mijn dochtertje van 1 maand oud, kreeg 2 weken geleden 8x60ML toen ze uit het ziekenhuis kwam. nu vraag ik me af hoeveel voeding heeft een kind van 3540Gram nodig per fles? Mag je het zelf verhogen of mag je dat niet?
ze rekenen meestal 150cc per kilo lichaamsgewicht. Je zou dan gerekend over 6 a 7 voedingen zitten aan 90 tot 120 cc per fles. Bij ons is er meestal inloop spreekuur dat je je kindje kunt wegen en dan geven ze bij ons meestal aan van zoveel mogen ze ongeveer. Mijn zoontje weegt nu iets meer dan 5 kg en krijgt 180cc per fles en dan 5 voedingen. Maar wanneer ik merk dat mijn zoontje er niet meer genoeg aan heeft en na een fles nog honger heeft of al ruim vantevoren honger krijgt hoog ik het op met 10cc en dat gaven ze bij het cb ook aan. Ik zou het er met je CB even over hebben.
Mijn dochter is nu 8 maanden dus weet niet meer helemaal precies wat ze dronk. Maar volgens mij moest ze in de eerste tien dagen elke dag 10 ml. per fles meer drinken zodat ze na 10 dagen op 100 ml. per fles uitkwam. Heb de voeding altijd zelf verhoogd. Ze weten heel goed zelf aan te geven wanneer ze genoeg hebben gehad.
Ja zo gaat het nog steeds, althans zo is het bij mij ook gegaan. Op dag 1 kreeg ie 10cc en dan elke dag 10cc erbij. En toen ik op 100cc zat gaven ze mij het advies om om de 4 uur te gaan voeden en toen moest ik 130cc per fles gaan geven. En vandaar uit steeds ophogen met 10cc als je merkt dat ze nog honger hebben.