<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    bij de action hebben ze van die leuke ooievaars die je op je raam kan plakken met zuignappen dus denk dat ik er zo een ophang en slingers in de juiste kleur. heb heerlijk grote ramen dus denk dat ik daar ook de kleur slingers voor ga hangen en wat andere lieve kleine dingen. weet nog niet helemaal. zeker wel ook met ballonnen:D

2. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Zoooooo daar ben ik weer! Wat leuk dat er zoveel zijn bijgekomen, welkom iedereen! Ik heb er stiekem al zoveel zin in!

Hier ook dankzij het ziekenhuis zwanger geworden. Wat een wonder :).

Eergisteren wel te horen gekregen dat onze baby in stuit ligt en blijkbaar is dat al weken zo. Ook is het hoofdje te groot, boven de P97. Dus volgende week op controle terug bij de gynaecoloog. Ergens was ik toen zo blij dat ik eindelijk bij de gynaecoloog weg mocht en naar de verloskundigen mocht en nu moet ik terug. Natuurlijk doen we alles voor de gezondheid van de baby.

Als het zo is dat de baby niet meer draait, dan wordt het een keizersnede.. Even afwachten dan maar!

Wij gaan zo'n raamsticker bestellen. En die plakken we dan op de binnenkant van het raam, lekker makkelijk. Kan niks omverwaaien of wegwaaien haha

3. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Spannend muzieknootje! Baby van collega lag ook tot 33 weken ofzo in stuit maar is alsnog gedraaid. Kan dus nog! Hoop het voor je!
    Ons meisje hopt nog alle kanten op maar hoop dat ze uiteindelijk wel de goede houding aan gaat nemen haha.

Ik denk dat we hier ook voor een raamstikker gaan en misschien zon leuke geboortekrans aan de deur. Niet teveel iig. Maar ach ik beval in het zh en moet daar 48 uur blijven dus laat de versiering mooi aan mn familie over haha.

4. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @Mischa1984: Echt zo fijn dat de wetenschap voor jou zo goed heeft geholpen. Lijkt me echt naar als het niet lukt en je wilt zo graag. Net wat je zegt: Je bent zwanger en daar ben je super blij mee! En nu bijna uitgerekend J.

@chirstien: Ik probeer 4 weken van te voren te gaan. Moet nu nog vier weken werken dus. Hopelijk gaat het me lukken.

@geboorteaankondiging: Mijn man gaat een nijntje maken en dan 2 kleuren ballonnen die hij er later op schroeft. Nijntje zelf blijft neutraal. En dan nog wat ballonen en een slinger. Die heb ik nog liggen van mn dochter. En ook nog eentje met een zoon.

@Muzieknootje: Pff heftig, hopelijk gaat de baby nog draaien! Lijkt me vreselijk een keizersnede. Ik heb al afgesproken dat als de baby in een stuit lig, ik toch eerst vaginaal wil bevallen. Aangezien de 1e bevalling ook vlekkeloos verlipe. Ik moet dan wel naar het ziekenhuis, maar dat mag dan ook met mijn eigen vk.
    Leuk zo`n raamsticker.

Hebben jullie ook al 1e pakjes klaarliggen? Ik moet alles nog wassen e.d. Loop zo vet achter hihi.

5. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marievs, ja loopt niet achter hoor... Dat je alles gaat wassen, gaan de meeste vrouwen pas doen in hun verlof. Je hebt dan alle tijd, en eerlijk is eerlijk er passen veel rompertjes in de wasmachine. Zo gebeurd hoor....wel jammer dat mijn eerste pakje unisex is. Die pakjes zijn minder leuk maar ook kleding is zo gekocht als je het geslacht wel weet:D

Muzieknootje, de meeste baby's draaien nog, en anders gaat de verloskundige de baby proberen handmatig te draaien. Ik zou zelf nooit vaginaal willen bevallen als de baby in een stuit ligt. Ik heb geen romantische gedachte bij een vaginale bevalling en een totaal ruptuur zit ik ook niet op te wachten. Vaak ben je dan aan twee kanten kapot. Maar ieder maakt daarin een andere keuze....succes met jouw keuze.

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben gewoon extreem vroeg met alles klaar hebben. Komt ook een groot deel doordat ik adhd heb en als ik ver van te voren alles af heb ben ik meer gerustgesteld en is mijn hoofd ook rustiger. Ik ben ook heel onzeker en ben steeds bang dat we iets vergeten zijn voor de kleine straks en dat was ook een reden om alles alvast te wassen zodat ik een lijst kon maken met wat we hebben en dan kan kijken of het genoeg is. En zelfs nu nog het idee hebben dat ik iets mis maar als ik mijn lijst leg naast lijsten van baby uitzetten heb ik alles. Ik zal wel gewoon "bang" zijn voor wat komen gaat omdat je dat niet kan plannen dat gaat zoals het gaat en je kan niet van te voren echt zeggen zo wil ik het dat het ook zo gebeurt. Dat maakt me soms wat angstig.
    Voor de dames die naar de beurs gaan veel plezier. En voor iedereen nog veel succes met de laatste loodjes :)

7. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Hallo dames! Fijn weekend gehad iedereen? Weer een nieuwe week aangebroken.

Hier vandaag afspraak met gynacoloog in het zh gehad. Voor bevallingsplan etc. Nou ja niet echt bevallingsplan besproken&#128514; Mochten wel weer even naar ons meisje kijken. Ze lag weer keurig met haar hoofdje naar beneden en lag zoals ik al dacht al een stuk lager (vorige week had ik al het idee dat mn buik minder hoog zat) verder krijg ik een afspraak bij de anesthesist omdat ik mega angst heb voor een ruggenprik. Dan krijg ik gesprek over het hoe en wat in de hoop dat mn mega angst hiervoor wat afneemt. Niet dat ik 100% zeker er 1 krijg maar stel mijn bevalling duurt heel lang dan willen ze me er wel 1 geven omdat ik dan de pijn beter kan opvangen en hopelijk minder vermoeid ben na de bevalling want hoge vermoeidheid en stressniveau verhoogd de kans nog meer dat ik psychisch een klap krijg en ze willen vermoeidheid en stressniveau dus zo laag mogelijk houden.

Ook om die reden ligt er voor nu de afspraak dat ik als het nog niet spontaan begonnen is ik bij 40 weken wordt ingeleid. Ze gaan me dus niet over laten lopen. mocht het in de laatste weken nog slechter gaan met mij psychisch is dit mogelijk nog wat eerder.

Over 5 weken weer afspraak bij gynacoloog dan zullen we meer concreet afspraken maken. Tot die tijd gewoon controles bij verloskundige

Hoe gaat het bij jullie dames? Deze week nog controle afspraken?

8. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo allemaal.

Wel gelezen maar weinig blijven hangen. Merk ook echt dat ik erg op mezelf gericht ben op dit moment en de omgeving een beetje links laat liggen.

Verder gaat het wel goed. Morgen weer naar de VK, ben benieuwd of ze kan voelen hoe ze ligt. Denk zelf dat ze gedraaid is naar hoofdligging, maar soms heb ik ook weer het gevoel dat er een hoofd boven ligt. Weet het dus niet.
    Heb sowieso met ruim 36 weken nog een echo staan bij de gyn omdat mijn placenta te dicht bij de baarmoedermond ligt. Hopelijk is die mooi opgeschoven straks. Al vraag ik me af of dat nog gebeurd na 32 weken.

Donderdag nog een avond werken en dan lekker verlof. Dan ga ik ook pas beginnen met het wassen. Wil ook nog een lijst maken met wat ik allemaal in huis wil/moet doen. Ik kan gewoon niet zo heel veel op een dag want dan krijg ik echt last van mijn bekken.

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @christen jeetje wat heftig hopelijk kunnen ze je geruststellen. Wel fijn dat je uiterlijk in week 40 wordt ingeleid dat geeft wel wat rust of niet?

@happy1980 hopelijk komt het goed met je placenta. Lekker rustig aan doen meid je hebt geen haast. Stapje voor stapje kom je er ook.

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Haha, oke, dan heb ik nog ff de tijd. Ja je hebt het zo gewassen. Dat scheelt. Je kan ook twee pakjes kopen? Ik heb twee pakjes namelijk. Ik vind de unisex kleding ook niet je van het.

@oceanna: Komt goed meid en het is zo gehaald als je iets niet hebt. Ik moet mn kraampakket nog compleet maken. Heb een hoop gehad, dus ff kijken wat ik mis. Verder plan ik niet zo heel veel. Ik moet nog op een reserve geboortekaartje uit, maar ook dat gaat goed komen.

@christien: leuk ff spieken. Goed je wensen aangeven hoor.

@happy: haha, heel herkenbaar hoor. Hier moet ik ook echt dneken aan andere mensen. Anders vergeet ik ook zoveel. Fijn dat alles goed gaat. Hoe was de afspraak bij de vk? Denk wel dat je placenta nog naar boven kan trekken hoor. Heb ik wel eens vaker gehoord. Oh, jij hebt gewoon bijna verlof. Heerlijk zeg. Zes weken van te voren. Lekker hoor.En elke dag gewoon wat doen. Ik wil in mn verlof het fotoalbum van mn dochter nog ff bijwerken. Hopelijk lukt mij dit eerder al, maar dat moet echt als mn dochter op bed ligt of mn man thuis is. Anders lukt me dat niet.

11. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Vandaag 30 weken en ineens komt het besef dat ik mag gaan aftellen :$
    Ik klets graag mee hier. Had al eerder een account maar werd herkend dus heb voor de veiligheid mijn account laten verwijderen en een nieuwe aangemaakt. Heb niks te verbergen, maar worden toch soms intieme dingen besproken hier en die gaan ook niet iedereen aan ;)

Het is ons 4e kindje en ik loop bij de gyn vanwege auto immuunziekte. In principe gaat alles goed, alleen bij de groeiecho afgelopen week viel iets op in de hersenen waarvoor ik nu naar een ander ziekenhuis ben doorgestuurd. Geen idee wat te verwachten, maar spannend is het wel :(

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Welkom Klavertje6. Aftellen ja. Haha. Leuk he. Hoe gaat het verder met je zwangerschap. 4e kindje. Wat leuk zeg.
    Wat een spannende tijd. Wanneer mag je nu weer voor controle?

Ja, haha er worden soms best intieme dingen besproken ja. Zo hoop ik dus ook niet herkend te worden. Al probeer ik me in te houden. Zoals namen van mn kind(eren) zou ik nooit geven hier. Of alleen voor dat moment en dan het bericht aanpassen of verwijderen.
    Verder heb ik nog steeds contact met het clubje van mn dochter. Maar zij wisten ook allemaal heel vroeg dat ik zwanger was van de 2e.

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    -- Zwanger --

Happy1980 (25 jaar) tweede kindje. Uitgerekend op 4 april - Meisje
    Marievs (28 jaar) tweede kindje. Uitgerekend op 8 april 2016 - Verrassing
    Oceanna (?) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 – Verrassing.
    Christien1801 (?) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 – Meisje
    Muzieknootje (?) eerste kindje. Uitgerekend op ? – verrassing.
    Klavertje6 (?) vierde kindje. Uitgerekend op ? -

-- Bevallen --

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Leeftijd erbij :)

15. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Klaverje welkom.
    4de kindje wat leuk zeg.
    Hopelijk blijkt de afwijking toch niks te zijn, of niks ernstigs. Succes in ieder geval.

Marievs: zie dat ik een foutje gemaakt heb. Ben 35 jaar haha. Zou dan de eerste wel heel jong gekregen hebben haha.

Gisteren controle bij de VK gehad. Alles was gelukkig goed. Ze denkt dat ze nu met het hoofd naar beneden ligt maar weet het niet heel zeker.
    Met 36 weken krijg ik nog een echo in het ziekenhuis ivm laagliggende placenta dus dan zullen we wel zien hoe ze ligt. Anders had ik bij de volgende controle van de VK een echo gehad.

Heb ook al bel instructies gehad. Dus weet wanneer ik mag/kan bellen haha.

Vanavond laatste keer werken en dan verlof. Had graag met 36 weken met verlof gegaan, maar ik zit al een hele tijd voor een deel in de ziekte wet dus dan moet je met 34 weken. Ook prima hoor.
    Volgende week maar eens beginnen met wasjes draaien.

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Welkom klavertje wat leuk dat je mag mee aftellen. Hopelijk gaat alles goed.

17. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    -- Zwanger --

Happy1980 (35 jaar) tweede kindje. Uitgerekend op 4 april - Meisje
    Marievs (28 jaar) tweede kindje. Uitgerekend op 8 april 2016 - Verrassing
    Oceanna (27) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 – Verrassing.
    Christien1801 (?) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 – Meisje
    Muzieknootje (?) eerste kindje. Uitgerekend op ? – verrassing.
    Klavertje6 (31) vierde kindje. Uitgerekend op 28 april 2016 - jongen

-- Bevallen --

18. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik nu de lijst juist aangepast :D

Ik had een onderwerp geplaatst met een vraag over mijn laatste echo, ineens kreeg ik een appje van familie of ik misschien een vraag had geplaatst op ZP ? Familie was mee aan het Googlen blijkbaar. Maar omdat je dan gelijk de hele geschiedenis kan zien had ik gevraagd om een onderwerp te verwijderen maar dat ging helaas niet. Vandaar even de nieuwe naam.

As maandag kan ik gelukkig al terecht voor verder onderzoek. Ik weet dat de kans groot is dat er niks aan de hand is (2o weken echo was goed tenslotte) maar je gaat toch malen. En ik denk dan; je wordt niet zomaar doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis, waarom kijkt mijn eigen ziekenhuis niet gewoon nog een keer. Zulke gedachten maken mij gek inmidddels ;)

19. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo graag praat ik met jullie mee. maandag ben ik 31 weken en moet ik nog 3 weken werken dan lekker verlof! Met de zwangerschap gaat alles goed ik heb 29e een groei echo gewoon voor de zekerheid. Volgende week naar de 9 maanden beurs zijn er nog meer meiden die daar heen gaan?

20. Priscilla1989

Priscilla1989 Actief lid

10 jul 2015
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    O ik ben trouwens 26 jaar en in verwachting van ons 1e kindje. Ben 25 april uitgerekend

Deel Deze Pagina