3 positieve ovulatietesten in 1 maand?!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Zonnetje13, Jul 5, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Ik snap er nu echt niks meer van!
    Woensdag 20 juni had ik een positieve ovulatietest (T was even donker als C), dat hield aan TM vrijdagochtend, vrijdagmiddag en zaterdag was ie weer licht. Die zondag en maandag daarvóór had ik vruchtbaar slijm. Die maandag daarna, 25 juni, had ik weer een positieve ovulatietest. Nu las ik ergens dat je vlak na je eerste LH piek een tweede heel lichte LH stijging hebt en dus tweede piek kunt zien met heel gevoelige testen. Maar nu heb ik ineens super veel vruchtbaar slijm en wéér een positieve ovulatietest?!!! Ik dacht echt dat morgen of zaterdag mijn NOD zou zijn! Hoe kan dit ooit?

2. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Aangezien je zon 15 dagen na je 1e positieve test zit, zou je eens een zwangerschapstest kunnen doen om uit te sluiten dat de ovu niet op hcg reageert.

Verder kan het idd dat je meerdere pieken hebt maar je eitje niet springt. Als je dit vaker hebt/krijgt zou je moeten gaan temperaturen om te zien of je ei springt. Zijn je cycli onregelmatig of zou een ei rond deze tijd heel erg uitzonderlijk zijn?

3. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Wat stom zeg, als m'n ei dan pas bij de 3e piek springt. Dit is de eerste maand dat ik ovulatietesten doe dus weet niet hoe dat normaal is. Mijn cyclus is onregelmatig, schommelt meestal tussen 35 en 42 dagen. Als ik nu mijn ei zou hebben heb ik net als vorige maand een cyclus van 42 dagen. Wat voor mij dus niet raar is, maar hoopte zo dat m'n ei 2 weken geleden was en ik eindelijk weer eens een cyclus van 28 dagen zou hebben :(
    Heb gisteren een early test van de Action gedaan en zag een vaag streepje binnen de tijd. Maar als je zwanger bent heb je toch niet zoveel vruchtbaar slijm?...

4. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

May 7, 2018
    528
    392
    63
    Female
    Sommige hebben wat dik creme afscheiding als ze zwanger zijn, maar hoor ook vaak dat ze dunne witte afscheiding hebben. Kan zijn dat dat het is. Heb je geen foto van de test? Ben wel benieuwd eigenlijk!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dan echt dat jouw ei er nu aankomt, zeker als dat ook overeenkomt met je cycluslengtes.
    Daarbij heb je vruchtbaarslijm idd bijna altijd bij de eisprong en zal die zwtest ongetwijfeld hebben gereageerd op de lh piek

mamma chan likes this.
  6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Ik heb rond mn NOD vaak allerlei soorten afscheiding. Slijm, waterig, creme. Dit was bij zwangerschappen niet anders.

Ben ook erg benieuwd naar foto van je test.

7. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Ik denk dat ik geen goede foto kan maken, mijn telefoon maakt alleen goede foto's van heel ver af, maar ik zal het proberen.
    Ik denk inderdaad dat mijn eisprong er nu pas aankomt..het is echt duidelijk vruchtbaar slijm; glashelder en kan er super lange draden van trekken. Maar moet ik me dan zorgen maken over zoveel positieve testen?
    Ik had die donderdag en vrijdag na de eerste positieve test ook krampen en spotting (heb vaker een ovulatiebloeding gehad dus ging daar vanuit). Afgelopen zondag had ik kramp en weer spotting, dus ik hoopte op innesteling. Maar te weten dat ik waarschijnlijk nu pas mijn eisprong heb is dat bloedverlies wel vreemd? Of kunnen mijn hormonen nog schommelen door mijn laatste miskraam in februari?..

8. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

Jan 9, 2018
    842
    396
    63
    Female
    Hier piekt die altijd 3x voordat die springt en is het korter dan 24 uur , dan weet ik dat het mijn ei niet is :)

9. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Oké dus geen reden tot zorgen denk je?

10. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

Jan 9, 2018
    842
    396
    63
    Female
    Hier denk ik wel cyclus is te wisselend en dan echt soms met 12 dagen afwijkend. Deze maand ei week later dan normaal. Vorige zwangerschappen was beide in een keer raak nu zijn we sinds januari al bezig. Plus toen was mijn cyclus normaal en regelmatig dat ik het op de dag kon aftikken. Bij de eerste altijd ei op dag 24 en tweede altijd op dag 18. Wat ik nu heb heb ik nooit gehad plus het frustreert enorm. Deze maand hadden we ivm privé redenen pauze. Omdat ik geen Anticonceptie gebruik had ik het ei bijgehouden. Per toeval hebben we dus deze maand seks gehad op de dag dat de ovutest werkelijk voor het ei positief was. Eisprong was de dag erna. Dus deze maand zien we wel weer. Ik loop onder controle bij de gyn ivm dat ik voorstadium baarmoederhals kanker heb gehad en in september moet ik terug dan ga ik bovenstaande bespreken indien er dan nog niks gebeurd is. Ik durf het je nu nog niet te zeggen dus

11. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik heb dat ook vaak gehad door mijn PCOS.
    Elke keer als dat gebeurde werd ik 14 dagen na de eerste positieve test ongesteld.
    Daarna ben ik de digitale van clear blue gaan gebruiken en die klopte altijd precies.

12. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Zo te zien heb ik nu pas echt de piek.. de onderste is van afgelopen donderdag. De vorige twee keren die ik als piek zag, zagen er net zo uit als de onderste (beide strepen even donker). Zucht. Even omschakelen, dacht echt vandaag mijn NOD te hebben. Maar goed, als we vandaag vrijen is er een nieuwe kans? ;)

Attached Files:

13. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

Jan 9, 2018
    842
    396
    63
    Female

Ja je hebt nu een piek. Of het is je nod en je bent zwanger dat kan ook

14. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Doe eens een zwangerschapstestje.

15. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Haha dat zou wat zijn zeg.. daar durf ik niet op te hopen hoor! Dan zou ik toch ook niet zoveel vruchtbaar slijm hebben?..

16. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Kan Pcos zomaar ontstaan? Toen ik in februari dit jaar een miskraam had heeft de gynaecoloog alles nog even gecheckt en alles zag er goed uit..

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou vandaag en morgen even een zw testje doen.
    Geven ze beide een streep en is morgen duidelijker dan ben je wellicht toch zwanger ;).

Geven ze geen streep of is morgen weer lichter/negatief, dan is het toch je lh piek :)

En ja... pcos kan zomaar ontstaan, net als dat het zomaar weg kan gaan.

18. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Ik ga je tip opvolgen, bedankt!
    (En hoop niet dat dat het is, Pcos..)

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben heel benieuwd :)

20. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Ik had al 10000 testen gedaan ! Ik duim!

Share This Page