<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Nee geen broodjes knakworst voor mij! Mijn man heeft idd ook altijd honger maar net afgesproken dat hij vanaf morgen weer even gaat opletten dus vanavond hebben we nog even een avond dat we mogen zondigen &#128540; Ik heb lekker chippies hihi maar daar eet mn man oook van mee hoor &#128521;

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    dan valt het met mij wel mee. heb normaal gesproken veel honger maar de laatste week echt een stuk minder kan bijna niets meer weg krijgen alleen dat waar ik echt zin in heb en dan ook maar een beetje. ondanks die kleine in men buik. ook heb ik niet verspreid over de dag honger. 's morgens als ik wakker wordt wel dan kan ik best wel wat eten (schaal yoghurt met muesli) en dan 2 uur later wel een plak ontbijtkoek. tussen de middag 4 boterhammen en verder pas weer bij het avond eten tussen 5 en 6. soms 's avonds nog een klein koekje ligt aan wat we gegeten hebben. vandaag poffertjes dus vandaar. Morgen witlof schotel uit de oven dus waarschijnlijk geen koekje 's avonds :D.

3. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Dat heb ik ook hoor oceanna. Ik kan niet meer 4 boterhammen in 1 maaltijd eten hoor! Hoogstens 2. Avondeten ook veel kleine porties.
    Maar dan savonds voor de tv kan ik wel weer wat eten maar ook minder als "normaal"

4. Voor de suiker had ik echt de hele dag door honger. Vreselijk!

Ik kan nu niet veel eten door de suiker. Maar ik moet dus wel eten ivm de insuline.

Ik eet al weken sochtends en smiddags 2 boterhammen. Daar spuit ik dan wel veel insuline voor. Meer brood kan op dat moment dus echt niet. Tussendoor neem ik soms een cupasoup of een sprits koekje als mn waarde t toelaat. Ik ben vooral een avond snaaier.. Kaas en worst zit niks in dus mag ik eten maar na zoveel weken komt je dat ook de neus uit.. Eet soms wat borrelnootjes of een cracker. Maar denk dat mn waarde er ook van omhoog is gegaan. Maar ja.. Je moet wat als je zon trek hebt haha

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Wow, ik moet echt vaker kijken haha. Wat een gezellige boel hier zeg. Heerlijk.

@freddel: hier ook hoor. Het is echt soms lastig bij de echo`s. Soms zit ik zelfs gewoon mee te kijken, maar heb nog nooit iets gezien. Daarom denk ik toch weer een meisje, omdat ik totaal geen piemeltje ofzo zie. Ze hebben ook nooit gezegd: kijk even weg. Ze maken het dan altijd donker enzo. Oh wat leuk dat voorgevoel. Moedergevoelens kloppen meestal wel! Dus wie weet. Ik heb dit keer totaal geen gevoel. Ook zou je het kunnen merken aan het hartje. 120-140 zou een jongen zijn en 140-160 een meisje. Hier is de hartslag dus 135-150 hihi. Dus geen idee.

@boeboetje: Haha, ook al nesteldrang. Heb je eigenlijk al verlof? Hier ook. De box staat er nog van mn dochter… (schaam schaam). Is nu meer een opbergplek voor speelgoed hihi. Bij mn dochter hadden wij de box rond week 37 a 38 opgezet. Ja, het is soms lastig vol te houden hoor, maar ik vind de verrassing ook geweldig.

@Marieke: Balen van die dingen zeg. Sjonge jonge. Dat zijn nogal kosten zeg. Heb je die nu alleen nodig of ook naar je zwangerschap? Indalen voelt alsof er een mes in je vagina wordt gestoken. Even plat gezegd. Dat zijn echt indalingsweeën. Bij mij dan tenminste.

@Oceanna: Balen dat je nu moet blijven liggen. Lijkt me vreselijk, maar je doet het met liefde. Fijn dat je man veel van je overneemt. Thuis zijn is zeker fijner ja. Je eigen omgeving enzo. Heerlijk. Hoop het ook zeg dat de baby nog even blijft zitten. Al is hij wel af, dus dat scheelt. Maar toch. Wat een verhaal zeg. Zit het met verbazing te lezen. Snap dat je daar slecht tegen kan. En niet mee wil getrokken worden in de zooi.

@Ukkie89: Ja…. Ik ben gelukkig klaar met mn studie. Heerlijk. Ben in november afgestudeerd. Haha, lekker he die pijnscheuten. Gister ook ineens. Ik lag ineens krom zo`n pijnscheut. Dat moet een heel werk zijn geweest dat bijwerken zeg.

@jeuk: man man…. Wat een drama. Hier vooral mn benen. Al weken.

@zelf minder kunnen: Ja…. Schoenen aantrekken. Drama.

@weer: Ja…. Heerlijk. Precies op eht juiste moment verlof. Ben zo blij dat ik nog 2 weken door ben gegaan. In juni is het vast nog mooi.

@christien: Voelt altijd wel weer lekker he om iets gedaan te hebben. Haha, goed van je. Hier altijd lopend naar de bakker op maandag met S. Heerlijk zeg.

@planten: Pfff…. Planten gaan altijd dood bij mij. Me en planten… geen goede combi.

@ hier geen hamburger of iets dergelijks. Ben niet zo van de vette hap op het moment. Word daar misselijk van. Crackers zijn ook heerlijk ;). Liever een cracker dan een donut. Ben niet zo van de donuts. Ik heb momenteel nergens zin in. Ja drop… haha. Maar ook met vlagen. Ik eet ook in porties. Ook in de ochtend eet ik meer dan de rest van de dag en savonds meestal nog yoghurt met muesli of een cracker. Geen chips meer voor mij, werd ik pas zo misselijk van. Bah.

Pfff… de baby is hier zo druk. Soms lijkt het of hij heel mn buik vult. Is ook wel zo, maar soms zit hij me zo in de weg. Soms erg vervelend, maar wel gezellig.

6. Marvies als het goed is is het na de bevalling helemaal
    Weg. En kan ik weer alles eten en drinken. Kleine word wel even spannend want die kan in mega hupo's terecht komen dus die moet miss 24u naar de neonatologie aan een infuusje. Zie ik zo tegenop.

Dat in de weg zitten ken ik. Als ik zittend iets van de grond wil rapen ofzo.. Dan zit t gewoon in de weg. Als ik sta te koken zijn onderhand mn armen te kort hahaha enz enz

7. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    @ planten. Ik heb 2 kleine bonsai boompjes en een soort vetplantje, meer dan dat blijft hier helaas ook niet leven.

@ verlof. Ik heb sinds januari al vrij/verlof. Ik moest nog een half jaar stage lopen vanaf februari, maar dat doe ik nu na de zomervakantie. Ik kan dus lekker genieten voor hoever dat gaat op het moment :)

@ drukke baby. Hier ook best wel last van. Hij zit heerlijk met zijn billen tegen mijn ribben te duwen met als gevolg spierpijn de hele dag.. En hij wil nog niet echt indalen helaas.

Gister was het hier ook heerlijk weer. Ik heb lekker mijn tuintje achter aan kant gemaakt, was wel nodig zeg. Staat er nu weer mooi bij :D

8. Hebben jullie t ook dat je de kleine zo graag wilt zien maar nog zooo lang moet?

In feite is t niet lang, maar in mijn beleving duren die paar weken nog maanden.. Vind t ook irri dat ik nog altijd geen beleid van t zh heb gehad over hoe en wat qua bevallen door suiker

9. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Jaaa verschrikkelijk. Wij zitten elke x te fantaseren over hoe hij eruit zal gaan zien en op wie hij zal gaan lijken. Ben zoooo benieuwd! Hier kruipen de weken zo langzaam voorbij...

Wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je graag op tijd weet waar jullie aan toe zijn straks. Kun je ze niet bellen hierover dan?

10. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Hey meiden

Even snel een vraag. Ik ben vanochtend wakker geworden met buikkrampen. Niet zeurderig maar echt wel zeer. Nu is het niet zo dat ze komen en gaan maar de pijn is er gewoon constant. Alsof ik flink ongesteld bent en constant last heb van flinke buikkrampen. Is dit wel goed? Als het voorweeen zouden zijn zou het dan niet meer even weg moeten trekken en dan weer terug komen?

11. Moet er volgende week vrijdag heen en dan heb ik een mega vragenlijst voor dr haha.

Hier heel erg benieuwd of t ook veel haartjes heeft als zn zus had en of hij op haar lijkt enzo.

12. Heb je de tijd ertussen gemeten christien??

Ik heb afgelopen dagen ook vaak rare pijn krampen gehad maar zat totaal geen ritme in..

13. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Nou er zit dus geen tijd tussen, krampen zijn er constant!

14. Ow oke &#128528; Geen idee miss even voor zekerheid bellen?

15. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    ik wacht het nog eventjes af. Straks even onder een warme douche zitten kijken of dat helpt &#128522; Ik houd het in de gaten!

16. Heb je goed.. Hier laatste tijd ook steeds pijn en ellende. Maar zal dr wel bij horen. Ken dit ook heel niet van mn dochtertje

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Daar ben ik maandag ook mee wakker geworden uiteindelijk is de kleine nog verder ingedaald en 1cm ontsluiting. Maar bij waren die krampen na een uur of 2 overgegaan in voorweeen dus dat kan ook schelen. Succes meid. Hopelijk wordt het onder de douche minder.

18. Spannend allemaal hoor. Van het diabetes groepje hier zijn er 2 nu aan t bevallen... En dan denk ik: ik wil oooook hahah

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    zwanger.jpg

Mn buik(kie)

20. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438