<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie niet fijn! Denk je blaasontsteking?

Ik gok op
    Dat t erbij hoort. Ik zat vanmiddag in de auto en ineens harde buik en een steken en druk onderin. Dacht dat t kind er zo uit zo komen haha

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Wel gelijk laten controleren hoor als je een blaasontsteking vermoed kan namelijk een vroeggeboorte opleveren.
    Oehw Marieke dat is erg vervelend zo in de auto.

3. O echt? Ik denk vaker zal ik mn urine laten
    Checken.. Maar vergeet t dan steeds weer. Omdat ik toch zoveel
    Plas en harde buiken heb. Maar ja dat plassen komt van de suiker..

Morgen moet ik sowieso t zh even bellen. Gaat niet helemaal lekker met mn insuline en waardes sochtends

4. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    He meiden!
    Mag ik me nog aansluiten bij jullie clubje? Ik lees al een tijdje mee maar had tot nu nooit echt de behoefte om wat te schrijven. Ben Simmer, 28 jaar en zwanger van ons eerste kindje, uitgerekende datum is 15 april en ik woon in Friesland.

Tot nu toe mag ik niet klagen over m'n zwangerschap, wel eens een paar dagen last van m'n bekken of rug maar vergeleken met anderen hier mag het geen naam hebben..

X

5. Tuurlijk simmer! Altijd welkom!
    Spannend eerste kindje! En wat fijn dat je weinig last hebt!

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Welkom simmer gezellig hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. 15 april is al snel :D nog 3 weken en 3 dagen spannend hoor. :D
    Bij mij ook eerste kindje.

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Goedemorgen,

@Oceanna, hoe gaat het bij jou? Beetje geslapen vannacht. Spannend hoor morgen ingeleid. Ben je de eerste denk ik die gaat bevallen.

@Slimmer, welkom. Leuk hoor eerste kindje. En 15 April is zo.

@Marieke, beetje geslapen vannacht?

@ukkie, inderdaad even urine laten controleren kan nooit kwaad natuurlijk. Beter nu er achter komen dan als echt tegen de bevalling aan zit.

@rest hoe gaat het met jullie?

Hier alles nog rustig. Gisteren was ik echt extreem moe heb dan ook veel geslapen. Vannacht eerste helft kon ik maar slecht slapen en veel wakker maar na 2.30 toch nog goed geslapen tot 7 uur. Zowaar meer dan 3 uur achter elkaar geslapen.
    Vandaag maar weer eens aan het huishouden, totaal geen zin, maar zal toch moeten gebeuren. Alleen het hoognodige dan hoor haha.

8. Morgen

Welnee ben t echt beu.. Weer niet geslapen. Heb mega pijn..
    Mn dochter ook wakker.. Kan wel janken..

Zit nu tv te kijken.. In wat voor wereld zetten we onze kinderen neer &#128557;

9. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Oh marieke, dat is echt zwaar zeg. Kan je vanmiddag nog even slapen? Of slaapt je dochter niet meer overdag?

En ja ik weet ook niet wat voor wereld we nu leven. Ik hoop maar dat onze kinderen toch nog een goed leven hebben straks als ze net zo oud zijn als wij nu zijn.

10. Zou kunnen gaan slapen maar kan gewoon bijna niet meer liggen .. Als ik zit op de bank met benen hoog gaat t goed. Maar op mn rug liggen kan niet, is trouwens ook niet goed voor de kleine, maar kan hooguit 10 min op 1 zij liggen dan moet ik draaien door de pijn. En dat draaien doe ik al een half uur over haha. Dus hoopmdat komende weken een beetje rap gaan.

Komt allemaal zo dichtbij nu. Je zou haast je kids niet meer naar opvang/psz durven brengen..

11. Zucht soms zijn die ziekenhuizen best vermoeiend..

Afgelopen vrijdag zei ik bij de gyn dat ik een probleem heb met mn apotheek ivm mn bloedsuikeraparaat stripjes. Deze worden maar tot bepaald aantal vergoed mits t ziekenhuis aangeeft dat ik ze dus nodig heb. Nu zei de gyn dat hij dat door zou geven aan de diabetesvp en dat zij daarover contact met me op zou nemen daarover.

Ook hebben we toen besproken dat ik dus rond 38 wk een ks zou krijgen. En moest even een nieuwe afspraak maken voor na 1 april want stond er nog maar 1.

Krijg ik net dus 2 brieven van t zh. 1 met een belafspraak van de diabetes vp, voor a.s vrijdag pas!! Hopen dat ik t zo lang red met stripjes.. Anders kan ik alsnog de spoedlijn bellen. En de nieuwe afspraak na 1 april hebben ze op 11 april gezet.. En dan ben ik dus al 38 wk en 2 dg. Terwijl ik tegen die tijd ongeveer al mn ks zou krijgen zei die vrijdag..
    Dus volgende week vrijdag maar eens navragen dan.. Want snap er niks meer van..

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    Pfff, weer even bijwerken hier. Sorry dames. Ben alleen opt moment niet druk, maar wel weinig aan het doen. Gewoon chillen en rommelen met mn dochter.

@nonnie: Welkom nog. Ach ja.. mijn moeder schrok een zaterdag van wat ik allemaal nog niet had… Dat zegt genoeg toch :p. En ik… ik ben zo chill als het maar zijn kan. Ik vind de rompers van de hema helemaal het einde. Eerst de overslag en vanaf maag 62/68 de stretch rompers. Heerlijk. Die gebruik ik nu nog steeds. Wel iets duurder, maar ze rekken zo lekker mee.

@marieke: K zeg van die vervelende nachten. Ik had vannacht een drama nacht en dat is er dan 1… pff… Echt? Is dat zo duur? Welk ziekenhuis moet je dan? Krijg je daar niets van terug van die parkeerkosten? Hier overmorgen weer mn salaris. Ja, conditie, dat herken ik. Man man. Maar we doen gewoon niet te veel ineens. Hier nog geen boodschappen gedaan. Ik doe dat nooit zelf. Altijd bij een pick up point. Ideaal. Haha, dat denk ik ook iedere keer als ik van alles voel. Ook die steken en harde buiken. Vooral snachts. Maar gelukkig zit de baby er nog steeds. Vreselijk he die wereld. Ook het 1e wat ik dacht. Ik ben bevallen van S met de MH17 ramp. Mn vriendin van haar zoontje met de aanslagen in parijs en nu dit weer. Grrr…. Je zou gewoon geen kinderen meer willen. Maar je krijgt er ook zoveel liefde voor terug. Al denk ik maar zo: Onze ouders hebben ook slechte tijden gekend. Mijn ouders zijn geboren in WOII dus ja.
    Balen van het slapen zeg. Hopelijk kun je wel een beetje uitrusten nog voor de bevalling.
    Ziekenhuizen ja… Grrr. Hopelijk komt het allemaal goed bij je.

@vluchttas: staat onder het bed. Aangezien ik thuis hoop te bevallen. Er zit nu in: de 2 setjes kleding voor de baby, romper, sokken, mutsjes. Voor mezelf: vest, voedingshempje, een lekker zittende broek, handdoek, borsten, tandpasta en tandenborstel en douchgel. Paspoort man en ons trouwboekje. Verder nog niets. Dus ja ach… Haha.

Het kamertje kan pas zodra de kast van S. in elkaar zit. De wieg is al wel zo goed als klaar. Die heeft mijn ma afgemaakt. Het dekentje nog niet, maar ik ben bijna klaar.

@groei: ze schatte deze baby op een 6,5 a 7 pond. Qua groeiecho zou het 7 pond zijn, maar ze voelt liever met haar handen. Ze kan dan ook beter schatten.

@simmer: Welkom. Altijd gezellig. Tot nu toe alleen nog maar april mama`s. Straks met zn allen naar een april mama forum???? Lijkt me gezellig.

@happy: Haha, ja het huishouden. Zo leuk. Ik moet zo weer aardappesl schillen. Bah. Zo geen zin in. En boven moet ook nog best wat gebeuren, maar zolang de kamer van S. nog niet klaar is….

@christien: Gaat het een beetje?

Zo even eten met mn dochter en dan haar naar bed en ik ook even lekker liggen op bed. Even een serie kijken denk ik. Doe weinig anders. Gistermiddag nog wel ff de linnenkast recht gelegd en straks wil ik even de ramen zemen beneden binnen. Tzijn er maar een paar, dus moet kunnen.

13. Ik heb ook de strechrompers van hema voor mn dochter. Al heeft ze nu ook vaak een onderbroekje en hempje aan. Die overslag ben ik geen fan van.

Omdat ik een ks krijg zal ik 3 dagen moeten blijven. Een dag kaart kost 7€ een weekkaart 21€. Vind t mooi duur.. En krijg je niks van terug. Kan geen bonnetje ofzo overleggen dan.

Is ook zo. In de WOII was t allemaal nog erger en die mensen zijn ook groot geworden..

Hahahaahah heb jij borsten in je vluchttas zitten??? En handdoek is niet nodig hoor .. Die hebben ze zat in t zh.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds alles rustig. Ik heb redelijk geslapen vannacht op de 3 toiletbezoeken na :D heb gisteravond paracetamol gekregen om te kunnen slapen heeft goed geholpen. Mocht eventueel ook weer zo'n spuit maar men been doet nog zeer van die van zaterdag :D dus had die vriendelijk geweigerd en maar gevraagd voor paracetamol :D.
    Protocol voor morgen. Eerst toucheren om te kijken hoever de baarmoedermond is. Als die helemaal is verstreken is dan ga ik aan het infuus en komt de kleine woensdag al. Als de baarmoedermond nog te lang is dan krijg ik morgen eerst een ballonnetje dat ze de hele dag laten zitten en er 's avonds voor het slapen er weer uitgehaald wordt zodat ik rustig kan slapen en gaan ze donderdag weer verder.
    Dus ik hoop echt dat het gerommel van de laatste dagen ervoor gezorgd heeft dat de baarmoedermond helemaal verweekt is en er een 3 cm ontsluiting is zodat ik gelijk aan het infuus kan morgenochtend en hopelijk dan ook zo snel mogelijk de kleine vast kan houden. Voorlopig nog steeds goede hoop kan altijd ook nog spontaan gaan komen vandaag.:D
    @iedereen doe lekker rustig aan dames we zijn er bijna.
    @april moeder topic lijkt me erg gezellig om met jullie verder te blijven kletsen als de kleintjes er allemaal zijn.:D

15. Wat spannend oceanna!!! Zou er stront zenuwachtig van worden haha

Is er al een april topic?? Of moet Die nog gemaakt worden??

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    Borstel bedoel ik haha. Enn een handdoek voor in de auto... Kreeg ik als tip... Anders is je bekleding naar de knoppe.

Nee nog niet. Maken we wel als we bevallen nn zijn. Niet dan?

Das zeker duur ja.. Zucht.

Whaha we zijn er bijna oceanne... Jij wel misschien hihi. Nee succes dame. Komt goed. Hier nog ff wachten hoor. Bij elk krampje denk ik: shit nogg niet.... Ben geestelijk wel klaar maar nog ff wachten. Mn man heeft morgrnn eerst nog examen. Daarnna mag het pas

17. Ooow ja.. Maar daar heb je matjes voor die in je kraampakket zitten toch? Een handdoek gaat t zo doorheen denk ik. Ik moet even die matjes idd pakken.. En miss binnenkort eens een matje in mn bed leggen haha

Ja vind ik ook. Dus spannend wie m gaat aanmaken maar dat zal dan oceanna worden denk ik haha

Wanneer had je man ook es weer examen?

18. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    Oh ja. Die kan ik er ook bog bijgooien. Hier morgen het kraammatras erop. Ik was op wodag altijd mn bed. Nou ja wat erop ligt...

Morrgenavond. Hopelijk gaat het hem goed af.ben aalleen zo bang dat ik morgen ineens beval. Onder zijn examen :(.

19. Hihi marvies zal wel meevallen toch? Even beentjes bij mekaar tot morgenavond dan &#128521; Komt vast goed!
    Maar snap je spanning wel..

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Welkom simmer! Leuk dat je mee komt kletsen.

Oceanna hopelijk heeft het gerommel zijn werk gedaan de laatste dagen ben heel benieuwd! En bijna haha ik voorlopig nog niet hoor &#128566;

marieke vervelend weer zon slechte nacht. En balen dat de afspraken zo laat zijn idd even navragen dan. Zijn je waardes te hoog?

Marie lekker dat je smiddags nog even kan gaan liggen. En nog even volhouden tot je man zijn examen heeft gedaan. Waar leert hij voor?

Ga morgen even proberen langs de huisarts te gaan voor mn urine vind het lastig om zo vroeg het huis uit te komen met 2 kids maar moet morgen ook even naar het dorp dus kan ik het combineren.

Deel Deze Pagina