<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. He bah niet leuk ziek zijn marievs. Nu weer helemaal opgeknapt?

Klavertje, dat klinkt niet leuk? Heb denk ik gemist wat eraan de hand is met de kleine?

Hihi ik raakte van de week ook lichtelijk in paniek door wat er nog gebeuren moet..
    Hebben het ook pas 2 wk geleden erkend, naja mn vriend dan haha, en zijn net voor het weekend ook pas voor geboortekaartjes geweest.. Moeten verder ook nog een hoop doen.. Dus ken dat gevoel hahaha

2. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erg he? Normaal ben ik van alles ruim op tijd regelen maar in dit geval heb ik op sommige dingen geen invloed en raak ik in de stress :p

De kleine ligt voor op groei, vorige week een groei echo gehad waarop ze bij toeval een vergrote vochtholte in de hersenen zagen.
    Hiervoor ben ik doorverwezen naar een ander ziekenhuis, waar ik gisteren een uitgebreide echo heb gehad.

3. He jeetje! Enig idee wat die voorligging op groei kan betekenen?
    Geen suiker toevallig?

Heftig.. Afwachten dus..

4. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Klavertje, gelukkig lijkt het dus mee te vallen. Wel fijn dat ze het in de gaten houden.
    En alles nog regelen dat had ik bij 30 weken ook. Opeens het gevoel van het is nog maar 10 weken.

Marievs, beterschap. Hopelijk voel je je snel weer beter. En werkse.

Hier verder druk met mijn to-do list. Probeer elke dag wat te doen, maar kan helaas niet te veel, omdat mijn bekken dan echt op gaat spelen.
    Verder geniet ik ook heerlijk van het fijt dat ik gewoon minimaal 16 weken niet hoef te werken.

5. Happy ook last van de bekken dus? Hier
    Ook. Echt geen pretje.

Ik zit al sinds dec thuis van mn werk. Deed nog wel
    Telefoondiensten tot vorige week. Maar mag van de bedrijfsarts nu niks meer doen.. Dus zit mn tijd thuis maar beetje uit. Lijkt heerlijk, maar kan door bekken niet veel. En dan komt
    De suiker er nog bij kijken, dus prikken, insuline spuiten enz.
    Hoop dat ik na de bevalling snel opknap en extra kan genieten. Neem daarna mooi vakantie op. Dus hoop in augustus pas weer te hoeven werken haha

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @afronden/alles regelen hier is gelukkig alles geregeld en klaar. Man maakt nu alles schoon. Wat een grote lieverd is hij toch ook he :p:D Zo gelukkig met hem.

@geboortjekaartjes. Misschien een tip om eens te kijken bij www.hierbenik.nl staan leuke geboortekaartjes bij. Verder laat ik de kaartjes aan mijn man over mag hij ook wat uitkiezen :D vind me zelf af en toe een beetje een dictator :D

Heerlijk he een beetje thuis zijn zeker met ook vakantie achter je zwverlof aan. Heerlijk genieten van je kleintje straks.

7. Ja vind t thuis zitten nu niks aan. Verveel me,
    Kan nu niks doen.. Erger me dood aan een peuterpuber wat totaaaal niet luisterd en mij heel erg uit probeerd nu ik weinig kan.. Word soms echt gillend gek!

Heb bij mn dochtertje bij verschillende sites gekeken met online kaartjes. Ook proefkaartjes aangevraagd maar vond bij geen een de kwaliteit mooi. Vond t meer verjaardagskaarten en waren er 2 die zelfs scheef gedrukt waren of waarbij tekst wegviel terwijl dit bij t maken niet t geval was... Dus mijn vertrouwen in online kaartjes is weg. Dan maar wat duurder bij de drukker.. 4/3 mogen we de enveloppen en de proefdruk ophalen. Ben benieuwd

8. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Marieke, Ja wel last van bekken maar niet zo heel erg hoor. Merk gewoon als ik te veel doe dat het dan pijn gaat doen.
    Het is ook pas 2 weken geleden begonnen ofzo. Dus verwacht dat ik wel tot het einde door kan. Maar moet dus wel rustig aan doen.

Morgenochtend dus maar rustig op de bank, zodat ik in de middag als dochterlief thuis komt uit school iets leuks met haar kan gaan doen.

Geboortekaartjes heb nu een tweede proefdruk bij mycards besteld. Eerste zag er goed uit, alleen had ik zelf dingen niet zo goed gedaan volgens mijzelf. Dus hopelijk ziet het er nu echt goed uit. Als het goed is komt die morgen binnen. Als we het goed vinden ga ik de enveloppen bestellen dan kan ik gaan schrijven.

9. Vond het ineens heel echt worden toen we met die kaartjes bezig waren hahha heel stom.

Ik had bij mn dochtertje vanaf weer 12 ofzo al bi en zat met 20 wk in een rolstoel als we weg gingen.
    Nu valt t gelukkig wat meer mee.. En kan ik nog wel wat lopen. Niet ver maar door de supermarkt gaat nog net

10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik bestel de enveloppen gelijk mee met de kaartjes maar dat is ook meer omdat ik te lui ben om alle adressen te schrijven en we deze gewoon uitprinten op stickerlabels. Na de bevalling even 5 min stickers plakken en klaar :D heerlijk zo lui zijn. Hebben ook niet veel kaarten om te versturen stuk of 25/30 maar hihi

11. Hihi ik schrijf ze wel maar hebben er ook niet mega veel
    Ofzo. Hebben tussen de 35 en 40
    Kaartjes te versturen.

12. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik kom nu op 46 kaarten. Maar misschien komt daar nog wat bij. Hoop het niet haha.

Bij Janna hadden we 70 kaarten besteld en hebben een hele stapel over, nu dus eerst maar even kijken hoeveel we er echt nodig hebben.

13. Ja dat hadden we bij mn dochter ook. Hadden we 50 kaarten en heb er een lading over..

Wel balen dat je de postzegels alleen per 50 kan bestellen

14. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Hallo meiden!

Sorry nogal stil van mijn kant.

@marievs wat vervelend dat je ziek was/bent. Hoe gaat het nu?

@happy wat een spanning zal dat gegeven hebben! Gelukkig ziet het er voor nu wel goed uit! Nu uitgaan van het beste

@marieke wat vervelend die bi! Lijkt me echt geen pretje

Hier gaat het op en af. Heb helaas erg veel last van mn depressie. Ene dag wel beter als andere. Voel me schuldig naar de baby want tja eerste kindje bijna iedereen doet dan wel iets van een zwangerschapscursus, ik kan me er gewoonweg niet toe zetten. Er komt niks uit mn handen en sommige dagen zijn gewoon echt overleven! 4 weken geleden al medicatie opgehoogd maar dit werkt dus ook niet echt. Waarschijnlijk hebben alle hormonen een slechte uitwerking op mn depressie. Hoop zo dat als de kleine geboren is ik me ook weer beter ga voelen!

15. Christien, jeetje niet fijn meid! Niet schuldig voelen! Je kan er niks aan doen. Krijg je na de zwschap ook extra controle of begeleiding daarbij? Niet dat je ook nog eens een postnatale depressie krijgt?

Enneh ik heb bij mn eerste ook geen cursus ofzo gedaan hoor.. Vond en vind dat allemaal beetje onzinnig. De werkelijke bevalling is zooo anders en kan me niet voorstellen dat je echt gaat puffen op altijd is kortjakje ziek! Mn zwager ging dat toen zingen zodat mn zus mee kon puffen.. Lief bedoeld.. Maar mn zus heeft m voor van alles uitgemaakt hahahaha

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier ook de eerste en ook geen cursus had er gewoon geen zin in. Al die meiden die zeuren en een doorgedraaide instructrice die lekker zweverig doet. (is mijn idee bij zo'n cursus) dat is niets voor mij. :D

17. Hahaha precies zo dacht ik ook!
    Tis meer een clubje zwangere annies die lekker bij mekaar kunnen mekkeren.. Nou dat kan ik hier ook wel &#128521;

18. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Christien, wat naar dat je je zo voelt. Hopelijk gaat het na de zwangerschap weer beter.
    En zwangerschapscursus is ook niks voor mij. Doe wel zwanger en fit, maar daar doe ik alleen de actieve lessen van geen voorlichting. Heb ik echt niet nodig haha.

19. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Dank jullie wel meiden!

@marieke ik sta onder controle bij de pop-poli en die zullen me ook tot 3 maanden na de bevalling onder controle houden. Daarna kan ik altijd weer naar mijn eigen psycholoog

Fiin te horen dat er meer meiden zijn die geen cursus doen of gedaan hebben! Ik wilde het wel doen omdat ik net verhuisd ben en nieuwe plaats dacht dan kan ik misschien wat contacten op doen want heb hier niks of niemand. Maar ach dat zien we na de bevalling wel weer.

Ik ga vanavond wel naar een voorlichting over borstvoeding. 1 van mijn verloskundige is ook lactatiedeskundige. Volgende week samen met mn man naar een voorlichting over de bevalling die onze verloskundige organiseert. Vooral hij wil er graag heen want hij is bang dat ik anders niet weet hoe ik moet bevallen haha.

Hoe gaat het met de nesteldrang. Al meiden hier die daar last van hebben?

20. Nee geen last van haha maar had ik bij mn dochter ook niet hahaha

Deel Deze Pagina