Welkom Priscilla ! Vanwaar de groeiecho, groot of klein? Ik ga niet naar de 9mnd beurs. Hou niet zo van die drukte en geslenter 😊
Welkom. Wordt hier gezellig 😊. Ik ga morgen reageren. Druk met het heen en weer lopen naar mn dochter
Welkom priscilla gezellig dat je ook mee komt kletsen. Ik ga niet naar de 9 maanden beurs is te ver weg voor mij. 2 uur autorijden is geen pretje meer en had al rust voorgeschreven gekregen ivm harde pijnlijke buiken. En heb sinds gisteren ineens een blaasontsteking dus ik blijf rustig aan en in de buurt van huis Wie wel naar de 9 maanden beurs gaan veel plezier
@happy: oeps haha. Dat had ik ook nog niet eens gezien. Maar ja, dan zou je wel heel jong zijn geweest ja. Maar ach, als je naar vier handen op één buik kijkt (wat ik gister heb terug gekeken) Spannend. Jij krijgt dus ook nog een liggingsecho. Hier ook. Gek dat ze het niet heel zeker weet. Kon ze het niet goed voelen? Hier ligt de baby wel met eht koppie naar benenden. Hopelijk blijft dit ook zo. Ik nog geen bel instructies. Nou ja, niet Ik moet gelijk bellen als het begint. Dat was mijn enige instructie . Jij bent nu dus met verlof. Heerlijk. Hopelijk ga je er lekker van kunnen genieten. Snap dat je graag met 36 weken had willen gaan, maar het klopt dat als je voor een deel in de ziekte wet zit je met verlof moet. Hier heb ik niet zo heel veel wasjes. Ja de rompers enzo. Die wil ik wel ff wassen enzo. Weet alleen nog niet goed hoe. Denk dat ik ze eerst ff in de witte vanish zet en dan lekker wassen met wasmiddel. Ik doe niet aan neutrale wasmiddel e.d. Andere wel? Bij mn dochter ook niet gedaan. @klavertje6: de 1e jongen. Waarvan we het weten dan. Leuk. Al weet muzieknootje ook wat het wordt, maar die houdt het geheim. Weten jullie het eigenlijk wel oceanna? Weet het ff niet meer? Hier wordt het echt een complete verrassing. Ben zo benieuwd. Mmm wel vreemd zeg. Maar dan had je wel een naam wat veel op die van jezelf leek. Mijn nicknaam is niet mijn echte naam. Snap je heel goed hoor, dan zou ik ook een nieuwe naam willen. Spannend zeg a.s. maandag. Hopelijk is alles goed. @priscilla: welkom dus J. Gezellig dat je mee komt kletsen. Jij ook nog 3 weken werken. Hier ook. Alleen ik ga dan 4 weken van te voren. Ik ga ook naar de negenmaandenbeurs. Het was niet de bedoeling, maar een vriendin vroeg of ik met haar mee wilde. Nou prima. Helemaal gezellig. Ik zie het meer als een gezellig dagje uit. @oceanna: Balen van je blaasontsteking zeg. Dat is niet lekker. Doe lekker rustig aan. Harde buiken is ook niet lekker zeg. Bah.
-- Zwanger -- Happy1980 (35 jaar) tweede kindje. Uitgerekend op 4 april - Meisje Marievs (28 jaar) tweede kindje. Uitgerekend op 8 april 2016 - Verrassing Oceanna (27) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 Verrassing Christien1801 (?) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 Meisje Muzieknootje (?) eerste kindje. Uitgerekend op ? verrassing Priscilla1989 (26) eerste kindje. Uitgerekend op 25 april - verrassing Klavertje6 (31) vierde kindje. Uitgerekend op 28 april 2016 - jongen -- Bevallen --
Welkom nieuwe meiden! Happy hier ook al met verlof omdat ik idd ook al in de ziektewet zit. Nou ja maandag moet ik nog even uurtje naar het werk maar daarna is het klaar. Vind het wel lang hoor dan al thuis zitten maar ja niks aan te doen. Ik had ook liever doorgewerkt maar dat Zou dan ook nog maar een weekje zijn. Bij ons (moet) je 6 weken van te voren en eigenlijk zie je dat 9van de 10 dat al niet red (werk in de zorg dus zwaar lichamelijk werk) Wat balen van je harde buiken en blaasontsteking oceanna! Hier laatste dagen ook wat meer harde buiken. Maak me beetje te druk denk ik dus maar even extra pas op de plaats. Ik ga niet naar de 9 maanden beurs. Beetje ver weg en houd niet zo van die drukte enzo. Voor de meiden die wel gaan alvast veel plezier! Hoor wel graag hoe het was
Oceanna, balen van de blaasontsteking. Kunnen de harde buiken ook niet daarvan zijn? Doe maar rustig aan als dat gaat. Marievs, ik hoef niet meteen te bellen, ze zei half uurtje om de 5 min weeën dan bellen. Nou had ik bij de eerste geloof ik nog geen uur of twee uur regelmatige weeën, dus ben benieuwd of ik optijd ben haha Ga trouwens ook gewoon met ons wasmiddel wassen, blijkt ze er niet tegen te kunnen dan heb ik zo alles gewassen met neutrale wasmiddel. Bij Janna ook gewoon gedaan en dat ging prima. Negenmaandenbeurs, denk niet dat ik ga, maar heb nog twee kaartjes voor de avond liggen dus misschien dat ik volgende week nog even de trein pak en met Janna en mijn man ga, maar dan moet hij wel de vrijdag in Amsterdam werken anders sowieso niet. Christien, ik werk ook in de zorg. Wel in de thuiszorg, maar mijn bekken hadden het de laatste dagen wel zwaar. Dus die zijn me zeker dankbaar dat het klaar is. Ik ben al super blij dat ik het volgehouden heb deze keer. Bij de eerste was ik met 22 weken al 100% ziek en werkte ik nog therapeutisch, met 25 weken volledig thuis. (dat was wel in een verpleeghuis, veel zwaarder werk al zeg ik het zelf)
De harde buiken komen idd zeer waarschijnlijk van de blaasontsteking dus nu maar aan de antibiotica daarvoor en rust houden gelukkig is mijn man thuis en kan hij het huishouden bij houden. Ben echt heel blij dat ik vorige week toegegeven heb aan de nesteldrang en heb kunnen doen wat ik wilde. Nu maar afwachten of de buik rustig wil worden hoop het wel maar ben bang dat Door mijn fybromialgie de spieren daar niet meer rustig worden. De gynaecoloog had daar namelijk geen antwoord op. Ik heb ons eigen wasmiddel gebruikt en als verzachter natuur azijn dan ruik je alleen het wasmiddel en is het wel lekker zacht.
Haaaaaaay allemaal!! Wat leuk hier 😊 Ik hou wel van dat geklets haha. Ik ben trouwens nu 29 jaar, en ben uitgerekend op 15 april. (Voor in het schemaatje) Ik was wel met Neutral Marievs, maar das meer omdat het de eerste is en ik me soms een leek voel, dus alles braaf doe wat ik lees overal 😁 Ik ga zo blij zijn als ik klaar ben met werken over twee weken. Ook al zit ik gedeeltelijk in de ziektewet, tis echt zwaar aan het worden. Gisteren weer extra controle gehad met groeiecho. Baby blijft beetje groot en in stuit liggen. Ik moet er dan maar rekening mee houden dat het een keizersnede wordt. Balen Christien dat je ook al wat eerder moest stoppen door je werk. Oceanna, misschien inderdaad toch van de blaasontsteking. Beterschap!
Leuk! Ik ook nieuw hier! Al flink aan het aftellen haha Ik ben zwanger van onze 2e. Onze dochter krijgt er een broertje bij. Ben 23 april uitgerekend, maar ga dr vanuit dat ze het eerder gaan halen. Heb zwangerschapssuiker. Ben hierdoor het zwanger zijn nu al aardig beu..
Wat een rust hier haha. Slapen jullie ook zo slecht? Door Mn bekkeninstabiliteit heb ik mega moeite met draaien. Sinds gisternacht kan ik ook ineens niet meer op mn rechterzij slapen.. Maar 1 houding de hele nacht aanhouden is echt killing.. Dus van slapen komt er weinig terecht..
hoi alle nieuwe meiden wat gezellig dat jullie mee komen kletsen. @ marieke1610 ik slaap ook heel slecht al weken lang kan ook moeilijk draaien gelukkig niet door BI maar als ik op een andere zij wil liggen doen mijn oren zeer (chronische oorpijn). Ik kan me voorstellen dat de hele nacht maar in 1 houding liggen killing is. lukt op je rug met een aantal kussens onder je matras aan het voeteneind en hoofdeind ook niet? of als je een verstelbare spiraal hebt misschien op een "zithouding" zetten. zo kon ik in het zk toch een beetje op men rug liggen heerlijk die bedden daar in alle standen. alleen jammer dat de matrassen niet lekker liggen hahahahaha heb je al lang zwangerschapssuiker? kan me voorstellen dat je het dan beu bent. ik hoop voor je dat ze je zoontje eerder halen. @nan1984 tuurlijk mag je gezellig mee kletsen en aftellen. en bij iedereen al de babykamer af? of ben ik gewoon zoals gewoonlijk veel te vroeg met alles klaar zetten? ben er nu eigenlijk wel blij mee dat alles af is "bedrust" is niets voor mij wil toch nog wat doen maar mag niet. gelukkig heb ik een man die mij tegen houdt en zegt dat ik rustig aan moet doen. wat hou ik toch van die man
Welkom marieke en nan! @marieke hier slaap ik sinds de afgelopen week slechter. Kan niet lekker meer liggen, wordt constant wakker en ik heb het snikheet! Heb al bijna niks aan en zomer dekbed maar als ik dan al even slaap wordt ik zeiknat van t zweet wakker. @happy nog iemand uit de zorg dus. Ik werk idd in een verpleegtehuis en daar is de zorg lichamelijk best wel heel zwaar. Vandaar dat zwangere het bijna nooit redden tot de 36 weken. Als ik mn ribben niet gekneusd had was ik een heel eind gekomen en misschien wel zelfs tot de 36 weken maar helaas @oceanna ons babykamertje is ook bijna klaar. Alleen het wiegje moet nog komen die moet mijn moeder nog bekleden. Ik heb nog niet alles kleertjes gewassen, wel een deel. Was trouwens hier ook met gewone wasmiddel.
Wat leuk nieuwe meiden er bij. Welkom Nan, zie dat jouw eerste ook uit 2008 komt. Net als bij mij. Heeft het bij jullie ook zo lang geduurd of was het een bewuste keuze. Zie je er ook een beetje tegenop om weer helemaal overnieuw te beginnen. Ik wel een beetje. Maar mijn dochter is echt helemaal blij en ik denk dat ze ook een mega grote hulp gaat zijn. Marieke, slapen is wisselend. Vannacht gelukkig redelijk geslapen maar wel vaak wakker. Maar voel me nu beter als gisteren toen was ik echt nog heel moe toen ik opstond. Oceanna, babykamer is hier eigenlijk zo goed als af. Alleen de deurtjes moeten nog gesteld worden en ik wil nog een plank boven de commode hebben en daar van die leuke manden op. Muzieknootje, hebben ze dat nu al gezegd dat je rekening moet houden met een keizersnede? Hier lag/ligt de kleine ook nog in stuit, oke ze is niet heel groot maar nog niet echt over keizersnede gehad. Al bestaat de kans wel omdat mijn placenta bij 31.4 weken nog maar 1 cm van de baarmoedermond lag. Dus met 36.4 dagen nog een echo om te kijken hoe ze ligt en waar de placenta ligt.
Oceanna je bent niet de enige hoor haha ik heb zo Goed als alles klaar, qua babykamer dan. Bij mn dochtertje was het rond 25 wk al klaar haha. Ik heb wel verstelbare bodem in bed, maar helpt niet echt. Helaas. Ik heb nu een maandje zwschapssuiker. De eerste 2 weken heb ik het met een dieet gedaan, maar dit was niet te doen. Nu sinds 2 weken spuit ik insuline. Maar krijg mn waardes soms moeilijk stabiel. Gelukkig was de internist gister tevreden. Cristien ooo dat heet hebben heb ik ook deze hele zwschap.. Foei.. Lig ook nog onder zomerdekbed en vaak dan dus zelfs zonder..
ben blij dat ik niet de enige ben . jammer dat het niet wilt helpen. hopelijk halen ze je kleintje wat eerder zodat je weer beter kan liggen. lijkt me echt vervelend zwschapsuiker. over het heet hebben 's nachts ik slaap in alleen een onderbroek en nog heet. manlief kruipt 's nachts ook nog eens heerlijk tegen me aan meestal is dat wel lekker maar hij is zelf ook al een straalkachel dus nog meer hitte dekbed ligt vaak open de laatste tijd. en ook veel naar de wc 's nachts koel ik lekker een beetje af op de koude tegels van de badkamer . slaap ook met een voedingskussen zodat ik niet op mijn buik draai. (zo werd ik dus een paar weken geleden wakker heerlijk op men buik liggend en een hoop drukte in men buik zeg. vond de kleine blijkbaar geen goed idee )
Ik slaap erg onrustig dus kussens tussen benen blijven niet liggen hahaha. Slaap nu vaak dus met t dekbed tussen mn benen haha. Ja die suiker is best vervelend. Al zit ik vandaag goed qua waardes... Ook voor t eerst sinds 2 wk! Dus ben wel happy! Voel me ook meteen beter.
@oceanna hier de babykamer nog niet af. Nog wat kleine dingen details doen dus hoop met een week of 2 klaar te zijn. Wel afgelopen week alle babykleertjes gewassen en gestreken. @happy, klopt mijn zoon is uit 2008. Hier is het niet helemaal bewust zo laat,we waren van plan te beginnen aan een 2e toen onze zoon naar de kleuterschool zou gaan. Helaas kreeg ik 3 maanden daarvoor een ernstig auto ongeluk (Was kritiek) en heb toen lang moeten revalideren. Voor de zomer van alle artsen groen licht gekregen om voor een 2e te gaan en daarna was het de eerste ronde meteen raak! Hier gaat het slapen op en af. De ene nacht slaap ik maar 3 uurtjes vooral door pijnklachten en maagzuur en de andere nacht slaap ik 1 11 uur aaneengesloten. Ik doe wel elke middag een uurtje op de bank mijn ogen dicht om aan mijn rust te komen. Hebben jullie ook zo een last van nesteldrang? Ik heb normaal al een schoonmaaktik maar op dit moment is het niet normaal. Het liefst ben ik van smorgens vroeg tot savonds laat aan het poetsen
Nan jeetje heftig. Heb je er nog iets aan over gehouden? Nee hier totaal geen nesteldrang.. Wel ineens van de week even "paniek" om wat er allemaal nog gebeuren moet hahaha. Bij mn dochter waren we met alles al klaar.. Nu moest er nog een hoop gedaan worden.. En met de weet dat t wel weer eens eerder kan komen.. Maar ach heb nog wel even haha zo hard gaat t ook weer niet