3 testen verder en .....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door garfieldlover, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    nog steeds geen zwanger aanduiding... en dat met 2 weken overtijd.
    Vanmiddag maar eens de huisarts bellen voor een bloedtest.

Wordt hier wel een beetje nerveus van van het onwetende :S

2. happymama

happymama Niet meer actief

ha bellen is denk ik wel de beste optie die je kunt doen

3. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    #3 riniti, 17 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
    meid, ik wil je niet gefrustreerd maken ofzo, maar ik wil je wel even mijn verhaal vertellen... ik ben in juni gestopt met de pil, nu was ik in 2008 ook gestopt met de pil en met 2 maanden zwanger... dat biedt uiteraard geen garantie voor de toekomst, maar wat mij nu is overkomen... ik ben dus in juni 2010 gestopt met de pil... heb mijn onttrekkingsbloeding gehad en werd daarna helemaal niet meer ongesteld, ben in september naar de dokter gegaan en die zei dat ik er teveel mee bezig was, nadat ik nadrukkelijk om een bloedtest vroeg ( omdat ik er helemaal niet teveel mee bezig was, maar het gewoon vreemd vond dat ik niet ongesteld werd) kon hij voor mij een uitzondering maken, maar dat was niet de normale gang van zaken :( hij maakte voor mij een uitzondering, toen ik kon bellen voor de bloeduitslag zei de assistente doodleuk, er is niks in je bloed gevonden dus je zal nou wel snel ongesteld worden nu je met mij gepraat hebt ( achteraf gezien ben ik er erg boos om hoe ik daar behandeld ben, ik ga notabene nooit naar de dokter en dan ga je een keer en krijg je dit!) ik ben uiteindelijk oktober ongesteld geworden en toen niet meer...
    toen het december werd vond mijn man het genoeg geweest en vond dat ik weer naar de dokter moest... om van het gezeur af te zijn heb ik maar weer een afspraak gemaakt, dit keer bij de andere arts in onze praktijk... met lood in mijn schoenen ben ik er naartoe gegaan, maar deze arts nam me wel serieus :) ze zei, we laten bloed prikken of het je schildklier is, als dat het niet is dan stuur ik je door naar de gyn, dit is niet goed! dus ik gelijk bloed laten prikken, het was niet mijn schildklier, dus ik mocht naar de gyn, die stelde PCOS vast, ik kreeg primolut mee om mijn menstruatie op te wekken en werd eindelijk doormiddel van de primolut na 108!!!! dagen ongesteld... ik loop nu ziekenhuis in, ziekenhuis uit en er slaat nog niks aan, heb ook clomid om een eisprong op te wekken, maar dat lukt tot nog toe ook niet... nu is mijn geval wel een beetje extreem misschien, maar ik wil er eigenlijk mee zeggen dat je van een huisarts niet teveel hoeft te verwachten meid!

liefs riniti

4. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    @ riniti
    Bedankt voor je verhaal. Wat heftig zeg.... maar breek me inderdaad de mond niet van open over huisartsen... of de assistentes... ik ben zelfs een keer weggestuurd met een gebroken middenhandsbeentje....
    ik heb er ook niet zo'n hoge pet van onze praktijk op... maar ja ik mag helaas niet naar een andere praktijk... :S
    Maar ik ben in september gestopt met de pil en daarna altijd ongesteld geworden. ik heb 19 feb een posi ovu test gehad dus vandaar dat ik weet dat ik nu bijna 2 weken overtijd ben...
    Maar je lichaam kan hele rare fratsen met je uithalen, daar ben ik in dit leven wel achter hihi...

Maar ik heb gebeld en ze willen het pas over 2 weken doen... voor de klachtjes kan je moeilijk wat doen als je het weet maar voor mijn zenuwen is het toch wel verdomde makkelijker als ik het eenmaal weet hihi...
    ik ga maar hopen dat ik binnenkort wel een positieve test heb :S

5. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    heyy meis,,
    ik zit in het zelfde schuitje als jou,
    ik ben morgen precies 3 weken overtijd..
    heb vorige week wel bloed geprikt maar was niks in te zien..
    dokter zegt dat ik nu moet wachten tot 25 maart en dan terug komtn pfff die onzekerheid he meis..
    en dokter heb je niet veel aan, ik moest ook veel zeuren..
    kom er ook bijna nooit..
    ik duim voor je dat je zwanger bent..
    heb je symptonen?
    groetjes

6. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is toch wel zo fijn zo'n forum, en dat er ergens wel meiden zijn die inderdaad in hetzelfde schuitje zitten....

Ja ik krijg gewoon de zenuwen dat je het gewoon niet weet...
    ja ik ben een beetje misselijk, gelukkig niet al te erg. ik heb sneller weer honger, ik ben moeier, gevoeligere borsten en een scherpere reukvermogen....
    Ja en verder zijn mijn darmen van slag maar ik heb altijd wel last van mijn darmen gehad dus dat wijt ik nog niet aan een zwangerschap hihi.

En jij??

7. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    heyy meid,

ja idd overal zijn wel vrouwen die met het zelfde probleem zitten haha..
    mijn symptonen zijn: meer eetlust, soms misselijk, meer witte vloed, humeirig, opgezette borsten en gevoelligere tepels en tepelhof adres duidelijker te zien en groter en borsten ook harder van binnen zeg ma..
    heel raar allemaal.. we snapper er niks meer van..
    hopen dat er voor ons een wondertje in ons aan het groeien is:D

groetjes

8. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    ok jij hebt dus ook duidelijke verschijnselen.... hihi
    Ga jij tussendoor nog testen of wacht tot 25 maart?

ik zit te twijfelen wanneer ik weer zal testen, eigenlijk wil ik elke dag wel maar ja dat heeft geen zin... en elke ochtend die teleurstelling weer is ook niet leuk.... ik denk dat ik zondag weer eens een test ga doen.... dan doe ik het steeds na een halve week ongeveer...

nou ik ga voor ons beide duimen....

groetjes

9. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    vee

10. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    ????? ikke niet snap... ik ben ook nog niet thuis in alle afkortingen dus misschien dat het daar aan ligt hihi

11. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    @garfieldlover, waarom mag je niet naar een andere huisarts? je bent toch vrij in je keuze daarvoor?

verder wens ik je veel sterkte.

liefs roeska

12. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    heyy,,
    ja idd ook verschijnselen,
    ik ga ook zondag weer testen en die telleurstelling is idd niet leuk nee..
    groetjes

13. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    @ roeska:
    Het is niet zo zeer het niet mogen maar geen andere dokterspraktijk neemt je aan omdat je dus al een dokter in het dorp hebt. En dus niet vanuit een andere stad komt en echt verplicht bent van dokter te wisselen ivm afstand.
    Misschien als ik in juli naar de andere kant van het dorp verhuis, dat ik het bij die praktijk eens ga proberen...

Maar helaas ben je daar dus niet geheel vrij in.... omdat andere dokterspraktijken je gewoon weg niet aannemen...

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt er wel recth op, dus als je even goed boos wordt, binden ze meestal wel in en kun je wel elders terecht. Ze proberen met moeilijk doen het idd altijd te ontmoedigen, maar als jij vasthoudt, kom je echt bij die andere praktijk wel binnen!

Verder: weet je wanneer je ei is geweest?
    Na je ei kan innesteling nog 2 weken duren en vervolgens duurt het een week of 2 voor je kunt testen.
    En als je dan pech hebt, zit je ook nog eens laag in je hcg en test je sowieso laat.
    Ik testte bij Thirza pas 4,5 week na m'n ei positief...

15. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga in juli verhuizen dus dan ga ik daar eens informeren en wat je zegt gewoon boos worden hihi... Ach aan de andere kant zo vaak ga ik ook weer niet maar ja als ik dan eens ga, raak ik er zo gefrustreerd van omdat je zo slecht wordt geholpen :S

ik had op 19 feb een positieve ovu test. Dus toen ook 'geoefend'. En met jou berekening zou het dus eigelijk pas dit weekend als je HCG op goede hoogte is, een positieve test kunnen zijn.
    Nou we gaan het maar eens afwachten.

Ik zie dat jij een vlinder heb, meid wat ongelofelijk rot, zeker met zoveel weken al. Sterkte meid!!! ik hoop dat je snel ook weer een kleine in je heb groeien...

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, klopt.
    Maar dat is dan wel op voorwaarde dat je een gemiddelde hoeveeleid HCG aanmaakt. En er zijn ook heel wat vrouwen die veel lager zitten en dus sowieso pas laat testen. Hoorde laatst iemand die pas bij 4 mnd positief ging testen, (maar die wist uiteraard inmiddels via echo wel dat ze zwanger was, natuurlijk, want zo'n lange termijn, dan gaan ze wel even kijken).

Maar goed, ik zelf dus bij Thirza pas 19 dagen overtijd positief, 4 1/2 week na m'n ei dus. En de vorige zwangerschap 4 dagen overtijd pas positief. Dus ik maak blijkbaar niet zoveel HCG aan.

Zorg iig dat je afspraken maakt met je huisarts, wees duidelijk over het feit dat je zwanger probeert te worden en leg uit dat je meerdere vrouwen spreekt die toch echt bewezen gezond zwanger zijn geweest en pas heel laat positief testten, en dat je gewoon graag duidelijkheid wilt en een bloedtest of een echo/verwijzing gyn dus op z'n plek vind op een bepaald moment, (en daarover moet je het dan met je HA eens zien te worden).
    Succes met wachten ondertussen, ik weet hoe frustrerend dat wachten is! (Ook al wist ik hier toen vanwege m'n temp wel dat het raak moest zijn: da's misschien, als het toch niet raak is, een idee voor de volgende ronde: tempen?)

17. garfieldlover

11 mrt 2011
    15
    0
    0
    Zuid Holland
    en we zijn al weer bij test 4 gearriveerd en deze was natuurlijk ook negatief... :(
    deze week maar weer wachten... eind van de week ga ik maar eens de dokter bellen dat ik een bloedtest wil... Ik weet het bloedtest zegt ook niet alles zoals bij bella maar ja... is misschien wel iets...

Zelfs mijn vriend wordt nu wel ongeduldig... hihihi is best grappig om te zien.... Hij zit mij ondertussen maar te plagen ( we hebben nu een soort van onderonsje) en vrienden snappen hem totaal niet meer hihi.

Deel Deze Pagina