<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ohw dat is echt balen christien hopelijk knap je snel op.

2. Owwe jeeee niet fijn! Beterschap!

Mn vriend ook al stront verkouden.. En een opkomende koortslip. Liever nu dan straks

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.119
    293
    83
    Pff zwaar dagje vandaag. Ben niet te genieten zeg. Kan weinig hebben. Ook van S. Ze gooit ook haar eten steeds op de grond als ze het niet lust of met korstjes ofzo. Moet ik dan boos worden? Geen idee. Word er een beetje moedeloos van. Net of ik ook in een gat val ofzo. Geen werk meer, nu 16 weken thuis. Ik weet nog niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan.

@marieke: Het moet volgens mij wel gewoon kunnen. Mijn vriendin had het ook. Heftig zeg, hopelijk is je zoontje geen huilbaby en niet high sensitive. Dat lijkt me heel heftig. Hoe is dat nu? Ja, dan ook echt van jezelf ja. Met andere moeders in het spel is het soms echt geluk hebben dat het goed loopt. Wat leuk zeg, je meisje blij gemaakt. Altijd leuk om te doen.
    Hoe is het nu met de kleine uk? Beweegt hij al meer? Oh haha, ik lees het al. Ik weet wel da ze op het laatst minder gaan bewegen ivm de ruimte. Al trekt die van mij zich daar niets van aan.

@ukkie: Ach ja, ze kletsen hier echt enorm haha. Gezellig. Ik moet ook echt opletten dat ik reageer. Het gekriebel zal altijd blijven ja. Dat geloof ik ook wel.

@christien: Jammie appeltaart. Is je huisje al helemaal af eigenlijk? Oh balen zeg dat je nu ook ziek wordt. Hopelijk knap je snel op.

@happy: Fijn dat je kleintje het zo goed doet. Heerlijk zeg. Goede keuze als je voor iets kiest. Maakt niet uit of het bv of fv is. Als de moeder het maar met liefde doet.

@nesteldrang: Oh hou op ukkie… Vreselijk. Ik wil nu alles gedaan hebben. Ik ben ook zo bang dat deze baby eerder komt. Dat kan en mag nog niet. Ik heb nog zo gin tijd. En hij/zij moet nog sowieso blijven zitten tot vrijdag. Want anders moet ik naar het ziekenhuis. Ik wil de zolder nog opruimen en schoonmaken, S. der kamertje moet nog helemaal klaar gemaakt worden. Er zit nu alleen nog maar behang tegen. De schuur meot nog, alle ramen zemen, boven zowel beneden. Man man. Oh ja en mn linnenkast wil ik ook nog doen. Maar de zolder is echt het belangrijkste. Dat is echt een bende. En ik moet de belastingaangifte nog ff versturen/doen. Vind dat altijd een eng moment.
    Oh ja, de badkamer ja goed idee marieke. Dat wil ik ook nog doen! Terwijl die eigenlijk gewoon brandschoon is hihi.

Ik zit er wel een klein beetje doorheen. Vandaar echt een slechte dag. Ben kribbig en kan wel janken. Waarom? Geen idee. Gewoon alles zit tegen. Terwijl ik gister echt een mega leuke dag heb gehad. Mooie fotoshoot gehad en de foto`s zijn ook subliem. En ik wil nu dus een foto af laten drukken op een onmogelijk formaat… Grrrr… Waarom moet ik atlijd zo moeilijk doen. Wil hem 23bij46…. Yep en die is dus nergens! Het is een kei mooie van mij in het riet en ze heeft hem panorama gemaakt. Zo geweldig. Maar ik kan er dan niet tegen dat ik hem niet kan laten afdrukken. Ja kan wel, maar ja… daar betaal je dan ook goed voor. Dat vind ik ook weer zonde L. Maar we gaan het zien.

4. Marvies oo zoo herkenbaar zulke dagen! Ik
    Heb niet eens de puf meer om
    Boos te worden op mn dochtertje soms!

Dat high sensitieve zal ze natuurlijk dr hele
    Leven houden. Alleen leert zij en wij ermee om
    Gaan.
    We weten dat ze op nieuwe dingen of drukte reageerd. Ze slaapt
    Ook heel slecht en momenteel veel bij ons .. Altijd gezegd dit nooit te doen, maar als je kind zo bang is.. Ze heeft t bijv. Nu nog over t vuurwerk van oud en nieuw.. Midden in de nacht word ze dan huilend erom wakker. Als
    Mensen haar te druk benaderen, kan ze ook niet tegen. Kriebelende kleren/kaartjes kan ze ook niet tegen.
    Maar wij weten inmiddels hoe en wat. Gelukkih springt de psz er ook
    Goed op in.

Leuk zon mooie fotoshoot! Was ook mooi weer voor! Wel
    Balen als dat formaat zo lastig is. Maar dat herken ik wel.. Als ik iets in mn hoofd heb.. En zeker nu hahaa

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.119
    293
    83
    Hoezo dementie. ik begon en eindigde met dat ik een slechte dag heb. Sorry dames haha. Ik mag ook eigenlijk helemaal niet klagen. Verder gaat het gewoon goed.

Ik ben zo benieuwd naar de baby. Vooral naar wat het is. Eigenlijk hoop ik zo op een meisje. Een jongen vind ik ook super, maar het lijkt me zo leuk om twee meiden te hebben. Geen idee waarom. Ik vind het ook zo ondankbaar van mezelf. Want een jongen lijkt mij ook echt zo super leuk. Maar ik zag mezelf altijd alleen maar meiden krijgen. Ik vind deze gedachte ook echt rot van mezelf, omdat het belangrijker is dat d ekleine gewoon gezond is.

6. Hihi dan word t vast een meid! Vaak is je gedachte een kern van waarheid!
    Niet altijd.. Maar vaak haha

Hier wist ik bijv bij de posi test van mn dochter dat t een meisje zou zijn. Wist t gewoon. Kocht ook al gerust roze dingen en had alleen een meiden naam. Dus toen t met de echo ook een meiske bleek, was dit voor mij ook normaal.

Dit keer wist ik t niet goed, mijn vriend heeft dus meer kids met 1 zoon en de rest alleen maar meiden.. Dus we hadden al gezegd dat dit wel weer een meid MOEST worden. Kon niet anders. Maar toch keek ik onbewust alleen naar jongens kleertjes en had ik al een jongens naam en geen meisjes naam. Toen we de 16wk echo kregen kon de vk t niet
    Goed zien maar zei: volgens mij een meid. Dus wij zeiden al: logisch!
    En toch knaagde er wat.. Ook nog niks gekocht enzo.. En toen met de 20wk echo zei die vrouw ineens: hier is t scrotum en een piemeltje..
    Nouuuu mn vriend ging uit zn dak en ik begon spontaan te janken. Vind t zooo gaaf voor mn vriend vooral
    Dat ie na al
    Die meiden toch nog een zoon krijgt! Al
    Was een meisje ook meer dan welkom natuurlijk!

En toch.. Ga ik
    Heel hard lachen als t toch een meisje is... Al hebben we dan geen naam
    Haha

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    geeft niet marievs. iedereen heeft wel eens een rot dag en daar mag ook jij over klagen doen we toch allemaal wel eens :D. Wat betreft geslacht je mag best een voorkeur hebben dat is helemaal niet erg. Kan me voorstellen dat je liever een meisje hebt dat is bekend. Ik vind het helemaal niet ondankbaar van je hoor. Tuurlijk is een gezond kindje het belangrijkste maar het geslacht mag je best een voorkeur voor hebben hoor.

8. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    @marievs he bah niet leuk zon dag! Kan me helemaal indenken hoe je je voelt. Vanavond proberen even een beetje te ontspannen en hopen dat morgen weer een betere dag is! En klagen mag hier ook hoor! Hoort er allemaal bij en doen wij ook hihi.
    Dat je voorkeur hebt is heel logisch hoor, dat hebben zoveel moeders! Niet schuldig over voelen dus! Ik had al gevoel dat het een meisje werd maar ik ben wel eens bang of ik dat wel kan omdat ik mezelf altijd veel meer als een jongensmoeder heb gezien. Maar zal niet minder blij zijn met ons meisje!

@marieke wat bijzonder dat je al zo zeker wist wat het werd. Ik had het toen ik met 13 weken ofzo spontaan bloed verloor. Toen ik op de bank bij de vk lag en ons meisje zag voelde ik ineens, dit is een meisje. Waarom, geen idee. Klopte dus ook.

Ik had vanmiddag ineens echt koorts. 2 paracetamol genomen en geslapen en net was mn temp weer normaal. Even afwachten wat het gaat doen dus

9. Apart he! Moeder gevoel klopt gewoon bijna altijd!

Doe t maar rustig aan! Beterschap

10. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hihihi ik lees het al jullie hebben er net zoveel last van als mij :D Alles moet schoon haha. Ideaal met 2 kleine kids die alles achter je rug om weer vies maken maar het is het idee :p Ik wil de kelder nog opruimen, het bedje moet nog opgebouwd en de box. De kleertjes wassen en dan alles een plekje geven O ja en de enveloppen nog schrijven dus het is echt niet veel meer. Morgen maar even hier beneden aan de poets :)

Marie zulke dagen hebben we allemaal er tussen zitten en je bent ook al bijna 37 weken :$ heel normaal als je het dan gehad hebt hoor meid. En ik herken je gevoel wel hoor dat je je schuldig voelt ik dacht dat onze eerste een jongen was dat wilde ik stiekem toch wel graag en dat was een meid. Nu denk ik dat deze een jongen is alhoewel ik een meid ook weer super leuk zou vinden maar jongens zijn zoveel makkelijker dan meiden ;)

@Christien oe vervelend dat je vriend je aangestoken heeft! Duik lekker je bed in meid.

@ Marieke ohh dat is helemaal frustrerend als je het zelf niet meer kan!

11. Ja zwaar irri.. Vanmorgen ook, wil ik de bedden afgehaald hebben, moet ik dus echt mn vriend voor roepen.. Voel me net zon slavendrijver hahahaha

12. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Christien beterschap. Hopelijk blijft de koorts nu weg.

@Marieke wat balen he als je zelf niks meer kan. Ik had dat bij de eerste en baalde ook zo erg. Kon niks en moest alles laten doen, maar je ziet wel zoveel.

@Ukkie, hier ook mega nesteldrang. Zie elke keer weer dingen die gedaan moeten worden. Maar moet van mezelf wel rustig aan doen. Wil morgen beginnen met de badkamer red ik denk ik niet in 1 dag, maar in twee dagen kan natuurlijk ook.
    Verder deze week de voorraadkast nog opruimen. De rest wat op mijn lijstje staat kan evt ook later haha

@Marie, heel logisch hoor dat je soms een baaldag hebt, laat het zoveel mogelijk over je heen komen. Dan kost het het minste energie.
    En voorkeur mag zeker. Ik had sterk het gevoel dat het een jongen zou zijn. Maar hoopte stiekem toch op een meisje. Uiteindelijk toch een meid. Helemaal blij mee.

Zo vandaag 37 weken. Echt onwerkelijk dat het nu gewoon mag komen. En dat ik over uiterlijk 5 weken gewoon weer een kindje krijg.
    Heb nu wel regelmatig harde buiken die ook wel wat pijn doen onderin de buik. Dat ken ik niet van de eerste zwangerschap. Ach we gaan het allemaal zien. Zo lang ik nog redelijk slaap vind ik het nog goed te doen gelukkig

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.119
    293
    83
    Zo, wat een klus. En nog maar de helft van mn keuken gedaan… Eerst alle bovenkastjes (niet heel de ochtend over bezig geweest hoor). En alles in de vaatwasser. De 2e lading staat er nu in. De onderkastjes komen morgen wel. Voel mn heupen aardig zeer doen. Vanochtend eerst al lekker gewandeld en brood gehaald bij de bakker. En nu lekker op de bank gaan hangen.

@marieke: Ja he, die dagen zijn zo herkenbaar. Vandaag is ze weer poeslief. Ze wil me alleen overal bij helpen haha. Heftig hoor dat high sensitieve. Ik snap dat je haar dan lekker dicht bij je wilt ehbben. Een bang kind is ook niet heel erg goed. Fijn dat je een goede psz hebt. Ja de fotoshoot was echt te gek. Vanavond de usb stick met alle foto`s halen. Ben zo benieuwd. Ach we zullen zien. Aangezien iedereen een jongen zegt… Dan zal het vast wel een jongen zijn. Al heb ik dus nooit een piemel op de echo gezien. Echt nooit. Bij S. wist ik het ook zeer zeker.
    Wat gek he die moedergevoelens. Dat jij heel sterk het gevoel had dat het een jongen is… Haha en dan straks stiekem toch een meisje :p. Dat zal wel niet denk toch? Haha, een slavendrijver. Dat zal wel meevallen toch. Je bent hoog zwanger hoor. Mannen moeten er ook maar wat voor doen :p.

@oceanna: Bedankt voor je lieve woorden. We gaan het zien over een paar weken. Vandaag ben ik weer in twijfel haha. Want een jongen lijkt mij ook te gek. Ik den kmeer in het praktisch: meidenkleren en spullen al in overvloed hihi.

@christine: Ik heb dat dus andersom ja. Dat ik meer een meidenmoeder ben en dat ik niet weet of ik dat kan met een jongen. Hoe is het nu met je koorts?

@ukkie: oh haha, dus toch maar een jongen dan??? Hihi. Lekker er tegen aan gegaan dus. Heerlijk he. Maar net wat je zegt. Mn keuken is netjes… maar S. heeft er een lekkere bende van gemaakt in de kamer :s.

@happy: Jij bent gewoon al 37 weken. Ik moet nog heel even. Ik herken die harde buiken ook en dan ook onderin ja. Net of het helemaal samenknijpt. Heb ik vooral snachts. Maar nog geen mega last van. Morgen weer controle vk, dus ben benieuwd. Jikj slaapt dus ook nog redelijk. Ik ook wel, al is draaien wel een uitdaging. Heb jij zo`n grote badkamer? Of gewoon qua zwaarte?

Ik heb dus een mega to do list samen met mijn man. Maar die moet eerst examen maken volgende week woensdag en dan gaan we er eens tegenaan. Straks even de letters betsellen voor op het geboortebord. Gelukkig hebben we overlappende letters en hebben we korte namen J.

14. Doen jullie ook zelf buiten versieren?

Bij mn dochtertje woonde we heel klein op een bovenwoning, dus zelf
    Wat vlaggetjes opgehangen..

Heb nu ook
    Zelf maar versiering gekocht.. Normaal
    Doet de buurt t toch? Maar hebben wel normaal
    Contact met de buurt maar denk niet dat die gaan versieren..

15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik ga het zelf versieren. We hebben het niet aan alle buren vertelt maar ook gewoon omdat we nogal op ons zelf zijn. Misschien dat men ma en zus helpen. Hebben ik en ons ma ook bij men zus gedaan :D

16. Ja miss dat vrienden die in de buurt wonen iets doen, maar dat zijn de enige die een straat achter ons wonen. Verder weinig vrienden of wonen te ver weg. Fam woont ook aardig ver weg. Mn ma t dichtste bij..
    Dus ga dr gewoon maar vanuit dat niemand t doet. Heb zo'n pakket besteld met vlaggetjes, een grote vlag, een geboorteslinger en wat ballonnen..

17. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    @happy zoo alweer 37 weken! Gaat echt snel! Stiekem jaloers op jou haha. Idd nog max 5 weken. Raar idee he?

@marievs zoo lekker bezig meid! Hoe gaat het vandaag met je? Voel je je wat beter?

@marieke je man lekker commanderen hoor, nu mag dat!

Ik blijf kwakkelen. Vannacht echt vreselijke nacht gehad, hele nacht niet geslapen en zon pijn. Echt van die griep spierpijn en steken door mn hele lijf. Voel me nu wel ietsje beter maar doe het nog maar mooi rustig aan.

18. Bah niks aan christien! Hier ook hele nacht aan t spoken geweest. Kleine meid kon niet slapen en ik kon niet liggen van de bi. Hopen op een betere nacht voor ons allemaal
    Dan maar

19. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    @ Christien o wat naar zeg! Om me heen hoor ik ook allemaal mensen die de griep hebben die pijn schijnt erbij te horen. Beterschap meid.

@ Marieke vervelend als je snachts niet goed kan slapen en dan ook nog pijn heb van je bekken. Ik ben ook heel veel wakker snachts niet fijn. Kids waren vanmorgen allebei om 6 uur al klaar wakker ppff. Hier hebben mijn schoonouders versiert beide keren na de geboorte. Nog nooit gehoord dat de buurt dat doet eigenlijk

@ marie hard aan het werk geweest dus haha Succes morgen met de rest!

Vandaag controle gehad bij de VK niets aangekomen sinds 2 weken geleden jipie hihi kindje ligt al aardig ingedaald vandaar de pijn en het geduw onderin vorige week. Hopen dat het niet weer elke keer terug gaat schieten. Nu 1 april weer terug en dan hebben we de liggings echo en de beval info!

20. Ja dacht dat t hier in de omgeving vaak dus door buren gedaan word. Bij een kennis van me was t zo dat niemand van mekaar wist dat ze gingen versieren. Dus zowel fam als buurt als vrienden hadden borden en versieringen. Was echt een grote kermis. 3 borden/ooievaars.. Lading vlaggetjes en ballonnen en kleertjes. Vreselijk! Dat wil ik dus echt niet zon poppekast haha

Fijn dat alles goed was!! Ik mag vrijdag.. Heb een mega waslijst aan vragen.
    Daarna ook 1 april terug komen, al denk ik dat dat wel vervroegd word. Want dan ben ik namelijk al 36.6 en sommige zh hebben t beleid met 37 wk kleine halen door suiker. Al ga ik zelf uit van 38 wk

Deel Deze Pagina