hahaha dat wordt een heel apart kindje dan inderdaad! Ach vaak blijken die metingen toch niet 100% te zijn. Hier een baby met een groot hoofd, wel binnen de groeilijn dat dan weer wel haha. Maar mijn vriend heeft ook een grote kop dusja het kan wel kloppen Wat spannend oceanna!! En goed dat je in het ziekenhuis blijf inderdaad, dan heb je de zorg snel bij de hand mocht het nodig zijn. Wat voelen jullie eigenlijk precies als jullie het over 'rommelen' in de buik hebben? Dit is mijn eerste kindje dus totaal geen idee wat ik mij daarbij moet voorstellen. Ik had gister avond wel weer van die vervelende steken onderin en heb het idee dat hij wat lager begint te liggen in mijn bekken, maar dat zegt niet zo veel over een komende bevalling dacht ik.
Haha Marieke klinkt inderdaad een beetje vreemd maar zal wel een lief kindje zijn. En voor jezelf is het toch altijd de mooiste baby Inderdaad spannend hier. En ook expres gekozen om te blijven niet dat ze veel doen ofzo alleen ctg, bloeddruk en temperatuur bij houden. Meer willen ze niet doen omdat ik nog geen 37 weken ben. Zucht die 4 dagen maken in mijn ogen nu ook niet meer uit.
Boeboetje.. Klopt die meetingen kloppen 9 van de 10 keer niet helemaal. Bij mn dochtertje dus totaal niet. Is 2 dagen na meeting 500 gr lichter dan gemeten geboren. Die steken zijn indalingsweeen. Gister toevallig met Gyn over gehad. Ik heb bij mn dochter nooit "gerommelt" dus voor Mij is dit ook allemaal nieuw. Ik noem T rommelen als ik last heb van menstruatie krampjes, steken, zeurende rugpijn.. Dat soort pijntjes.. Miss valt dit niet eens onder rommelen haha maar voor mij wel haha Ja vervelend is dat dan he dat ze niet veel Doen in die 4 wk. Maar ja alles voor de kleine natuurlijk. Je bent iig wel in goede handen als er ook maar iets nu gebeurd
@boeboetje herken ik hoor! Hier ook de eerste dus voor mij ook allemaal nieuw. Rommelt hier ook nog niet echt dus misschien dat als dat gaat komen dat je denkt he nu rommelt het @oceanna spannend meis! Ben heel benieuwd wanneer de kleine zich gaat aankondigen! Hier even een update. Vannacht in het ziekenhuis gelegen. Hield het gister niet meer van de pijn aan mn ribben en het hoesten (waardoor nog meer pijn). Huisartsenpost gebeld die zei ja je bent zwanger kunnen niks voor je doen kleine slokjes water drinken maar ik had zon pijn en zat er zo doorheen dat ik gewoon de pop-poli maar gebeld heb. Vannacht een injectie in mn been gehad met zwaardere pijnstilling maar dan moeten ze de baby monitoren maar zo kon ik iig iets slapen. Nu nieuwe med tegen het hoesten meegekregen en omdat ik zoveel pijn heb en de kleine meid het wel helemaal goed doet mag ik 4x per dag 2 paracetamol. Die med voor het hoesten helpt iig al iets, hoest nog wel maar het doet minder pijn. Hopen dat het nu echt snel opknapt! Want als t zo blijft willen ze me rond de 38 weken inleiden maar dat wordt leuk bevallen als je al zoveel pijn hebt. Maar dat wachten we allemaal maar rustig af.
Spannend oceanna! Wie weet snel kleine in je armen Ooo vreselijk christien dat is niet fijn! Wat is een poppoli?? Hopen dat de pijn wat afzakt. Ik begin ook te hoesten als een zeehond en kan amper staan van de rugpijn.. Maar moet niet zo zeuren zegt mn ma dan.. Ze zal blij zijn als t er is want ik schijn alleen maar te zeuren. Mja heb zware bi.. Slaap amper.. Daarnaast zwangerschapsiabetes incl insuline.. Mag ik miss zeuren 😒
OCEANNA wat maak je het spannend meid!!! Ik ben benieuwd denk dat jullie kleintje al snel besluit te komen het heeft haast om jullie te ontmoeten denk ik. MARIEKE wat fijn dat je een goed gesprek gehad heb met de gyn en al je vragen beantwoord zijn! En vervelend die BI en alle andere bij komende dingen nog even volhouden!! Spannend dat je 1 april een datum krijg! CHRISTIEN fijn dat het met de medicatie wat beter gaat! Hopelijk gaat het nu snel beter meid. En die metingen zeggen idd niet echt veel hoor kindjes zien er allemaal mooi uit als ze geboren worden en als moeder vind je je eigen kind toch altijd het mooist haha. Was leuk gister even lekker baby knuffelen het lag heerlijk op mijn buik te slapen en onze kleine was druk aan het trappelen daaronder die denk wat is dat nou haha. Vanmorgen naar de open dag geweest van het ZHK hier in de buurt en nu is manlief even met de kids naar de speeltuin kan ik boven even snel schoonmaken komt anders niet zoveel van als die 2 ukkies om je heen lopen boven. Fijn Weekend allemaal!
Lekker veel geschreven hier haha. Even kijken waar ik gebleven ben. Ben 2 dagen enorm druk geweest met van alles. Gister was mn man ook thuis en dan doe je toch minder. Donderdag heb ik heel de kamer dan gedaan en daarna lekker gezeten. Savonds lekker tv gekeken. Gister weinig gedaan. Tuin een beetje aan kant gemaakt en verder niet heel veel bijzonders. Vanochtend de badkamer en de wc`s. Dus die kan ik ook afstrepen. En oh ja, het bed staat op klossen. Mijn man heeft zelf wat gemaakt met houten blokken. Aangezien die klossen van de thuiszorg winkel achtig iets veel te hoog zijn en die passen niet. Er passen er geen 2 naast elkaar en wij hebben 8 poten. @bevallen: Hier ook enorm benieuwd wanneer de baby zich aandient en wie het eerste is J. Ben echt nieuwsgierig hihi. Hier ook steeds meer steken onderin en krampen. Maar dat hoort erbij. Vooral onderin mn buik. En die steken lekker down under. Ik maak me al niet meer druk om die steken. Lekker is anders, maar ja Dan weet ikd at de baby verder aan het indalen is. Dat vind ik een fijne gedachte. @ukkie: Geen idee, maar gister heb ik wenig gedaan en voelde me veel beroerder dan als ik lekker bezig ben geweest. Anders heb ik geen rust in mn hoofd en dat is ook vervelend. Oh heerlijk zeg naar je ouders wandelen. Mijn moeder woont een uurtje bij mn vandaan, dus nu geen doen. @oceanna: Spannend zeg. Misschien ben jij de 1e. Hoop het voor je. Je bent nu in het ziekenhuis dan denk ik of niet? Dan mag je langer met gebroken vliezen ja. Aangezien ze het daar goed in de gaten kunnen houden. Oh het wordt spannend bij jou. Leuk zeg. @christien: Hier ook zo`n beetje. Er moet nog een klein stukje ingedaald worden. Fijn dat het met babystapjes beter gaat. Balen zeg dat je vannacht in het zkh was. Hopelijk gaat het nu wat beter. Wat een nare zwangerschap heb jij zeg. Hopelijk gaan ze je snel inleiden ofzo. Ook al wordt de bevalling dan zwaar. Dit is ook geen doen voor jullie. Sterkte meid. @marieke: Fijn dat je een goed gesprek heb gehad zeg. Oh, misschien beval jij zelfs als 1e. Of zal het toch oceanna zijn. Fijn dat je het een beetje weet. Mooi zeg dat gewicht. Dus mocht het komen, is het in ieder geval geen inieminie baby. Whaha een vreemd kind hihi. Valt wel mee joh. Hier de benen ook vreselijk voor op groei. De rest weet ik eigenlijk al niet meer. @boeboetje: Oh lekker he die steken hihi. Wat leuk zeg dat je allemaal dingen hebt gehad. Ja wat voel je precies. Die vervelende steken dat is echt het indalen van de baby. Krampen (net als je menstruatie), is allemaal voorwerk. Dit verweekt het allemaal een beetje van onder enzo. Echte weeën Ja, die voel je wel. Dat merk je gauw genoeg. Ik weet het, het is lastig voor te stellen bij een 1e, maar ook ik had dezelfde vragen. Zolang het bij rommelen blijft en je twijfelt, dan zijn het geen echte weeën. Die steken zeggen zeker niets over de bevalling. @muzieknootje: Hoe is het met jou. Alles goed? @zeuren: Iedereen mag lekker zeuren hier toch? Daar zitten we voor. Ik heb nu even niets te zeuren. Het gaat allemaal zn gangetje op het moment.
<3 Zwanger <3 Happy1980 (35) tweede kindje. Uitgerekend op 4 april -Meisje AprilMommy (?) eerste kindje. Uitgerekend op 6 april 2016 -Meisje Marievs (28) tweede kindje. Uitgerekend op 8 april 2016 -Verrassing Oceanna (27) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 Verrassing Christien1801 (?) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 Meisje Freddel (25) eerste kindje. Uitgerekend op 15 april 2016 -Verrassing Muzieknootje (?) eerste kindje. Uitgerekend op ? Verrassing Boeboetje (24) eerste kindje. Uitgerekend op 17 april Jongen Marieke1610 (32) tweede kindje. Uitgerekend op 23 april - Jongen Priscilla1989 (26) eerste kindje. Uitgerekend op 25 april -Verrassing Klavertje6 (31) vierde kindje. Uitgerekend op 28 april 2016 -Jongen Ukkie89 (26) derde kindjes. Uitgerekend op 1 mei 2016 -Verrassing <3 Bevallen <3
Sjonge sluit bijna de rij zie ik in de lijst haha. 1 heb ik hier nooit zien reageren en dan alleen ukkie en klavertje nog na mij! Grappig! Voor 2 jaar terug was ik ook 1 van de laatste van dat clubje.. En ben als een van de eerste bevallen hahahha
Hahaha dat is dan wel weer grappig Marieke. @christien dat schiet niet echt op hopelijk knap je snel op. Het schiet bij jou ook niet echt op. Wel erg vervelend voor je. @bevallen hopelijk duurt Het hier niet lang meer.
@ukkie heerlijk zeg dat babyknuffelen! Kan daar altijd zo van genieten! Straks gewoon ons eigen kleintje om lekker mee te knuffelen 😃 Lekker dat je man even met de kids weg is, idd even rust in huis om dingen te kunnen doen die met 2 kleine koters wat minder makkelijk gaan. @marievs hoe bevalt je verlof tot nu toe? Verveel je je erg of kan je er nu ook een beetje van genieten? En hoe gaat het met het kamertje voor jullie kleine grote meid? Haha grappig idd om de lijst te zien. Straks waarschijnlijk een heel andere volgorde. Hier vanmiddag mn moeder in huis die beetje loopt te rommelen, opruimen, even gezogen, babywasje aangedaan en nu is ze even boodschappen voor me aan het doen. Straks zet ik haar nog even aan het strijkgoed haha. Slavendrijfster hier. Ow ja @marieke niet leuk dat je moeder zegt dat je zeurt! Ik vind van niet hoor en daarnaast met alles wat je hebt vind ik ook dat je dat recht hebt! Doe dan maar lekker hier je ei droppen hoor! 😉
Hihi christien wel fijn dat je moeder je zo helpt! En idd heerlijk straks knuffelen met ons eigen kleintje. Lijstje pfff hou niet van die lijstjes bij de 1e stond ik bovenaan en ben ik als laatste bevallen 😓 bij de 2e was ik ook 1 van de laatste en verwacht nu weer scheelt dat ik nu al onderaan sta haha
Had trouwens nog wat met mn moeder.. Ik zei dus dat wel 1 april gaan horen wat de datum zal worden. Maar dat ik het haar wel vertel omdat zij moet oppassen, dus dat is wel handig haha maar dat ik niet wil Dat ze het dan aan andere verteld. Wil niet dat iedereen weet wanneer ik naar t zh ervoor moet. Ben al zenuwachtig genoeg denk ik zonder al die mensen die van alles steeds vragen enzo. Reageerde mn ma een beetje raar op.. Dat ze dat maar onzin vind ofzo. Zei al vind dat gewoon niet leuk! Dus hoop wel Dat ze zich daaraan gaat houden.. Of ben ik nu echt zo raar?
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en snapte in het begin niet zo goed hoe het Forum werkte (kwam misschien ook omdat ik altijd op mn iPhone keek en dat is toch een kleiner scherm) Maar goed ik zou graag mee willen kletsen in dit topic dus hoop dat ik niet te laat ben Zal me even voorstellen: Ik ben Manon en woon in Noord Brabant omgeving Tilburg. (Zijn er mensen hier die uit de buurt komen?) Ik ben 29 jaar, bijna 30 (25 maart) Zwanger van mijn eerste kindje (meisje) Uitgerekend op 12 april. Mijn meisje ligt in een stuit en het ziet er niet naar uit dat ze nog gaat draaien... Afgelopen donderdag versie geprobeerd maar niet gelukt dus helaas Nou moet ik gaan beslissen of ik voor een ks kies of voor een stuitbevalling. Alle tips/ervaringen zijn welkom! Ik heb de laatste pagina's terug gelezen maar om alles te lezen leek me een beetje veel Groetjes Manon
@Oceanna, wat spannend zeg. Waarschijnlijk ben jij wel de eerste. Hopelijk zet het goed door en hoef je ook niet ingeleid te worden. Sterkte in ieder geval. @Ukkie, heerlijk even knuffelen met zon kleien. Over een paar weken kunnen we met die van ons knuffelen. @Marievs, jij bent dus ook lekker aan de poets. Heerlijk is dat he. Bij mij wordt de lijst echt steeds iets korter. Heerlijk om te zien. @Christien, heb je wel goed geslapen in het ziekenhuis? Hopelijk geeft het je net het zetje wat je nodig had om weer wat fitter te worden. @lijstje, ik sta als eerste, maar zal vast niet als eerste bevallen. Ga echt uit van ergens voorbij de 41 weken. Janna kwam met 41.3 weken, dus verwacht deze echt niet eerder. @Marieke, zou het ook niet fijn vinden als iedereen al weet wanneer je naar het ziekenhuis gaat. Zeker omdat ze dan allemaal gaan vragen hoe het nu gaat enz. Zit je toch niet op te wachten. Geef je dus echt groot gelijk. @Nonnie, welkom hier. Hier geen stuit gelukkig, maar wel heel lang in stuit gelegen. Ik zou zelf niet kiezen voor een stuitbevalling. Maar dat is ook meer omdat 50% van de stuitbevallingen alsnog in een keizersnede eindigen. Dan liever een geplande. @Hier gaat het wel, vandaag een eindje gewandeld, maar merk dan al redelijk snel dat het wel zwaar is. Heb vanmiddag dan ook ruim een uur op de bank geslapen, terwijl ik dat eigenlijk de laatste weken niet echt nodig had. Morgen gaan we weer wandelen. Dan maar iets rustiger lopen haha.
Hey manon welkom hier! Ik kom uit de achterhoek dus niet uit de buurt haha Dat is ook niet fijn dat ie in stuit ligt.. Maar je mag dus wel zelf kiezen wat je wilt? Ik heb geen ervaring ermee dus kan je niet helpen. Al zou ik denk ik voor een ks gaan. Lijkt me 1 grote hel om dan gewoon te bevallen! Happy o gelukkig dacht al dat ik miss raar daarin was hahahhaa Lekker wandelen!! Ik kan vandaag niet eens rechtop Staan. Vind t niet grappig meer
@Marieke Ja je mag zelf kiezen. Ik neig nu ook meer naar een ks. Volgende week vrijdag naar de gynaecoloog en voor die tijd moet ik of wij een beslissing maken. In het zh zeiden ze dat 60% van de stuitbevallingen in een ks eindigen. Ik zie zo'n spoed ks niet echt zitten alleen het voordeel van een bevalling is wel dat je kindje zelf aangeeft dat het ''er klaar voor is'' Bij een geplande ks wordt er een datum geprikt en moet ze maar komen. Ks heeft ook het nadeel dat je daar zelf meer van moet opknappen en opzich maakt me dat niet zo uit alleen ik wil me graag goed voelen als mijn kindje er is dat ik lekker kan knuffelen voeden in badje doen enzo Ik snap trouwens heel goed dat je de datum verder geheim wil houden. Als ik kies voor een geplande ks dan weten we de datum van te voren ook. Ik heb alleen wel het ''geluk'' dat dit mijn eerste kindje is dus geen oppas nodig. Dus wij vertellen het helemaal niemand
Ik heb nou wat meer bladzijden terug gelezen om jullie allemaal wat beter te leren kennen. @Oceanna nou ben ik super benieuwd hoe het met jou gaat. Ik leef met je mee. Waarschijnlijk heb jij je kindje heel snel in je handen Spannend zeg! Even een vraagje, hoe kan ik zien als er in dit topic gereageerd wordt? Of moet ik daar steeds zelf naar kijken?