Mijn zoontje krijgt borstvoeding en zal afgekolfde melk krijgen wanneer hij naar het kinderdagverblijf gaat. Maar voor wanneer er eens iets mis gaat met de melk, ik niet genoeg gekolfd krijg, of hij een keer veel honger heeft ofzo, wil ik graag wat Nutrilon in een bakje reserve houden daar, zodat ze dat eventueel voor hem kunnen maken. Maar ik vraag me af, als het niet gebruikt wordt, hoe lang kan het dan bewaard blijven? Moet ik iedere keer een nieuw bakje achterlaten? Ik kan het niet op het pak ontdekken...
Een geopende pak is 4 weken houdbaar, mits bewaard op een koele en droge plaats. De poeder hoeft niet per se in die bak te zitten, dus een beetje poeder in een torentje kan ook 4 weken worden bewaard, mits het op kdv ergens koel en droog bewaard wordt.
Ben het met Adi eens. Je hebt van nutrilon ook van die kleine kant en klaar pakjes (100ml) mss is dit iets voor je. Denk nl dat die wat langer houdbaar zijn. Groetjes Kim
zit de voeding niet in het pakket van het kdv? Ons kdv heeft Nutrilon en Friso als voeding wat gebruikt wordt, wil je voor je kind andere voeding dan moet je dat mee geven. Maar wil je dat je kindje nutrilon of friso krijgt hoef je dit niet mee te geven maar krijg je van hun. Dit zit dus in de prijs begrepen net zoals al het eten en drinken.