<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Zo, wat ben ik actief zeg… Haha…. Not dus… Lekker beetje aanmodderen vandaag e morgen ook.

Marieke, fijn dat het na de bevalling allemaal weer weg trekt. Wat een naar vooruitzicht zeg. Hopelijk valt het allemaal mee. Haha, arme zij wie jou volgende week ga helpen ;). Nee heel goed van je.

Ik wil mn baby ook zo graag zien!!!! Maar ben ook zo benieuwd of het een jongen of een meisje is. Volgens de echo lijkt de baby op Sophie. Heb precies dezelfde echo als bij mn dochter (wel een 2d echo hoor).

@christien: Klinkt mij niet heel zorgwekkend en ook niet echt als weeën. Een constante pijn is meer voorwerk dan echte weeën. Kan ook komen doordat je gister zoveel heb gedaan he. Je lichaam fluit je dan terug. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn. Ik zou het voor mezelf niet zorgwekkend vinden, maar ik snap dat het bij de 1e toch anders is. Echt weeën herken je wel. Maar ook ik heb met die onzekerheid gelopen bij S. hoor. Toen dacht ik ook: Is dit het, is dit het? Maar nee hoor. Het was allemaal voorwerk. Om alles al gereed te maken (baarmoedermond wordt weker, indaling, ontsluiting).

2. Ja gaaf he hier leken de echo's ook veel op mn dochtertje

Hahahah ja mn vaste gyn zal t flink te horen krijgen haha

3. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik maak me ook niet echt zorgen hoor. Zal idd wel voorwerk zijn. Nu niet meer constant maar zo af en aan wat buikkrampen alsof ik ongesteld ben/moet worden. Wordt niet erger ofzo

Mooie buik heb jij zeg marievs!

Bij vrienden van ons leek echo van hun 2e ook echt op die van de eerste. Toch is de eerste een jongetje en de tweede een meisje. Kan dus nog alle kanten op &#128521;

4. Waar waar waar buikfoto?? Hahaha

Bedoelde ook meer dat de kindjes op de echo's op mekaar lijken. Zo heeft ons zoontje dezelfde neus als mn dochtertje op de echo. Zo grappig

5. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Vorige pagina marieke ;) ik heb het ook over dat die 2 kindjes op de echo op elkaar leken hihi

6. Wauw idd een mooie buik! Maar je bent verder ook mooi slank of niet? Ik ben nu een walvis! Haha had van mezelf al wat overgewicht, maar nu helemaal mega! Haha

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,5 KB
      Weergaven:
      1
  7. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Nou marieke jij hebt ook mooie buik hoor! ik ben ook echt mega! Als ik ga liggen moet ik oppassen dat ze niet bellen dat er een walvis is aangespoeld &#128514;

8. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Mooie buikjes :D

Hier ook overgewicht voor de zwangerschap, nu 10kg aangekomen :(
    Maar ben trots op mijn buik!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,3 KB
      Weergaven:
      1
  9. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ook mooi buikje boeboetje! En maar 10 kg aangekomen? &#128561; Jaloers!

10. Mooie buik ook!

10 kg? Valt mee toch!

Ze deden bij mij moeilijk toen ik met 26 wk dus suiker bleek te hebben en toen 10 kg was aangekomen. Omdat ik toen toch weinig keer mocht ben ik 3 kg toen afgevallen. Nu inmiddels in totaal
    +8,5 kg. Nou vind t netjes. Bij mn dochter was ik in totaal 10 aangekomen en in 2 wk na bevalling 12 kg lichter

11. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Owww ik wordt echt niet vrolijk van jullie aangekomen gewicht als ik dat zo lees! &#128584;

12. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Het valt ook wel mee. Maar doet wel zeer als ik op de weegschaal kijk haha! Met een beetje geluk is het ook zo weer eraf als de kleine er is :). Ik merk dat ik nu ook echt vocht vast begin te houden, heb me toch een paar bolle wangen :eek:

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Lieve Christien, het komt echt allemaal goed straks meid. Ook ik ben echt mega aangekomen deze zwangerschap. En bij S…. Man man. Maar ik was het zo weer kwijt. Ik snap je wel heel goed hoor. Ik had die gedachtes ook en je weet dat ik ze nu ook weer heb. Maar gelukkig in mindere mate. Al ben ik ook wel bang voor na de bevalling. Hopelijk kan ik gezond en goed blijven eten zodat ik op een mooi en gezond gewicht kom en blijf.
    Hoe moeilijk ook, probeer het nu nog even los te laten en te genieten van deze laatste weken. Straks gaan we er weer hard tegenaan.

@Jurk: Ja… ben onwijs blij met deze jurk. Hij was 100 euro en wilde hem zo graag. Maar vond hem te duur. En net voor de kerst…. Ja hoor, 50% korting. Toen kon ik het natuurlijk niet laten.

@geslacht: Het kan zeker alle kanten op. Zo leuk! Ben zo benieuwd. Verlang er steeds meer na, vooral nu mn verlof ook dichterbij komt.

@marieke: wow mooie buik ook zeg. En een leuk shirt. Baboetje ook al zeg. Geweldig. 10 kilo is toch zeer netjes baboetje? Mooi hoor.

Hier begon ik met 58 kilo. En zit nu toch ergens op de 70. Bij de 69,5 kilo ben ik gestopt met wegen. Toen wilde ik het niet meer weten.
    Ik ben ook echt op mn heupen en benen en kont aangekomen, maar omdat ik al redelijk (te slank) begon, zie je dat niet wanneer je mij niet daarvoor gezien hebt. Mijn collega`s zien dit wel, maar vinden het mooier bij mij staan. Als ik iets voller ben.

Zijn er hier ook sporters onder ons? Ik ga straks weer lekker hardlopen. Zo`n zin in weer. En veel wandelen.

Zijn er hier ook borstvoedingsmama`s? Of hebben we het daar al over gehad? Geen idee eigenljik haha.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik ben tot vorige week ook 10kg aangekomen. (ben deze week nog niet op de weegschaal geweest) Ik ben echt geen sporter hou wel van wandelen maar dan in mijn eigen tempo. Heb ook behoorlijk overgewicht maar dat lukt me gewoon niet om onder controle te houden dus dan maar niet dan maar wat zwaarder gelukkig kwam ik niet verder aan. Wil straks na de bevalling wel wat meer gaan bewegen maar dat lukt vast wel met een kleintje.
    Ik wil wel BV gaan proberen maar als het niet lukt ben ik er ook zo mee klaar en haat de borstvoedingmaffia. Zo een hoeft echt niet aan mijn bed te komen want dan is het gelijk klaar hou echt niet van dat push gedrag. :D

15. Hahahaha mn vriendin was 30kilo aangekomen! Dus t kan altijd erger hahah

16. Ik ben geen sporter, de fibromyalgie maakt me dat ook lastiger..

Ik ga gen bv geven. Ik sta er niet 100% achter en dat is wel
    De bedoeling als je eraan begint vind ik. Plus dat we bij mn dochter wel
    Kv moesten geven ivm dysmatuur zijn..
    Dus nu ook weer kv

17. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Ik was net weer begonnen met hardlopen toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Kreeg ook best snel last van een pijnlijk groeiende baarmoeder, dus ben gestopt toen. Wil wel weer beginnen wanneer mijn lichaam het toe laat.

Ik wil wel bv gaan geven, als dat niet lukt heb ik ook geen probleem met kv eigenlijk. We gaan het zien.

18. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Nou meiden die denken dat ze fors zijn aangekomen, troostje. Hier 22kg aangekomen tot nu toe! En ik eet niet eens meer dan dat ik ervoor deed, eerder juist gezonder en regelmatiger. Vind het echt vreselijk maar ja.

Ik ben ook niet echt een sporter. Deed wel altijd bodybalance en wil na zwangerschap ook weer gaan hardlopen. en veel wandelen met de baby natuurlijk.

Ik ga helemaal voor borstvoeding. Ook omdat dit voor het kindje goed is ivm mijn med gebruik. Dan krijgt ze een soort natuurlijke afbouw waardoor ze minder "afkickverschijnselen" zal hebben. Hoop dan ook erg dat het lukt!

19. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Pfff ff klagen hoor. Hier man ziek! Was al 2 dagen thuis, krijg vanochtend wat verhoging. Vanavond 38,6 en werd steeds zieker dus maar huisartsenpost gebeld. Na paracetamol genomen te hebben en gegeten stijgt de koorts naar 39,6 terwijl paracetamol koorts meestal onderdrukt. Vind het heel naar voor hem maar ook voor mezelf. Afgelopen nacht al rot nacht, zal vannacht wel niet beter worden.

20. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Christien, dat is ook niet leuk. Beterschap voor je man. Hopelijk krijg jij geen koorts.

@Gewicht, hier nu 4 kilo aangekomen. Ben dan ook wel te zwaar. Woog 89 voor zwangerschap nu 93. Ben er heel tevreden over moet ik zeggen. Bij Janna ben ik ook maar iets van 7 kg aangekomen.

@Rest sorry vergeten.

Heb een drukke week achter de rug. Ben nu ook wel moe. Maandag veel in huishouden gedaan, dinsdag samen met schoonmoeder keuken gepoetst, woensdag mijn tante de hele dag op visite gehad, vandaag naar vriendin geweest hier 1,5 uur vandaan.
    Morgen nog boodschappen doen en dan 's middags echo. Ben wel heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ook wel een beetje zenuwachtig nu moet ik zeggen.

Verder voel ik me nog wel goed. Alleen wat moe dus. Maar ja slaap overdag ook niet en 's nachts ook niet altijd even best, dus dan is dat niet gek natuurlijk.

Deel Deze Pagina