Hallo, Sinds kort geven wij rijstebloem door de laatste fles. Dit gaat opzich goed, alleen kan er maar 1,5 schepje in anders word de pap te dik en krijgt hij het er niet meer uit. Dit is de speen vanaf 3 maanden, die standaard op een grote fles van het kruidvat zit. Nu een standenspeen van het kruidvat gekocht (andere flessen zijn ook van het kruidvat) maar daar verslikt hij zich steeds in. Welke stand ik ook gebruik. (ik zie niet echt verschil in stand 1, 2 of 3) Welke speen kan ik nu het beste gebruiken? Of hoeveel moet ik er in doen zodat hij zich niet meer verslikt bij de drie standen speen? Tips zijn erg welkom!
Er zit echt een groot verschil tussen de 1 2 en 3 hoor! Kijk maar eens goed hoe je hem moet houden. Hou de 1 boven en knijp er dan in, dan de 2 boven en knijpen en dan met de 3. Je zal van een spleetje tot een groot gat zien! Rijstebloem heb ik geen ervaring mee want heb 't nut er nooit van ingezien maar met fijne granen pap - natuurlijk na de 6 maanden pas! - doe ik 2 tot 3 eetlepels vol op een fles van 150+5 en dat drinkt ze met de 123 speen. Wel sneller als 20 minuten, maar nooit verslikken.
Ik snapte die speen ook eerst niet. Maar je ziet inderdaad hoe de stand staat. Er zit 1 gleuf in de speen, deze draai je op de fles. De gleuf staat dan: - = stand 1 / = stand 2 I = stand 3 Snap je hem? Zodra de baby de speen in de mond neemt knijpt hij de speen op een bepaalde manier waardoor er veel of weinig uitkomt.
En wij doen dan 200/6 scheppen en ongeveer 3 scheppen fijne granen (soms ook 2 en sooms ook 4). Gaat allemaal prima met de speen!
Hey. Heb je de brede hals flessen.? Die hebben wij ook. Met de rijstebloem was het goed te doen met die speen groter, die vanaf 6 maanden....!! Wij zitten nu met een ander probleem, de kleine krijgt nu fijne granen pap, die gewoon niet door een gewone speen wil, nu dus ook maar een 3 standen speen gehaald voor op de fles, maar hij heeft hem zo leeg..!! Zitten dus ook heel erg te stoeien met die standen speen... Met de pap verslikt hij zich gelukkig niet, maar als ik melk erin geef (wat we nu niet meer doen) verslikt hij zich ook heel erg, gaat veel en veelste snel...!! We blijven dus zoeken naar een fijne speen voor z'n pap... Succes ermee... Groetjes