Potverdorie, mijn zusje heeft een shock gehad van haar icd (defibrillator) omdat ze een hartstilstand had. En dat alleen omdat ze een appje las wat ze niet leuk vond. Onder andere emoties zijn een trigger. Gelukkig heeft de icd haar leven gered, zonder had ze het zeker niet overleefd. Mijn zusje heeft een ziekte. Zelf heb ik deze ziekte (een verlengde qt tijd) ook en omdat ik al eens wat gedoe met mijn hart heb gehad, waaronder een hartstilstand en bewusteloos raken achter het stuur, heb ik een icd. Mocht het weer mis gaan krijg ik een shock. Maar als je dat van dichtbij mee maakt komt het wel binnen. En dan bedenk ik mij dat mijn kleine meisje dezelfde ziekte heeft, dezelfde risico's. Een icd heeft zij niet omdat ze nog erg jong is en een icd eigenlijk niet goed in zo'n klein lichaampje past. In de toekomst krijgt zij er wellicht wel één maar dat is nu nog niet duidelijk. Deze ziekte kent namelijk geen vast verloop, het is per persoon verschillend. Het idee alleen al dat ik mijn meisje kwijt zou kunnen raken omdat ze zich boos maakt, of heel blij, of omdat ze zich ergens voor inspant, omdat ze een sportwedstrijd speelt, omdat ze een nachtmerrie heeft, omdat de wekker afgaat, omdat ze in een achtbaan zit, etc. is verschrikkelijk. Meestal sta ik er niet echt bij stil en kabbelt het ergens op de achtergrond in mijn hoofd, maar nu komt de angst wel weer eventjes binnen... Moest dit gewoon eventjes van mij afschrijven
Jeetje, heftig. Wat lijkt me dat moeilijk voor je! Begrijpelijk dat dit hard binnenkomt. *knuffel* en hopelijk heb je ook iemand in je directe omgeving om hier over te praten.