geval dat het niet te lang duurt ! Liefs, Hanneke!
Ik heb het al eerder gezegd, maar ook ik heb echt nooit problemen gehad. Wat jammer zeg, dat ie bij sommigen niet goed werkt. Ik ben nooit ongesteld geworden met deze pil.
Even een heel andere vraag. Ik zie dat jullie allemaal heel lang bv geven of gegeven hebben, maar hoe deden jullie dat als je een keertje weg wilde? Ik geef mijn dochter nu 4,5 mnd bv, maar ze weigert een flesje......
Natja Weigert ze bij iedereen de fles?? Mijn zoontje wilde ook niet bij mij uit de fles drinken.... wel bij mijn vriend... maar dan moest ik boven gaan zitten, want als hij wist dat ik in de buurt was... hield hij op... Weet niet waar je naar toe wilt... maar ik legde gewoon aan.. Werd er makkelijker in... en ging meestal gewoon ergens apart zitten... Met koninginnedag heb ik zelfs gewoon op een teras bij voetbalkantine aangelegd... Dacht bij mezelf... "schijt aan jullie"... of jullie zien mn borst.. (en dan bijnan niet) of mn kind heeft honger...!! Zou dat in het begin ook nooit durven... maarja.. na 2x ruim 8,5 maand bv wordt je makkelijker...
Tot nu toe weigert ze ook bij anderen de fles. Het gaat mij er om dat ik ook wel weer eens weg wil zonder kids
Maar jij was WEL altijd in de buurt?? of heb je het ook eens geprobeerd terwijl je echt "weg".... was....
Tja wat is heel lang . Ik vind zelf niet dat ik lang borstvoeding heb gegeven en geef. Hoewel als ik de maanden bij elkaar tel toch vind dat ik op een redelijk aantal borstvoeding-gevende-maanden uit kom ! Als ze de fles weigert word het natuurlijk lastig. Wat ik zo weet wat je kan doen is. Het flesje laten oefenen als ze nog niet echt honger heeft. Het flesje laten geven en degene een gedragen (dus naar jouw ruikende) trui aan laten doen. De melk laten geven uit een tuitbeker/gewone beker. Afleiding hebben, dus bijv rond lopen of de televisie aan. Andere houding dus geen bv lijkende houding maar ruggetje tegen de borst van de gever. En ook mama die gewoon echt even weg is, en dan denk ik niet flesje maken en weg gaan, maar een half uurtje weg en dan pas een voeding laten proberen. Hier nu met Benthe pas 1x echt weg geweest dat ze moest drinken, maar die drinkt normaal ook prima uit een flesje (krijgt 1-2x per dag gekolfde bv). En bij Malou en Ruben ook pas met bijna 6mnd voor het eerst alleen weg geweest en die dronken ook prima uit een fles, bij hun zijn we rond de 7 weken begonnen met naast de bv soms kv uit een fles of gekolfde bv uit een fles. Maar misschien kan je je weiger vraag beter in het bv stukje op het forum plaatsen. Krijg je misschien wat meer antwoorden. Succes in ieder geval. Liefs, Hanneke!