Hier hele erge nesteldrang maar moet bedrust houden van de gynaecoloog. Heb donderdag op vrijdag in het ziekenhuis moeten blijven ivm premature contracties die blijkbaar van een blaasontsteking afkwamen. Mag dus eigenlijk niets doen wat weer slecht is voor me vanwege dat ik fybromialgie (wekedelen reuma) heb. Dus al mijn spieren doen een voor 1 zeer. Sinds vandaag dus ook mijn boven rug ter hoogte van de ribben en mijn rechter onderbeen waar de spieren stijf worden. Ik probeer dus nog wel wat te doen anders kan ik over een week niets meer vanwege spier stijfheid en dan nog 8 weken tot uitgerekende datum. Dat gaat niet dan kan ik niet bevallen. Dus nu moet de baarmoeder eerst rustig worden wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren is ook een spier. Gelukkig vrijdag een afspraak bij de gyneacoloog waar ik dit alles kan aangeven en ze hopelijk een oplossing hebben. Wil liever ook geen medicatie nemen heb al antibiotica ivm blaasontsteking en mijn astma medicijnen vind dat al zooi genoeg voor die kleine in me lijf het is dat ik die medicatie nodig heb anders had ik ze echt niet gebruikt hoe "veilig" ze ook zouden zijn. Sorry een erg lang zuur verhaal.
Mooi klote dus allemaal .. Ik heb ook fibromyalgie maar heb er tijdens zwangerschappen het Minst last van gek genoeg. Daarna heb ik er wel meer last van dan normaal. Alsof t zich dan even inhaalt ofzo.. Al kan t ook komen doordat ik nu niks doe al tijden door de bekkeninstabiliteit. Dat ik daar geen last van heb
Sinds begin dit trimester is de fybromialgie bij mij erger geworden. Eerste was het heerlijk warm en 2e wel nat wat vervelend was maar goed te doen. Maar nu de 3e trimester is het echt raak. Ik weet ook nog niet zo lang dat ik fybromialgie heb. Dus kan er ook aan liggen dat ik er nog aan moet wennen en zowiezo al te veel wil doen. Hopelijk krijg je er straks niet al te veel last van.
Moet wel zeggen dat ik sinds een paar dagen niet meer kan draaien en slapen enzo van de pijn. Al wijd ik dat steeds aan de bi. Ik heb het nu een jaar of 7 denk ik. Alleen toen was t nog geen erkende ziekte. Dus werd het benoemd als: overgevoelige spieren en verkrampingen van t lichaam. In combi van spastische darm En chronische vermoeidheid. Uiteindelijk is dat dus benoemd als fibromyalgie. Al willen ze me maar niet doorsturen naar een reumatoloog omdat er niks aan te doen is. Is opzich ook wel Zo.. Maar toch.. Loop er na al die jaren nog Altijd tegenaan dat mensen t niet geloven
Dat is wel het meest vervelende idd dat mensen je niet geloven. Ik heb de meeste klachten al vanaf mijn 12e maar werd altijd afgedaan als groeipijnen en later aan overgewicht nu sinds oktober jl. eindelijk diagnose is idd weinig aan te doen behalve beweging gezond eten en eventuele pijnmedicatie. Tenminste dat is wat de reumaconsulente mij vertelde. Heb ook veel moeite moeten doen om naar de reumatoloog te worden doorgestuurd. HA zag er het nut niet van in tenzij ik zelf echt wilde gaan dan kon ze wel verwijzing geven. Heb er echt zelf om moeten vragen. Ik hoop echt voor je dat het straks na de bevalling weer beter gaat wat betreft bewegen. Heb je na je vorige zwangerschap lang over gedaan om te herstellen? Ben gewoon nieuwsgierig omdat ik maar weinig info kan vinden op internet behalve dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap minder last hebben en erna weer wel. Maar niet hoe lang ze er over gedaan hebben om te herstellen en of de kraamzorg wist wat het was en hoe die je helpt. En hoeveel je zelf kan doen. Sorry een hoop vragen.
Vragen mag altijd hahaha. Ik benoem mijn fibro eigelijk nooit. Dus ook niet Over nagedacht na vorige bevalling. Kleine is toen met spoedkeizersnee gehaald dus had sowieso meer tijd nodig om te herstellen als bij een gewone bevalling. Ook nu zal T weer een ks worden. Moet Ook zeggen dat ik zelf altijd erg eigenwijs ben wat de fibro betreft en vaak doorga en dus savonds of snachts mezelf Ermee heb. Ik kreeg denk ik pas een maand of 2 na bevalling pas de terugval In fibro. Dus dan is kraamzorg al weg. Omdat ik tijdens zwschap minder tot geen last had viel T toen meteen op als ik weer eens amper kon lopen van de pijn in mn benen/heupen. Heb t voornamelijk in benen/heupen en handen. In een pan met eten roeren heb ik bijv moeite mee. Werk zelf 18 u pw in de zorg. En dat is soms al te zwaar. Maar ja ik wil Me er zelf ook niet bij neerleggen.. Dus ook soms eigen schuld hoor
Ga maar poging doen tot slapen.. Heb sinds paar dagen echt last van mn buik.. Ken dit helemaal niet van mn dochter.. Kan toch niet al Indalen zijn neem ik aan?
Kan al best indalen zijn. Bij mij is de kleine al sinds week 29 ingedaald en ligt helemaal vast in het bekken. Wat sterk van je dat je 18 uur werkt. Een echte powervrouw. Ik zou zelf ok wel graag paar uur in de week willen werken maar zit al bijna een jaar in de ziektewet wel gesolliciteerd maar niets kunnen vinden . Mag ik vragen waarom nu ook een ks? (Bedoel het goed)
Haha powervrouw wat lief!! Zo zie ik t zelf niet hoor. Al zou het beter zijn om thuis te zitten met fibro, de bedrijfsarts zei dat ook. Maar ja dan moet dat financieel ook kunnen. Dus voorlopig maar niet haha. Al zit ik nu wel thuis hoor. Al maand of 2. Mijn vorige zwangerschap eindigde nogal traumatisch voor mij/ons. Voelde haar even niet dus gingen met 38 wk "even" voor controle. Daar was t al snel een groot E.R gebeuren.. Vriend werd aan de kant geduwt en stonden ineens allemaal artsen en zusters aan mn bed. Bleek dat de hartslag van mn dochter steeds weg viel. Uiteindelijk bleek ik dus zwschapsvergiftiging te hebben en kon mn dochtertje t niet meer aan. Toen dr hartslag weer goed terug kwam heb ik het nog heel even zelf mogen proberen (wee opwekkers gehad en vliezen gebroken) maar toen viel dr hartslag weer weg dus meteen naar ok en spoedkeizersnee. Die angst zit er bij mij zo erg in nu dat als ik het nu even niet voel ik al angstig word. 2 mrt gaan we praten in t zh over de bevalling maar het word gewoon een ks voor mij.. Durf t gewoon niet nog eens aan.. Plus dat de suiker nu ook een rol speelt. Ze houden de groei erg in de gaten. Mocht het te groot worden dan halen ze t sowieso.
Jeetje dat is idd wel gelijk heel erg heftig zo en iets waar je totaal geen rekening mee houdt. Gelukkig is het allemaal goed gekomen kan heel goed begrijpen dat je nu gelijk ks wilt. Hopelijk is de gyn het met je eens.
Ja bij t begin gesprek maanden geleden was ze t daar wel mee eens gelukkig. Al zou ik het toen nog (toen had ik nog niet de dingen die ik nu heb, bij mn dochter bleek dus mn placenta niet Goed.. En nu door de suiker kan dit weer zo worden.. ) gewoon mogen proberen in t zh zei ze toen. Maar of ze die mening nog heeft hoor ik 2 mrt. Ga dr vanuit van niet..
@marieke, enige wat ik er aan over heb gehouden zijn geheugen en concentratie problemen en verschoven nekwervels waardoor er een aantal zenuwen bekneld zijn gekomen. Hier word ik elke 3 maanden voor behandeld dan zetten ze die beknelde zenuwen onder stroom waardoor ze een aantal weken geen pijn signalen meer door kunnen geven. Helaas gebeurt dit onder röntgen en kan dat dus niet in de zwangerschap dus zit ik verplicht de hele zwangerschap aan de morfine. Een andere optie was er helaas niet. Ik moet verplicht klinisch bevallen en moet daarna 2 dagen in het ziekenhuis blijven zodat de kinderarts de baby in de gaten kan houden want ze zal hoogstwaarschijnlijk wel last hebben van afkickverschijnselen van de morfine. Oceanna, wat vervelend. Ik hoop dat je de laatste weken nog redelijk door weet te komen en een mooie verhouding vind tussen bewegen en rusten zodat je fybromilogie niet te veel opsteekt. Hier een beroerde nacht gehad... een paar uur lang last gehad van pijnlijke harde buiken ga zo maar even een half uurtje in bad liggen om te ontspannen en daarna nog een klein uurtje mijn ogen dicht om bij te tanken. Voel me soms best schuldig naar mijn zoon van 7 toe dat ik zo weinig energie heb en weinig met hem doe. Daarom Vanmorgen maar even samen naar de bios geweest maar dat voel ik nu dubbel en dwars.
Jeetje balen nan dat je dat hebt overgehouden. Hopen dat de kleine strax geen last heeft van de morfine! Ik voel me ook schuldig naar mn kleine meid hoor .. Ken dat gevoel dus 😒
Wat een gezelligheid hier ineens zeg. Welkom nieuwe meiden. Ja, lang he dat thuiszitten dan Christien. Vooral omdat de rest om je heen gewoon werkt. Doe wel rustig aan he! Denk aan de kleine meid. @happy: Oh mooi zo. Hier dus wel. Geen idee waarom. Maar ik zal nog wel een keer tekst en uitleg krijgen. Ik hoop gewoon dat mijn man op tijd is haha. @oceanna: Balen van je blaasontsteking. Mag je dan wel antibiotica als je zwanger bent? Heftig allemaal zeg van je fybro. Zwanger zijn is best een hele aanslag op je lichaam natuurlijk. Balen allemaal zeg van je klachten. Lijkt me vreselijk. Geef niets joh muzieknootje. Ik wilde dat bij S. ook gaan doen, maar heb het toen toch maar niet gedaan. Shit he dat de baby nog steeds in een stuit ligt. Kan nog draaien hoor! Hopelijk gebeurd dit ook. @marieke: niet nieuw op het forum hihi. Gezien je aantal berichten. En wat leuk een jongen. Zijn al veel meiden hier, dus jongens kom maar op . Ja soms is het ff rustig en soms ineens heel druk. We zijn ook nog niet met mega veel natuurlijk. De laatste tien weken zijn nu ook pas begonnen eigenlijk . Denk ook van het indalen hoor. OF gewoon te druk overdag? Wow heftige bevalling gehad zeg. Snap je helemaal dat je nu ook een ks wil. En man wat een trauma als je haar niet voelt en dan even op controle alle alarmbellen gaan rinkelen. Hopelijk blijft je dit nu bespaard. @slapen: ene nacht drama, andere nacht goed. Lig rondom in de kussens. Kan alleen slecht omdraaien. Dan krijg ik last van mn liezen. @babykamer: ehum haha. Zodra mn dochter over gaat, is de babykamer af . Maar haar kamertje is nog niet klaar. En ik gebruik toch eerst een weigje en die moet mijn ma nog ff bekleden. En wassen moet ik ook nog doen. Hier nu bezig met het haken van een dekentje. Ben nog niet eens op 1/3. Denk nu op ¼. @warm: ja ook verschillend. Soms mega koud en soms mega warm. Wel veel benauwdheidsaanvallen. Door mn lage bloeddruk. Dan krijg ik soort opvliegers ofzo. @nan: heftig van dat ongeluk zeg. En dat je nu geen stroomschokken kan krijgen. Hopelijk is de pijn dragelijk. Nog maar ff te gaan. @nesteldrang: totaal niet .. Lukt ook echt niet met een dreumes Eigenlijk ook geen paniek. Komt wel goed denk ik meer. @schuldig: hier ook vaak schuldig naar mn dochter toe. Kan haar vooral slecht tillen enzo. Daar baal ik enorm van. Wel lekker dat je even naar de bios bent geweest. Welke film heb je gezien?
@nan best heftig. @blaasontsteking gelukkig hebben ze een antibiotica gevonden waar ik tegen kan en die ook mag bij een zwangerschap. wat betreft klachten we beginnen allemaal wel kwaaltjes te krijgen denk ik. ik zat er gisteren gewoon even doorheen en moest even zeuren . meestal probeer ik wel gewoon door te gaan wel ontzettend schattig een zelf gehaakte babydeken.
Marie haha ja ik ben hier al een poosje. Geloof al een jaar of 7 inmiddels haha. Helaas kan ik niet te druk zijn overdag.. Hang meer en deel op de bank of ben met Mn dochtertje bezig, Of doe een poging tot hahaha. Dus ga dr Maar vanuit dat t indalen is dan. Ben benieuwd de 2e mrt!
Stilte voor de storm zou kunnen inderdaad. Straks zijn we allemaal met verlof en dan barst hier een gekwebbel rond. Ik heb inmiddels de GUO gehad. Er is wel een afwijking aan één ventrikel, maar er zijn geen aanwijzingen dat er iets meer aan de hand is. Als het zo blijft zoals het nu is, is er 95% kans op een normale neurologische ontwikkeling. Ik blijf nog wel onder controle, maar mag in mijn eigen ziekenhuis bevallen en waarschijnlijk zal de kleine dan onder controle van een neuroloog komen. Babykamer: De kamer is in principe klaar, maar er kan nog wel wat gezelligs bij, aan de muur of aan de zijkant van de kast. Het is nog iets te kaal voor mijn gevoel. Ik moet nog wat rompers hebben en een vestje. Verder dan maat 56 ga ik nu nog niet kopen. De baby is nu al op 2 kg geschat en als hij zo door groeit is hij zo'n 9 pond met 40 weken. Mijn andere kids groeide als baby ook erg snel dus ik wacht nog even met maat 62. Misschien kunnen we die wel weer overslaan en gelijk door naar 68 Waar ik wel de zenuwen van krijg is dat de baby nog erkend moet worden en dat we nog geen 2e en 3e naam hebben en geen geboorte kaartje