Iemand een idee? Onze zoon heeft muggenbult-achtige rode plekken op zijn romp, armen en benen, maar geen koorts gehad de afgelopen dagen. Wel wat huilerig & hangerig af en toe, maar ja: bijna vier, oefendag op school: niet verwonderlijk. Als ik op internet kijk, beginnen de meeste vlekjesziektes met koorts en verschijnen de vlekken / bulten daarna pas. Bij de waterpokken was dat bij onze zoon ook zo, eerst was hij echt ziek en daarna kwamen de bulten pas. Iemand enig idee? Ik zou graag weten wat het is i.v.m. besmettelijkheid en jonger broertje (9mnd) en de komende verjaardag van de 'patiënt'. Hij maakt verder geen zieke indruk, vandaar dat ik het even hier vraag en niet naar de huisarts ren
Voor zover ik mij herinner begonnen de waterpokken hier met vlekken zonder koorts. Later kreeg ze er wel koorts bij. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze wel eerder koorts heeft gehad, maar dat wij dit niet hebben opgemerkt. Zitten er ook blaasjes op (sommige) vlekken?
Idd bij de waterpokken vooraf hangerig en niet zichzelf. Pas na 3 dagen vlekjes kreeg hij koorts. En dat was eigenlijk maar 1 dag extreem.