<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend!

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Welkom nonnie!

Marieke wat vervelend zeg zon slechte nacht &#128551; kan goed zijn dat ze het aanvoelt idd dat er iets staat te gebeuren. Kinderen voelen dat sneller dan wij door hebben soms.

oceanna spannend zeg komt nu echt dichtbij de bevalling!

3. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Christien fijn dat het weer iets beter gaat meid

4. Ukkie ja daarom. En zeker zij met haar high sensitiviteit. Hopen op een betere nacht straks.. Al zie ik er nu alweer tegenop..
    Hoest me een ongeluk. Ben al 4
    Weken ofzo continu verkouden .. Zoo irri.

Get wat ben ik toch aan t zeuren hahahahaha
    Laat de zon maar weer gaan schijnen!

Net even mn to do lijstje doorgenomen.. Morgen komen mn toeslagen binnen dus meteen geld apart houden voor weekkaart parkeren zh (tering duur) en voor de geboorte kaartjes.. Ja ben zon control freak dat moet allemaal klaar liggen haha.
    Wel heel apart dat ik nog maar 1 keer toeslagen en salaris krijg voor de kleine er is haha

5. Nonnie1986

22 feb 2016
    50
    0
    6
    Moeten jullie allemaal nog veel doen voordat de kleine komt? Ik heb nog wat kleine dingetjes zoals enveloppen schrijven en definitief geboortekaartje uitzoeken. Ik denk steeds als ze nu komt heb ik dat allemaal nog niet gedaan en ik wil dat graag zelf doen haha :(

Verder hoop ik dat ik alles heb maar is mijn eerste dus is zo moeilijk in te schatten. Denk dat je altijd dingen koopt en achteraf denkt dat heb ik helemaal of bijna niet gebruikt. Mijn zusje is ook zwanger (van de 3e) en 3 dagen voor mij uitgerekend dus daar kan ik wel veel aan vragen. Maar denk dat veel dingen ook persoonlijke voorkeur zijn. Zoals bv van die omslag rompertjes. Sommige willen niet anders en andere vinden de ''gewone'' fijner.

Ik hoop dat iedereen vannacht een beetje kan slapen. Ik durf hier bijna niks te schrijven over mijn kwaaltjes want die vallen echt in het niets als ik die van jullie hoor:$
    Ik heb echt geluk met mijn zwangerschap en geniet er ook heel erg van! Hoop jullie ook!:)

6. Nonnie je mag best je kwalen zeggen hoor hahaha elke kwaal vind ik erg als je er last van hebt!

Ik heb vandaag mn vluchttas beneden gezet dus die gaat van de week de auto in. Kaartjes en enveloppen zijn al uitgezocht en geschreven. Van de week wil ik t kamertje nog even poetsen en t bedje opmaken enzo. Verder is volgens mij alles aardig klaar.. O nee moet de flesjes nog uitkoken en de speentjes.. Haha maar das ook zo gebeurd

7. Nonnie1986

22 feb 2016
    50
    0
    6
    Marieke dan ben jij er ook op tijd bij met je vluchttas of niet? Die moet ik ook nog inpakken.

Jij hebt al een dochter toch? Was die erg klein toen ze geboren werd? Ben beetje nieuwsgierig omdat ze bij mij een tijdje de groei elke week met een echo bij hebben gehouden omdat ze dachten dat ze te klein was en er was weinig vruchtwater..

8. Ja express vroeg omdat ik bij mn dochter vanaf week 35 m 2 keer nodig heb gehad en t gelukkig vals alarm was. Maar precies met 38 wk we dus "even" naar t zh gingen omdat ik dr niet voelde en ze dus meteen met een spoedkeizersnee is gehaald. Dus vandaar mn vluchttas al klaar &#128522; Op wat kleine dingen na dan, zoals teloplader en borstel enzo.

Mijn dochtertje werd op maandag gemeten op 2700 gram en ze is dus 2 dagen later gehaald met 2242 gr. Ze is dus dysmatuur geboren..
    En nog is ze een ienieminie mensje haha. Ze is nu 2,5 jaar geweest en ze is pas 86 cm en 10.9 kilo hahahha. Maar ach ze groeit via dr eigen lijntje mee...

Maar hoe zwaar word jullie kleintje geschat dan??

9. Nonnie1986

22 feb 2016
    50
    0
    6
    Ze werd met 35 weken geschat op 2385 gram. Volgens mij is dat best ok als ik nu een beetje vergelijk. Ze zeiden ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken ze was iets onder gemiddeld maar groeit goed op haar eigen lijn. Vanaf week 30 tm week 35 hebben ze het bijgehouden. Ik had een afspraak voor een pretecho met 30 weken en die heeft toen naar de vk gebeld dat ze mijn kindje toch wel klein vond en weinig vw. Dus vanaf toen paar extra echo's gehad. Was blij dat ze het zo goed wilden bijhouden.

10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Iedereen mag haar kwaaltjes vertellen hoor ieder heeft ergens anders last van :D.
    Ik ben heel erg blij dat wij alles ver van te voren klaar hadden. En mijn man donderdag zoiets had van laten we de wieg alvast opdekken.
    Mijn kleintje werd steeds gemeten op gemiddeld ik geloof dat dat p50 is ofzo. Niet te groot niet te klein maar precies gemiddeld. Ik ga het van de week zien of de echo's gelijk hadden.
    Ik had de vluchttas ook al met 32 weken klaar staan was wel heel vroeg hoor maar heb hem toen ook al nodig gehad.:D afgelopen week had ik hem nog nagekeken en er babykleding bij gedaan dat is nu maar goed ook.

11. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Ons kleintje werd met 35 weken op 2500gr geschat. Dus ben benieuwd straks :)

Op dat soort momenten is het inderdaad handig als de vluchttas al klaar staat. Ik vind het maar lastig. De bedoeling is dat ik thuis ga bevallen. Maar stop ik dan het eerste pakje nu wel of niet al in de vluchttas mocht ik toch naar het ziekenhuis moeten?

Vandaag maar eens de enveloppen bestellen, kan ik deze vast gaan schrijven deze week. Geboortekaartje staat klaar om besteld te worden.
    Gister naar een groot tuincentrum geweest, nou ik heb het geweten. De hele avond harde buiken pfff. Gelukkig redelijk geslapen en nu geen last meer. We hebben wel leuke planten gescoord!

12. Nonnie vind t nog niet eens zo heel erg klein idd. Zal denk ik tussen de onderste en middelste lijn zitten. Hier werd hij vrijdag op 2615 gr geschat met 34.6 wk. Dus in feite maar iets meer dan 200gr meer. En deze ligt op de middellijn. Terwijl ik qua suiker een reus zou verwachten hahaha

Hier meten ze niet op Plijnen. Dus geen idee haha

Boeboetje ik zou t eerste pakje kant en klaar op een plek leggen dat mocht je toch naar t zh moeten je t zo mee kan grissen.

Vandaag dus maar lekker rustig aan doen boeboetje!

Is iedereen hier nu met verlof? Ik zat in ziektewet maar vorige week zondag is mn verlof in gegaan

13. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hoe was je nacht marieke? Ah dan is je meisje echt nog klein onze man van 1,5 is net zo groot

Al nieuws hoe nu verder oceanna?

Onze oudste was 3810 gram en 50cm en de jongste 3864 en 52 cm. Hoe groot deze is geen idee ze doen geen standaard groei echo meer bij onze vk

hier nog wel een aantal dingetjes liggen om te doen maar ik heb nog even de tijd &#9786;

14. Ukkie ach weer drama.. Word er moe van haha.

Hihi ja vrienden van ons hebben een dochter die van dec 2014 is.. En die is ook net zo groot bijna en zwaar als mn dochter haha. Mensen denken ook vaak dat ze enorm voorloopt qua spraak enzo omdat ze denken dat ze nog geen 2 is haha.

was ook benieuwd of er al eem bevalling aan de gang was ofzo &#128522;

15. Nonnie1986

22 feb 2016
    50
    0
    6
    Marieke: ja ze zit tussen de middelste en onderste lijn in. Ik zelf woog 2950 gram bij de geboorte (39+3) en alles ging vanaf het begin goed zei mijn moeder. Ben nu ook niet echt de kleinste (1,75m) dus zal allemaal wel goed komen.

Ik ben sinds een week met verlof. Heerlijk!

16. Nonnie1986

22 feb 2016
    50
    0
    6
    Balen dat je zo slecht slaapt Marieke dat breekt echt op denk ik. Ik heb weleens een slechte nacht (zoals vannacht) maar gelukkig gemiddeld maar 2/3 keer per week. De andere nachten kan ik gewoon doorslapen alleen wel altijd 2x per nacht naar de wc haha... Voor mijn zwangerschap werd ik echt niet wakker als ik naar de wc moest dan moest ik 's morgens gewoon heel nodig.

17. Komt vast goed idd &#128522; Klein maar fijn haha ik zelf ben maar 1.60 haha

Ik moet gemiddeld snachts 4 keer naar de wc.. Als ik een goede nacht heb maar 3 keer ofzo en op
    Een slechte nacht wel 6/7 keer.. Komt door de suiker ..ik pies dus ook snachts op een emmer boven..wel een afgedekte hoor.. Klinkt ranzig maar kan gewoon door de bi niet zo vaak op en neer de trap op

Dus als ik een goede nacht qua plassen heb, dan komt mn dochter wel weer. Nu was mn dochter rustiger en dan moet ik weer zo vaak plassen hahaha

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Helaas nog steeds geen bevalling alleen heel irritant sinds gisteren steeds ongesteldheid krampen. Van de gyn mogen de weeën wel komen nou van mij ook ben het zo beu hier in het ziekenhuis :D. Als vandaag en morgen niets gebeurt wordt ik woensdag ingeleid en dan hoop ik eigenlijk ook dezelfde dag nog te bevallen. Ik hou nog steeds hoop dat het vandaag of morgen nog gaat gebeuren. Ben vanochtend ook nog een keer gecontroleerd op infectie waarden in het bloed.

19. Hopen idd dat je geen infectie oploopt. Zo in t zh liggen is zeker niks aan nee..

Hier vooral savonds en snachts die menstruatie krampjes

Zooo net even lading boodschappen gedaan (altijd leuk als t geld binnen is haahha. En meteen ook vast wat dingen in voorraad en muisjes en beschuit en spullen voor traktatie van mn dochtertje.. )
    Nu moeskapot op de bank. Jeetje na maanden niks doen heb ik nu echt geen conditie meer.. Word nog wat als de kleine er strax is..

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ahh jammer oceanna wie weet gaat het nog vanzelf doorzetten!

Marieke balen zeg ik moet er gemiddeld 1x uit om te plassen met veel tegenzin haha anders blijf ik een harde buik houden als ik niet ga.

Pfff wat een dag vandaag was een vriendin op bezoek kon op een gegevenmoment niet meer zitten zon pijn en druk weer daar beneden nu nog steeds en me buik doet zon pijn &#128550; van de week maar ff me urine laten controleren.

Deel Deze Pagina