Altijd om 5:30 wakker.......

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Migga, May 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    Hoi allemaal!

Mijn dreumes is nu 8 maanden oud.
    Hij is iedere ochtend rond 5:30 wakker en huilt dan van de honger. Omdat ik dit erg vroeg vind, probeer ik de tijd wel eens te rekken tot bijvoorbeeld 6:30, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Pas zodra hij de eerste fles heeft gehad wordt hij weer rustig en slaapt hij verder tot ongeveer 9:00.
    Hij krijgt 's avonds om 19:00 a 19:30 nog altijd een papfles, dus ik snap niet dat hij dan 's ochtends vroeg altijd zo'n honger heeft. In principe zou ik volgens het CB met 8 maanden de laatste fles af moeten bouwen, maar ik denk dat dat een drama gaat worden!

Wiens dreumesjes waren ook altijd zo vroeg wakker 's ochtends en wat hebben jullie daar eventueel aan kunnen doen? Blijft dit zo?

Groetjes, Migga

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik zou vooral niet luisteren naar het advies van het cb om met 8mnd de laatste fles af te bouwen! als jouw kindje zoveel honger heeft, waarom zou je hem dan kwellen met nog minder voeding? ze gaan het echt vanzelf aangeven wanneer ze met minder afkunnen.
    mijn zoontje is nu 15 maanden maar krijgt nog gewoon een laatste fles hoor tegen 19.30 (hij zat 3 maanden terug nog op een papfles van 240 met nutrix (dus dat word wel zo'n 300ml), dat zijn we langzaamaan gaan minderen naar 150ml, en de laatste 6 weken is dat geen papfles meer maar een gewone voedingsfles en varieert het van 90-150ml afhankelijk van hoe goed hij z'n warme hap gegeten heeft 's avonds)

mijn zoontje is ook nu nog vroeg wakker (6.00-7.00) voor een fles, en met wat geluk slaapt hij daarna weer verder tot 8.00. toen hij zo klein was als jouw kindje werd hij ook vaak tegen 5.30 wakker en zat er niets anders op dan een fles geven en weer verder slapen.
    je gaat echt vanzelf merken wanneer hij zonder kan, dit hangt vaak ook samen met het goed eten tijdens de warme maaltijd. het werkt naar mijn idee beter om je kind te volgen dan de cb richtlijnen.
    8 maanden is best jong om al zonder papfles te kunnen slapen tot 9.00.
    als hij goed z'n warme eten gaat eten, zul je zien dat hij langzaamaan langer gaat slapen 's ochtends, en met de papfles zul je merken dat hij er minder hongerig van drinkt dan dat ie eerder deed, dan weet je dat je langzaamaan kunt afbouwen.

3. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    tja, dat ie zo vroeg wakker is daar zou ik zo 1-2-3 ook niets op kunnen verzinnen, maar waarom zou je die papfles moeten afbouwen?
    hier krijgt ie iedere avond nog een volle fles, drinkt ie helemaal leeg en hij is niks te dik ofzo. t cb had hier geen moeite mee zolang ie er zelf nog maar om vroeg (hij wordt hier zelf nog wakker voor, want hij doet nog ff een dutje na t avondeten).
    slaapt ie overdag misschien wat te lang, zodat ie niet moe genoeg is 's nachts?
    moet wel zeggen dat t hier met fases gaat, dan is ie om 0600 wakker en een paar weken erna pas om 0730.
    succes ermee
    groeten
    miepie

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Mijn dochter krijgt hier ook nog steeds een laatste fles en die haal ik pas weg als zij het zelf wilt.

Ze is al 1 maand lang om 5.30 uur wakker en dan geef ik gelijk de fles want ze schreeuwt het uit van de honger. Daarna slaapt ze soms wel en andere keer niet maar ik leg haar altijd wel weer terug. Ik denk dat het bij haar een combi is van tandjes (4 tegelijk) en sprongetje.

Toevallig vanochtend pas om 6.30 uur wakker. Maar ze is altijd wel voor 7 uur wakker geweest.

5. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    Half zes is vroeg maar heerlijk dat ie daarna weer gaat slapen tot 9 uur! Bij ons is het 's ochtends echt opstaan. Het is dan meestal wel iets later (6 a 6.30 ofzo), maar toch. 8 maanden lijkt me heel vroeg om die laatste fles af te bouwen, wij geven 'm nog steeds met 15 maanden. CB vindt het prima. Ze eet wel meestal geen toetje, de fles is het toetje dus eigenlijk.

6. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    nu Dyon 's ochtends vroeg nog huilend van de honger wakker wordt, ga ik inderdaad die papfles nog maar niet afbouwen.
    Hij eet overdag wel hartstikke goed (2 flessen melk, 2 stuks fruit, boterham, soepstengels, sap, bord warm eten, toetje....) maar blijkbaar heeft hij die laatste voeding gewoon nog nodig.

En inderdaad, dat hij na de fles van 5:30 nog weer verder slaapt is heerlijk. Soms is hij om 7:30 weer wakker, maar vaak ook pas om 9:30. We mogen niet klagen! :D

HIj zit nu ook middenin zijn tandjes-tijd (er is er vorige week net eentje doorgebroken), dus dat zal ook wel meespelen.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik zou hem lekker geven en dan lekker terug leggen.
    Het CB kan zoveel zeggen en waarom jezlef pesten en je kleine als het zo makkelijk is op te lossen?

8. jacqje

jacqje Lid

Jul 8, 2006
    84
    0
    6
    Mjn zoontje is 14 maanden. Hij wordt wakker tussen 05.30 en 06.00 uur. Hij krijgt van mij wat te drinken(krijgt borstvoeding) en dan leg ik hem weer terug. Ik ga dan ook weer even naar bed. Dat doe ik al maanden zo. Hij weet niet beter. Hij protesteert ook niet. Na 30 min valt hij weer in slaap en hij slaapt dan weer tot 08.30 a 9.00 uur. Waarom zou je die voeding rekken als hij aan geeft dat hij honger heeft. Dat CB kan wel meer zeggen. De groeten met ze.

Succes

9. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    ben dus niet de enige!
    Mijn dochter is ook steeds om half 6 wakker, gaat staan in bed en gaat echt niet meer slapen hoor! Dus geniet ervan dat je kleine na de fles nog lekker gaat slapen, zucht had ik dat maar.......
    Hopelijk inderdaad een fase!

10. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hier nog een meisje die ook standaard rond 5.30 wakker is. Ze heeft dan ook echt honger, ik geef haar dan bv. Daarna slaapt ze ook door tot een uur of 9.
    Om 19.00 krijgt ze voor het laatst bv. Ik volg maar gewoon haar eigen ritme hoor. Heb gemerkt dat ze het vanzelf wel aangeeft.
    Gewoon naar je eigen kindje kijken hoor!

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Tja...........
    Sommige kindjes worden gewoon vroeger denk ik. Erg jammer natuurlijk, dat wel.

Het dochtertje van vrienden van mij is inmiddels 3 en wordt nog steeds om 6 uur wakker. Alleen is ze inmiddels wel oud genoeg om uit te leggen dat ze nog even moet blijven liggen.

Maar bij jouw kindje lijkt het er idd op dat ie nog honger heeft. Tja ikzelf zou er ook gewoon aan toe geven. Leuk van het cb dat ze dat zo zeggen maar het ene kind van 8 maanden is het andere niet.

Succes ermee.

12. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oh, hier nog zo'n vroege vogel. Hij wordt al rond half zes wakker sinds hij een week of 3 was. Dan kreeg hij altijd BV en sliep weer verder. De laatste weken niet en wil hij er echt uit. Gaat staan en wil alleen nog maar 'tappe tappe tappe' (stappen ;) ). Ik hoop dat ie het straks alsnog wat later gaat maken, maar dat moeten we maar bezien.

Geen tips dus ;)

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Luca wordt ook altijd tussen 5 en 6 uur wakker :rolleyes:
    Hij krijgt om 20 uur nog een fles. Volgens het cb mocht dit ook tot euh dacht 14 mnd.
    Vind 8 mnd nog erg jong om de laatste fles weg te laten.
    Luca heeft hem nu ook nog echt wel nodig.

Heb helaas geen tips om langer door te laten slapen...die zou ik zelf ook wel kunnen gebruiken ;)

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0

dit vind ik ook ;)

hier was ze op die leeftij ook altijd vroeg wakker en helaas nog steeds :cry:
    maar het went hahahahahaa
    als ze een uitschieter heeft tot 7 uur dan voel ik me uitgeslapen :confused: hhahahaha

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oh wat kan het toch verschillend zijn met die kleintjes... Louise slaapt meestal door tot ongeveer 8 uur en soms met uitschieters naar half 10!

Ik zou die laatste fles inderdaad ook gewoon blijven geven, als hij die niet meer wil, laat hij hem vanzelf wel staan.

16. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Waarom zou je die fles weglaten. Ben je gek, niet doen. Esben is 20 maanden en krijgt altijd voor ie gaat slapen nog melk. Niet om dat ie dat nodig heeft maar gewoon omdat ie er heel rustig van wordt. Dat is gewoon zo gegroeid. Na de opvolgmelk zijn we dat blijven doen. Hij vindt het fijn. Hij geeft zich dan helemaal over en wij vinden het ook fijn omdat in dreumes melk goede "dingen" zitten. Hij drinkt zijn flesje meestal gewoon zelf als ie boven nog even rond huppelt. Als het op is komt ie het zeggen en staat ie eigenlijk klaar om te gaan slapen.

Onze oudste had trouwens precies hetzelfde als jullie met jullie zoon. Komt vanzelf een moment dat ze niet meer willen. Kijk gewoon naar je eigen kind. Op het cb vonden ze het maar raar want kinderen van die leeftijd konden niet wakker worden van de honger. Het was gewoon gewenning! Met andere woorden. Wij hadden dat zelf zo gedaan. Met 9,5 maand was het ineens over. Heel vreemd!

17. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Nou hier ook een dame die rond half 6 , 6 uur wakker is..
    Als ze zo vroeg wakker is haal ik haar uit bedje en dan leg ik haar nog even bij mij in bed (meestal een uurtje) want demi word niet wakker omdat ze honger heeft, ze is gewoon echt klaarwakker en gat dan pas tussen 8 uur en 9 uur weer een uurtje slapen.Ik heb ook niet een goeie tip om te zorgen dat ze langer slaapt pff. van het weekend was ze 1 x om half 8 wakker en ik voelde me zo uitgeslapen heerlijk.. maar nu is het weer gewoon half 6..

18. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    hier een wonder: laatste 2 dagen sliep ze tot 7.00 uur! Dit voelde echt als uitslapen voor ons! Hopelijk dan toch een fase of een nieuw ritme? Enne er is ook weer een tandje door (misschien had dit nog verband)

Share This Page