<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Boeboetje, ik heb een buikband van carriwell.. Het heet een supportband. Ik heb er niet zo veel aan helaas. Die sierbanden doen idd helemaal niks. Het enige wat ik nog wil proberen is een mamaband van anita. Dat is echt met klittenband enzo en ziet er veel meer steunend uit.

Oceanna, ik begrijp het helemaal. Het is heel herkenbaar. Ik hoop ook steeds dat er bij mij iets gebeurd (ook al moet ik deze week nog werken :$) Maar ik heb zo veel harde buiken en voorweeen dat ik denk dat de kleine eerder gaat komen dan 40 weken. Voor mijn bekken en ribben hoop ik ook dat ie eerder komt;)

2. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Oceanna heel begrijpelijk dat je er klaar mee bent, hier hetzelfde. Al die vervelende kwaaltjes breken je op. En dat wordt alleen maar erger ben ik bang.

Freddel ik was ook uitgekomen op die van Anita inderdaad, ben alleen zo bang dat het dan weer gaat knellen ofzo. Draag het liefst geen kleding op het moment hahaha. Voel me al een opgeblazen walvis, terwijl iedereen zegt dat ik zo mooi zwanger ben :p

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    O hier ook Boeboetje! Iedereen zegt wat ben je stralend zwanger.. ik voel me net een wandelend lijk! Ik slaap super slecht en mn wallen hangen op mn knieën! Wat nou stralend?! :D

4. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Marieke wat vervelend dat je niet meer goed uit de voeten kan hier gaat het ook niet soepel hoor wandelen met de kids wordt steeds zwaarder en een hele dag thuis zitten dan duurt de dag zo lang.

Kan niet alle namen onthouden dus reageer even zonder naam op alles wat geschreven is :)

Babyshower super leuk zeg! Heb je veel gekregen?

Hier hoop ik ook dat de kleine wat eerder komt. Andere 2 bevallingen zijn beide ingeleid bij 10 dagen overtijd dus ik hoop dat deze echt spontaan begint!!

@ Van de trap gevallen Wat schrikken zeg! Gelukkig niet op je buik!! Wie weet heeft het wat in gang gezet ;)

5. Ukkie zag idd je onderschrift, beide met 41.3 geboren.. Arme jij!

Mn dochter is met 38 wk gehaald. En ga dr vanuit dat deze ook weer door de suiker met 38 wk word gehaald. Alleen ga ik daar zo erg vanuit dat t flink zal tegenvallen als ze me toch ineens laten doorlopen.. Denk dat ik
    Toch een traantje weg zal pinken dan haha

6. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Christien, wat leuk een babyshower, zeker omdat je het helemaal niet verwacht had.

@oceanna, dat is zeker schikken zeg. Hopelijk blijft alles nog wel even rustig. En beweegt de kleine lekker.

@Freddel, welkom. Leuk dat je mee komt kletsen. En nog een weekje werken heerlijk.

@Boeboeltje, geen ervaring met een band helaas. Wel vervelend dat je zo slecht slaapt.

@Marieke, Oh lekker even uitgeslapen. Heerlijk. Vervelend van je bekken zeg. Kan me voorstellen dat je dan blij bent als de kleine er is.

@Ukki, hier de eerste ook met 41,3 dus ga nu ook uit van ruim 41 weken.

Hier gaat alles eigenlijk wel goed. Gisteren wel wat harde buiken over de dag maar vandaag is buik weer redelijk rustig.
    Vrijdag echo om te kijken of de placenta opgeschoven is. Met 30 weken kreeg ik een echo ivm weinig leven voelen en onrustige buik en toen kwamen ze er bij toeval achter dat de placenta maar 1 cm van baarmoedermond af lag. Als ik het goed heb begrepen moet hij op minimaal 2 cm liggen. Wat wel gek is dat hij bij de 20 weken echo nog hoog genoeg lag om niet te hoeven controleren bij 32 weken.
    Dus ben benieuwd vrijdag.
    Hopelijk meten ze de kleine ook nog een keer op, want bij 30 weken lag ze nog op de P24 lijn. Wil wel weten of ze nu wat groter is en of ik evt nog maar 44 moet halen.

Vandaag al weer 36 weken zwanger, gaat de tijd snel. Ben echt nog niet aan een baby toe hoor. Heb me zo ingesteld op 42 weken dat ik er nu echt nog niet klaar voor ben haha

7. Happy spannend dus!

Raar dat dat dan idd niet eerder is gezien, of zakt dat dus ook gaandeweg de zwangerschap ineens?

Bij jou dus net andersom haha er nog niet klaar voor, nou hier mag hij komen hoor haha al is t bij mij qua termijn nog even liever niet.
    Blijf t wel eng vinden nu t dichterbij komt.. Gisteravond dacht ik nog, we zijn nu nog met zn 3e.. Alle aandacht naar mn dochtertje.. Nog even en we moeten het verdelen en zij zal ons moeten delen.. Werd er zelfs beetje emo van..

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Wat gezellig. Een hoop nieuwe meiden erbij. Ik ga even proberen op alles te reageren hoor, maar wil ook nog verder aan het fotoalbum van mn dochter. Die wil ik af hebben voordat baby 2 kom. Of nou ja, bij.

@christien: Ja, nog 1 weekje werken. Morgen, donderdag en vrijdag. Heerlijk en eindelijk. Wil nog zoveel doen. Komt echt allemaal goed met je lieverd. Veel knuffelen met de baby en huid op huid contact. Dat schijnt enorm goed te ijn ook tegen een depressie. Lekker weekend gehad dus. Heerlijk zeg. En wat een hoop gedaan. Lekker zeg. Wil ik ook wel, maar naar 1 slaapkamer of keuken heb ik geen puf meer. Ja als ik ja. Naar knielen op een bed violen toch? Ja, die babyshower. Te leuke dingen gehad zag ik. Super leuk. Krijgen er meer een babyshower? Ik hoop het hier niet hoor. Vind het leuk, maar ben er zelf niet zo van.

@marieke: Jij hebt dus al het nodige voor je kiezen gehad. Wel fijn dat je er nu wel vrede mee hebt zeg. En net wat je zegt: een meisje en een jongen. Geweldig. Haha, jij ook aan het plakken. Leuk he. Ik moet de 1e jaars boeken van mn dochter nog wel even bijhouden, maar ik maak ook fotoalbum`s en daar zet ik eigenlijk alles bij. Oeps, dat is niet handig zeg. Wij zeggen dus expres de naam niet. Ook al is S. pas anderhalf, je weet nooit. Joehoe, lekker geslapen dus. Heerlijk.

@ukkie: Haha, ja gezellig he. Drie kids… Pfff… Leuk dat jullie het niet ook niet weten. Wist je het bij de andere 2 wel?

@happy: Geef niets joh. Afentoe hoi is al goed. Fijn dat de baby met haar hoofd naar beneden ligt. Haha, ja ik heb dat ook hoor. Over anderhalve week nu ook hier. Maare… ben zelf nog niet klaar :p.

@boeboetje: Welkom. En een jongen. Leuk. Balen van die misselijkheid. Ik herken het heel erg. Alleen niet in het ziekenhuis gelegen gelukkig. Hopelijk daalt hij snel in. Oh echt? Dan snap ik dat je naar de echo uitkijkt. Hier ondertussen alweer twee echo`s gehad. Ja, ik heb een buik en rug ban gehad bij mn rug. Ik vond het vreselijk. Zo`n echte dan he, niet zo`n sierband. Het schijnt dat je met een draagdoek wel zo kan knopen dat het je buik verlicht, maar dan meot je wel een draagdoek hebben.

@priscilla: Ook de laatste loodjes dus. Heerlijk. Ja klopt he. Het is alleen maar sterren en steigerhout. Ik heb dit keer een fotokaart. De foto wordt nog gemaakt als de baby er is. Die krampen herken ik ook. Net of ik ongesteld moet worden iedere keer.

@oceanna: Gelukkig is alles goed zeg. Maar wat schrik je daarvan. Blijft de kleine goed bewegen? Straks beval je nog in een keer. Zou voor jou wel lekker zijn. En het kan ook wel zeg maar. De baby is wel af. Dat scheelt.

@freddel: Tuurlijk. Welkom. Gezellig. Ja he, gek idee is dat. Oh en jullie weten het ook niet. Wat leuk.

@baby komen: Ja, ook hier denk ik dat deze eerder gaat komen. Maar ben er nog zo niet klaar voor. Moet nog zoveel doen. Mijn man heeft de 23ste ook nog een examen. Daarna mag de baby komen. Maar wat ik nu allemaal al weken voel, voelde ik bij mn dochter de laatste paar weken. Krampen, indalingsweeën, harde buiken. Niet dat het zeer doet ofzo hoor, maar fijn is anders. Ik zie nu ook wel iets meer tegen de bevalling op. Bij mn dochter was het echt een droombevalling, maar nu? Geen idee. Niet dat ik tegen de pijn opzie, maar meer van hoe zal het gaan enzo. En dan is het ook weer voorbij. En vooral: Wanneer gaat het gebeuren. Ben zo benieuwd.

@zwanger… Ja stralend zwanger, mooi zwanger, mooie buik… Pfff. Rot op man.. haha. Voel me een zeekoe! Ook al ben ik wel trots op mn buik.

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    <3 Zwanger <3

Happy1980 (35) tweede kindje. Uitgerekend op 4 april - Meisje
    AprilMommy (?) eerste kindje. Uitgerekend op 6 april 2016 - Meisje
    Marievs (28) tweede kindje. Uitgerekend op 8 april 2016 - Verrassing
    Oceanna (27) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 – Verrassing
    Christien1801 (?) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 – Meisje
    Muzieknootje (?) eerste kindje. Uitgerekend op ? – Verrassing
    Boeboetje (24) eerste kindje. Uitgerekend op 17 april - Jongen
    Priscilla1989 (26) eerste kindje. Uitgerekend op 25 april - Verrassing
    Klavertje6 (31) vierde kindje. Uitgerekend op 28 april 2016 - Jongen
    Ukkie89 (26) derde kindjes. Uitgerekend op 1 mei 2016 - Verrassing

<3 Bevallen <3

10. Marvies jaa love fotoboeken maken, al ben ik gestopt met plakken (koste me steeds teveel ruimte en tijd) en maak dus al vanaf t eerste boek voor mn dochter het via albelli. Heb er van haar nu 3 thuis liggen en ben met de 4e bezig.. (Eigelijk best veel als je ziet dat ze pas 2,5 is haha maar ja zooveel meegemaakt haar eerste jaar &#128528;)
    En ben dus nu ook met het eerste boek voor kleine begonnen. Vind t heerlijk! Haha beetje jammer alleen dat na een avondje op de stoel zitten ik niet meer vooruit kom met mn bekken en mn enkels geen enkels maar olifantpoten zijn hanaha

Ik zie enorm tegen de bevalling op.. Kijk er ook wel naar uit, omdat daarna alle ellende weg is en ik mn kleintje mag knuffelen (hoop ik) maar ben heel bang door eerste bevalling. T liefste ga ik nu slapen en word ik morgen wakker incl baby in mn handen hahahaha

11. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    O Marievs, Mag ik ook op de lijst?
    Freddel (25) eerste kindje Uitgerekend op 15 april en het geslacht is een verrassing:D

Wat leuk al die fotoalbums! Ik denk dat ik ook wel veel albums zal maken, aangezien ik ook veel foto's maak;)

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    <3 Zwanger <3

Freddel (25) eerste kindje. Uitgerekend op 15 april 2016 - Verrassing
    Boeboetje (24) eerste kindje. Uitgerekend op 17 april - Jongen

<3 Bevallen <3

13. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Welkom freddel!!

Pff ik heb wel alles gelezen maar even namen bij het bericht kwijt. Haha slecht!

@hopen dat het eerder komt. Dat heb ik ook! Ben er wel klaar mee haha en ik hoop zooo dat ik me beter ga voelen na de bevalling. Maar nog maar gewoon rustig doorgaan en blijven ademen haha.

@harde buiken valt hier erg mee. Alleen laatste tijd vaker last van steken helemaal onderin tussen schaambot en bovenbeen zeg maar. Vandaag ook beetje naar gevoel in mn buik, idd alsof ik ongesteld moet worden ofzo.

Ik ga hier deze week mn ziekenhuis tas maar eens inpakken denk ik. Denk telkens oh ja dat moet ook nog gebeuren haha. Oh en wat echt moet gebeuren deze week is tekst uitkiezen voor het geboortekaartje en proefdruk laten maken en alle adressen verzamelen. Als dat klaar is heb ik wel meer rust denk ik in mn hoofd

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Haha, ja dat plakken kost mij ook teveel tijd. Ik maak al sinds 2008 digitale fotoalbums. Zo makkelijk. Heb er ook al een hele vracht. VAn S. maak ik ze bij wij fotoservice en dan 30 bij 30. En dan wacht ik tot ik 40% korting krijg. Zo, dat is echt een hoop ja. Ik maak ze per jaar. Dus van S. ben ik nu met de 2e bezig. De 1e is ook echt mega groot haha.

Ik wil nog een mooi gedicht voor in het boek van deze zwangerschap. Bij de eerste had ik echt een super mooi gedicht over hoe het kindje in mij groeide enzo. En zoiets zoek ik nu weer. En anders moet ik zelf maar wat maken.

Haha, als dat zou kunnen. Wakker worden en een baby in je handen houden. Heerlijk idee. Al had ik geen beroerde bevalling.

DAn gaat het helemaal goed komen freddel. Probeer het wel bij te houden hoor, anders is er geen beginnen meer aan. Ik ben nu met het fotoalbum helemaal bij. Elke maand zet ik er ook bij wat ze de afgelopen maand is gaan doen, zeggen enz. Zoals deze maand zijn er twee hoektanden bijgekomen en dat zet ik er dan bijvoorbeeld in.

15. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Hier trouwens even een offday. Vrijdag, zaterdag en zondag drukke dagen gehad zonder een moment van rust overdag en merk dat nu aan alles aan mn lichaam. Ben echt compleet gesloopt!

Ohh fotoalbums. Tot nu toe deed ik van mezelf alles zelf plakken maar das ook al aantal jaartjes geleden. Digitaal fotoalbum ben ik zo niet goed in haha dus dat moet ik nog maar eens gaan uitvogelen want wil straks voor de kleine ook wel mooie albums maken en idd beetje bijhouden.

16. Ik sta ook niet op de lijst!!
    Wie kan mij erbij zetten?

Marieke 2e kindje uitgerekende datum 23 april. En t wordt een jongen &#128522;

Freddel ja als je eenmaal begint is t erg verslavend die fotoboeken maken haha. Kijk ze ook echt geregeld in samen met mn dochtertje. Vind ze geweldig.

Houden jullie strax ook boeken bij zoals van pauline oud?
    Ik heb ze van mn dochter : kraambezoekboek, baby's eerste jaar, mijn opgroeiboek. Allemaal
    Pauline oud... Zoo leuk en ook leuk om terug te
    Lezen. Helemaal voor later denk ik.

Heb nu voor de kleine man het kraambezoekboek van woezel en pip in mn vluchtkoffer zitten..

Hier zit ineens schot in de zaak qua alles klaarmaken/zetten.

3 wk geleden half in paniek omdat toen alles nog gedaan moest worden.. Maar nu hoeft alleen ee babykamer nog even een keer schoon en bedje opgemaakt worden straks.
    Verder is t kaartje klaar en klaar voor bestelling strax. Alles is gewassen. Kinderwagen staat klaar, al
    Moeten de banden even worden opgepompt. Mn vluchtkoffer is al voor 80% ingepakt.. Haha ja hoor ik ben er bijna klaar voor

17. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik hou nu het 9 maanden dagboek bij van Pauline Oud. Ook super leuk! Straks wil ik het boek bijhouden voor het eerste jaar. Het kraambezoekboek lijkt me heel leuk, maar ik vraag me af of het bezoek daar ook echt in gaat schrijven. Het lijkt me dat ik dat ga vergeten te vragen of dat ze te "druk" met de baby zijn als ze op bezoek komen.
    Ik heb geen idee hoor, dat is alleen mijn idee.

Ik heb het vluchtkoffertje en alle baby's al klaar. Verder heb ik ook de enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven, dus ik hoef in mijn verlof straks niks te doen!
    Mijn moeder komt wel nog een keer om het huis een goede beurt te geven en ik heb nog wat nesteldrang dingen op mijn to do lijst staan:D
    Maar als die niet af komen is het ook geen ramp;)

18. Ik neem het kraambezoek boek dus al mee naar t zh. En leg t in t zicht. Als ze binnenkomen vraag ik vaak meteen al of ze erin willen schrijven. Moet zeggen dat ik niemand ben vergeten bij mn dochtertje. Kraamzorg en zelfs de vk heeft erin geschreven. Zo leuk!

Hier gevalletje van mn karakter versterkt door mn hormonen;

Moesten naar de apotheek voor de nodige receptjes voor mn suikerspullen en omeprazol die bijna op is. Komen we binnen is t stervens druk, dus mn vriend zegt; ja daar ga ik niet tussenstaan hoor! Mij te druk. Dus ik ja mij ook, maar heb de spullen toch nodig en aangezien ik geen auto meer rijd of kan fietsen is dit een van de enige momenten dat t kon.
    Maar goed, mn vriend wilde dus echt niet daar wachten. En tja dan ben ik er even helemaal klaar mee en loop dus zo weer naar buiten en zeg nog: wie is er verdomme nou hoogzwanger? Ik! En jij hebt geen zin om te staan wachten?
    Prima gaan we naar huis. Dus mn vriend gaat een paar rondjes rijden en rijd 5 min later weer naar de apotheek. Dus ik: en wat ga je nou doen dan?
    Hij: ja je hebt t toch nodig?
    Ik/hormonen: ja dat had ik 5 min geleden ook al en t zal nu echt niet rustiger zijn dus laat maar! Prik ik wel niet ofzo!
    Dus ben hufterig in de auto blijven zitten en gezegd rij maar naar huis hoor want ik ga toch niet naar binnen..
    (Ja weet t, heb mezelf er alleen maar mee maar goed, thats me hahahaha)
    Dus nu thuis, on no speaking terms.. Erg gezellig dus hier hahaha.
    En nog mn recepten niet.. Zucht..

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    <3 Zwanger <3

Freddel (25) eerste kindje. Uitgerekend op 15 april 2016 - Verrassing
    Boeboetje (24) eerste kindje. Uitgerekend op 17 april – Jongen
    Marieke1610 (?) tweede kindje. Uitgerekend op 23 april - Jongen

<3 Bevallen <3

20. Dank je! Ben overigens 32 zelf haha.

Wat veel toch nog die t als verassing houden t geslacht. Maar is dit verassing voor iedereen of alleen voor de buitenwereld zeg maar?

Deel Deze Pagina