ik ga straks weer terug aan de pil. mirena spiraal veel bijwerking en koperspiraal ben ik allergisch voor ivm de nikkel die er in zit . seks is idd niet belangrijk maar wel erg lekker en goed voor de ontspanning. slapen lukt redelijk ook 1 of 2 paracetamols voor het slapen gaan heb altijd pijn aan mijn oren en nu helemaal dankzij de kwakkel winter veel last van slijm maar dan op het moment ook overal neus, long, buis van eustacius (en dan ook nog down under). kan helaas niets nemen om het slijm op te lossen. Want de hoestdranken die ik altijd gebruik mag ik niet ivm zwangerschap en de hoestdranken die ik wel mag met de zwangerschap gaan niet met mijn astma.
Ik doe het ook echt niet tegen mn zin in hoor Marieke! Als t me pijn zou doen of tegen zou staan zou ik het ook echt niet meer doen. Over anticonceptie. Ik had een koperspiraal ondanks dat ze dat eigenlijk niet doen bij mensen die van zichzelf al heftige menstruaties hebben maar alles met hormonen kwam ik mega van aan wat bij mij nog al een puntje is. Bij de gewone pil had ik 3 weken hoofdpijn en ok mn menstruatie was dan wel easy en bij minipil was ik 7 maanden aldoor ongesteld. Condooms kreeg ik heel erg last van beneden zeg maar. Maar voor mij wel iets want nou ja ik had spiraal laten verwijderen en 2 weken later was het raak. Ik kan dus niet tegen condooms maar moet ik dan na een week al naar de huisarts om nieuw spiraal te laten plaatsen. Zou ook wat wezen als ik eerste keer na bevalling weer gelijk zwanger ben. Weet dus ff niet zo goed wat ik daarmee moet nog. Slapen gaat hier redelijk. Wordt wel vaak wakker van of last van mn rug of plassen maar slaap daarna wel snel weer gelukkig. Maar de nachten worden ook hier korter haha
Ook niet fijn dus oceanna! Christien jeetje dat word dus nog een gepuzzel! Zijn er nog Mensen die hierna nog een kleine willen? Of nog geen idee? Hier dus echt uitgesloten dus ben wel Blij dat mn vriend zelf Aangaf zichzelf Te laten helpen, al is t de vraag of hij t echt gaat doen
eventueel na een jaartje ofzo willen wij nog wel een tweede. Maar ga eerst kijken hoe het met 1 kindje gaat. dat is ook de reden waarom ik nog terug naar de pil ga. was na het stoppen van de pil in februari in juli al zwanger. hebben eerste 2 maanden echt met condoom gedaan. daarna pas gaan proberen.
Dat is netjes idd! Fijn 😊 Ik ben zelf wel Blij dat we er bijna 3 jaar tussen hebben zitten.. Mn vriendin kreeg haar 2e toen de eerste precies 1 jaar oud werd. Dus zat precies een jaar tussen.. Nouuu die heeft t me een partij zwaar gehad die eerste jaren
Wij willen denk ik nog wel meer kinderen, maar hoelang er tussen zal zitten etc durf ik nog niks over te zeggen. Ten eerste is het maar de vraag of we weer zo makkelijk zwanger worden, hoe gaat het met de eerste en daarnaast heb ik psychisch gezien wel een zware zwangerschap dus moet heel eerlijk bekennen dat ik na deze 9 maanden er wel even klaar mee ben haha. De tijd zal het ons leren.
@anticonceptie. Hier sinds jonge leeftijd altijd de pil gebruikt, maar werd ineens gek van de hormonen. Dus daar ben ik toen mee gestopt. Ik kan ook niet tegen gewone condooms.. en op werk merkte ik ook op dat ik niet tegen de handschoenen kon. Dus ben toen latexvrije condooms gaan uitproberen, nou wat een verademing! Nergens meer last van down under @nog een kindje. Na deze zwangerschap voorlopig of misschien zelfs nooit meer.
Ik ben gelukkig niet de enige die zo nieuwsgierig is naar de kleine. Ben echt heel benieuwd hoe de kleine er werkelijk uitziet en het karakter
Hihi ik ben ook enorm nieuwsgierig. Iedereen zegt maar: ooo nog even en voor je t weet... Terwijl ik denk: weet je hoelang 4 tot 6 wk nog duren!!!! Foei! Aan de ene kant mag t van mij komen, aan andere kant ben ik ook wel bang voor wat er komen gaat..
4 tot 6 weken duren ook ontzettend lang. Geduld is ver op hahaha. Ben er echt wel klaar voor maar ook inderdaad af en toe bang voor wat er komen gaat.
Ik wil m vasthouden, knuffelen, weer normaal kunnen eten, niet meer alleen maar prikken en spuiten.. Weer lekker kunnen slapen en normaal kunnen draaien, lopen en zitten. Maar vind t ook doodeng, wat als dit weer een huilbaby word enzo. Dan roep ik strax, ooo zat ie nog maar in mn buik hahaha.
Zo wat wordt er hier flink gekletst zeg! @anticonceptie, ik weet nog niet wat ik ga doen. Voor deze zwangerschap was ik al een tijd gestopt met pil en spiraal enzo, omdat ik niet goed op de hormonen reageer. We hebben 1,5 jaar alleen maar condooms gebruikt en dat heeft in die 1,5 jaar een zwangerschap goed voorkomen. Een voordeel was wel dat ik na het stoppen met de condooms heel snel zwanger was. Zegt natuurlijk niks, maar ik heb het idee dat dat deels komt doordat ik al een tijd geen kunstmatige hormonen meer binnenkreeg. Wij willen hierna wel nog een kindje dus manlief gaat er sowieso nog geen knip in laten zetten Ik begin het ook wel zat te worden. Kan ook niet wachten om lekker te knuffelen en kroelen met ons kleintje! Ik hoop dat de baby een weekje te vroeg komt ofzo. Mijn bekken gaan het niet volhouden tot 42 weken ben ik bang Dinsdag hebben wij weer een groeiecho. Ben benieuwd hoe de kleine gegroeid is!
Zo ben ik weer. Eerste dag van mn verlof en gelijk al druk aan het poetsen haha. Straks even douchen en vanmiddag een fotoshoot. Zou eerst de 22ste zijn, mar het is nu zulk lekker weer. Al mn was is bijna weg gewassen. Dus heerlijk. @Marieke: Wow, lekker zeg. Wat een leuke sporten. Baal je dat je die dingen niet meer kan doen? Waarom kan dat niet met een elektrische lattebodem? Wij hebben een boxspring. Is dat dan weer net anders? @boeboetje: Huh, wat vreemd hier tussen de 70-75cm hoog. Gek zeg. @slapen: Hier gelukkig nog redelijk goed. Tenzij ik m e moet omdraaien. Knetters Balen dat jullie allemaal zo slecht slapen. Dat is echt niet fijn. @christien: Hoe gaat het nu met je man? Al weer beter? @anticonceptie: Straks gewoon weer aan de condooms. Ik slik al jaren geen pil meer. Wil die troep niet in mijn lijf. Ik voel me beter zonder pil. Nooit wat gebeurd met condooms hier en mocht er ooit wat gebeuren: jammer dan. Een 3e is hier zeker welkom. Niet volgend jaar ofzo, maar over een aantal jaar. Heb er nu 2 kort op elkaar, S. wordt in juli 2. En dat is even mooi. Wow, vier kids uit een eerdere relatie. Gaaf zeg. Ik hou echt van grote gezinnen. Lastige keuze dan christien wat je moet doen. Ik kan je er ook niet in adviseren. Het is sowieso wijs om de 1e zes weken geen seks te hebben en dan een spiraal te laten zetten. De 1e zes weken mag je ook nog niet zwemmen e.d. omdat je dan nog enorm kan vloeien. Wat fijn dat het bij jullie ook allemaal redelijk tot snel ging. Hier ook. Iets te snel haha. Nou ja, te snel kan het nooit gaan, maar had het totaal nog niet verwacht. Bij S. de 2e ronde en nu de 1e ronde zelfs al. @seks: Ik vind het niet het belangrijkste, maar hou wel van dat stukje genegenheid en intimiteit. Mijn man is ook mijn enige tot nu toe en hopelijk blijft dat zo. Maar nu niet zo heel veel zin meer, omdat alles pijn doet down under. Het is zo opgezwollen en gevoelig. Oh hier ook zo nieuwsgierig. En het duurt nog zo lang. Nog max 6 weken. Weet je hoelang dat nog duurt . Aan de andere kant ga ik dan wel het zwanger zijn missen. Mn buik niet, maar wel hoe ik me voel. Voel me sterker en beter tijdens een zwangerschap. Hoe bedoel je met bang voor wat komen gaat marieke? Waar zit je angst?
Spannend freddel! Hier vrijdag weer groeiecho! Ben benieuwd! Ik ga dr steeds vanuit dat ik met 38 wk ga bevallen, mn dochter kwam ook met 38 wk en door de suiker zullen ze me niet veel verder laten lopen hoop ik. Dus dat zit zo in mn hoofd dat elke dag na de 38w mk een dikke teleurstelling word denk ik. Marvies, nee baal niet echt ervan. Ben niet zon sportfanaat meer haha al jaren nu niks gedaan. Al zou t voor mn overgewicht wel beter zijn. Bed met elektrische bodem is mega zwaar vandaar dat t niet op klossen kan. Maar dat kan een boxspring ook niet is mij verteld.. Maar dat kan dus wel? Mijn angst zit dat mn dochtertje haar eerste jaar 1 doffe ellende was. 2 keer in t zh gelegen, huilbaby, verborgen reflux..bijna gestikt.. Plus dat ze high sensitive is dus dat is weer even aankijken hoe zij strax met de baby en de aandacht daarvoor omgaat.. Vandaar mn angst.. Klinkt leuk zoveel kids.. Leuk als ze van jezelf zijn.. Maar als t kids van andere moeders betreft is dat 1 grote hel. Je doet je best en probeerd alles te doen voor deze kids.. Maar als vriendin van papa doe je t nooit goed en heb je t in de ogen van moeders altijd gedaan. Plus dat de oudste puber leeftijden hadden/hebben dus erg moeizaam. Momenteel zien we ze dus geen van alle. (Te lang verhaal)
Zo wat een hoop geklets zeg dames pfff ben het volgens mij al weer vergeten leuk die zwangerschapsdementie. Zo net heel verhaal getypt is het ineens weg beginnen we maar weer opnieuw. @ gewicht hier tot nu toe 10 kilo aangekomen. Bij Elise 20 en bij Lucas 15 hoop nu rond de 10 te blijven heeft aardig wat moeite gekost om het er weer af te krijgen. @ seks moet er niet aan denken zeg. Gelukkig is manlief het wel gewend na 2 zwangerschappen komt straks vanzelf weer. @ nog meer kindjes voorlopig is dit de laatste wie weet als de andere op school zitten. Het gekriebel voor nog een kindje blijft altijd wel denk ik maar moet ook denken aan wat ik zelf aan kan en dat ik de andere kindjes niet tekort doe. @ bevalling ik ben ook heel benieuwd hoe dit kindje eruit ziet en wat het is op de echo lijkt het op zijn of haar broer maar dat zegt ook weer niets want de andere kids lijken sprekend op elkaar. ben ook benieuwd hoe het straks is met 2 kids en een baby + gebroken nachten. ze hebben de eerste maanden heel veel gehuild @ BV dat wil ik deze keer wel graag gaan proberen. Bij elise zag ik het niet zitten omdat ik toen ook nog werkte bij lucas lang getwijfeld uiteindelijk toch voor FV gekozen maar nu ga ik ervoor niet tot het uiterste lukt het dan is het mooi zo niet dan geven we gewoon de fles. Wat een heerlijk weer is he!!
Het is idd heerlijk weer! Net even nieuw zandbakzand gekocht en nu dus lekker in de zon met een kopje latte macchiato genieten van mn spelende meisje
Hallo dames! @baby zien. Ik kan ook niet wachten! Nog 2,5 tot 4,5e week. Bij 2,5e week denk ik wel oeps dan moet er nog wel wat gebeuren haha. Zwanger zijn ik kan me niet voorstellen dat ik het ga missen haha @anticonceptie. Ik zal het eens navragen bij vk en huisarts. Want er gaat toch zo snel mogelijk weer een spiraal in. @marievs mijn man knapt gelukkig al aardig op. @freddel spannend (weer) een groei echo! @marieke lijkt me idd niet makkelijk kinderen van je partner uit een andere relatie. Helemaal als er dan ook nog zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Ik ga even een appeltaart bakken en het huis aan kant maken. Vanavond vieren we de verjaardag van mn man. Hij wordt in april 30 maar dan ben ik net bevallen dus zit ik echt niet op een verjaardag te wachten, maar wilde zn 30e ook niet zomaar voorbij laten gaan dus had een surprise party georganiseerd maar meneer is er alweer achter hahaha