<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pff net even t dorp in geweest, welgeteld 2 winkels gezien. Leek wel of ik vanuit de auto tot thuis gewoon 1 harde buik had.. Ook al geen suc6 dus meer.. Nu hang ik op de bank en heb ik ongi krampjes.. Zucht.. Kan dus ook al niet meer naar de winkel

2. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Jeetje wat vervelend marieke! Hoe gaat het nu met je harde buik? Als t aan blijft houden en die krampen ook moet je anders wel ff aan de bel trekken

3. Zolang ik zit gaat t aardig. Maar kan nu dus ook amper overeind door de bekken.. Mijn hemel.. T is ineens met een paar dagen erger geworden allemaal lijkt t wel.. Niet grappig.

4. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Nee zeker niet grappig! Pff echt niet leuk! Heb je wel mensen in je omgeving die je kunnen helpen met dingen als je zelf niet meer kan?

5. Ja scheelt dat mn vriend postbode is en dus maar hooguit 2 u per dag werkt. (Is wel druk aan t solliciteren voor meer hoor maar nu komt t goed uit) dus die neemt veel over. Het huishouden is wel
    Een bende, al doet hij dat nu ook veel
    Meer hoor maar toch. Wel geluk mee want ik zou het alleen niet redden .. Hebben niet veel oppas ofzo voor mn dochter in de buurt. Mn ma werkt zelf nog dus die kan alleen op vrijdagen eventueel. En verder weinig mensen in de buurt.

6. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Hehe, ik had van de week al gezocht naar een clubje als deze maar ikon het niet vinden. Net toen ik op het punt stond er zelf een aan te maken zie ik dit topic voorbij komen.
    Ik heb vandaag nog exact 6 weken op de teller, mag ik bij jullie mee kletsen?

Ik heb de eerste 20 weken in bed / op de bank door gebracht ivm extreme zwangerschapsmisselijkheid, hierna 10 weken in bed ivm bekkeninstaliteit en dit was bij de 30 weken ineens over. Toen 2 weekn de griep, 1 week topfit en nu weer 1 week de griep. Gatsie, ben er nu wel klaar mee.. ik wil nu ook lekker kunnen genieten.
    Oh ja, ik heb ook al 2x in het ZH gezeten ivm hoge bloeddruk en pijn / zeurend gevoel bij mn lever.
    Nu hopen dat de griep snel vertrekt en mn verkoudheid over gaat en dan kan ik de laatste 6 weekjes nog lekker genieten en het babykamertje af maken.

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Nesteldrang, wel een beetje. Wil wel alles netjes hebben enz. Had ik bij Janna ook wel. Maar vooral de dag voor de bevalling heel erg.

Oh Marieke, wat vervelend zeg. Is ook niks om nog iets van 9 weken niks te kunnen.
    Ik had bij de eerste zwangerschap ook heel snel harde buiken en buikpijn. Kon toen ook echt heel weinig. Om gek van te worden al die weken. En toen ging ik ook nog eens 10 dagen over tijd. Dat was echt hel.

8. Welkom aprilmammie..
    Ook geen fijne zwschap dus.. Balen! Hopen dat je snel opknapt van de griep! Wat apart joh dat je bekken ineens goed is! Wou dat dat mij gebeurde haahha

Ik dacht dat mn eerste zwschap zwaar was, 9 maanden misselijk en spugen.
    Met 20 wk in rolstoel vanwegen bi.
    Hoge bloeddruk vanaf week of 27. Med.
    Uiteindelijk zwschapsvergiftiging, spoedkeizersnee. Dochter dysmatuur geboren, 1e jaar een hel. Ze had verborgen reflux.
    Is bijna gestikt, was huilbaby, en was en is nog steeds hoogsensitief.

De zwangerschap is nu voor mn gevoel erger terwijl ik andere dingen mankeer dan toen.. Maar hoop zo dat we dat eerste jaar eens kunnen genieten

9. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Fijn dat je man je nu wel goed kan helpen en veel thuis is! Maar je wordt er gewoon gek van als je zelf niks kan doen.

@aprilmommy welkom gezellig dat je mee komt kletsen! Nog 6 weekjes, gaat snel he! Wat een pech heb jij zeg achter elkaar deze zwangerschap! Nu hup snel weg gaan griep en hopelijk kan jij de laatste weekjes dan nog even echt genieten!

@happy ik heb het ook wel een beetje. Al heb ik niet veel puf dus komt er niet veel van maar als ik bijv sta te koken ben ik ondertussen van alles aan t afnemen met een doekje haha &#128514;

10. Maak me een beetje zorgen om waar mn dochtertje heen moet met de bevalling. Ik ga ervanuit dat ik een geplande keizersnee ga krijgen, dus dat is opzich een voordeel..

Maar hebben eigelijk weinig oppas voor haar, eigelijk alleen mn moeder, dit komt
    Omdat ze dus high sensitief is en de eerste 1,5/2 jaar geen andere mensen accepteerde dan ons en mn moeder. En ook deze pas wat later.

Nu zou mn ma dus op haar gaan passen (het gaat nu overigens wel goed hoor met haar en andere mensen, maar sinds dien heeft dus niemand anders dan mn ma opgepast als t nodig was) als de bevalling daar is, maar t probleem is dat mn ma mantelzorgt over mijn oma. Mn oma is sinds een half jaar erg aan t kwakkelen en dus veel
    Ziek. Mijn moeder is dan dus continu bij haar en slaapt dan ook vaak bij dr. Mn oma krijgt wel thuiszorg maar tussendoor neemt mn ma dus de zorg op dr.
    Nu is mn oma zojuist dus weer ziek.. Dus ik zei al tegen mn ma: kunnen we er wel van op aan dat je wel oppast? Bedoel.. Wat als oma dan ziek word?? Maar ik moest me daar niet zo druk om maken want het duurt nog even...

Ja hallo.. Tis al over 2 mnd, korter
    Miss nog.. Als t dus idd rond 37/38 wk gehaald
    Word. Ik heb geen zin om bijv volgende week de bevalling aan te kondigen en dat mn ma dan zegt: ja maar oma is ziek dus nu kan ik niet...

Waar laat ik dan in hemelsnaam mn dochtertje!!!

Sorry voor t lange verhaal

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Welkom aprilmommy kom er gezellig bij zou ik zeggen. Dat is geen leuke zwangerschap zo. Hopelijk knap je snel op en kan je idd wat genieten.

@nesteldrang heel erg hier maar kan er niets mee doen ivm verplichte rust houden. Kan net mezelf douche en aankleden en dan heb ik al een harde buik dus helaas. Gelukkig al een tijdje last ervan en is meeste wel schoon.

@Marieke adem in adem uit. Probeer te ontspannen. Ik begrijp je wel hoor maar je moet er maar vanuit gaan dat het goed komt. En anders met je moeder afspreken dat ze je belooft echt op je dochter te passen en even paat dagen niet naar oma te gaan. Heeft ze geen broers of zussen die voor 1 keer voor oma kunnen zorgen?

12. Mja kweet t maak me ook snel te druk nu hahahah.
    Mn moeder heeft nog een zus maar die woont een stuk rijden hiervandaan. Maar goed ga t er binnenkort wel nog even met
    R over hebben. Al is t maar voor mn eigen gemoed hahaha

13. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    @oceanna jij had ook blaas ontsteking toch? Hoe is het daar nu mee?

@marieke gewoon even met je moeder over hebben waar jij bang voor bent en waar je mee zit. Lucht voor jou hopelijk op en hoef je je niet zo zorgen te maken.

Net bij de psycholoog vandaan, nu aan het wachten op de psychiater. Ben benieuwd! Hierna wel gehad voor vandaag haha

14. Lekker rustig aan doen strax ! Was alles goed bij de gyn?

Ja ga t er binnenkort maar eens face to face
    Over hebben met r.

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Pfff… Wat een drukte hier ;). Gezellig hoor. Heb het nu ff heel druk op het werk. Dus ga even proberen snel te reageren. Morgen ook de hele dag van huis met leuke dingen, zaterdag naar de negenmaandenbeurs en zondag zal ik wel gesloopt zijn.
    Welkom Aprilmommy.Balen van je misselijkheid zeg. Die griep herken ik ook ja. Af en aan… Pfff. Hopelijk kan je nu nog genieten ja.

@kaartjes: hier weer teveel hihi. Nee, geloof rond de 50 besteld. En dan zijn er ook nog een heel aantal die ik gewoon zo meegeef of die rond gebracht worden. Bij S. ook echt veel en veel te veel. Postzegels doe ik gewoon normale hoor. Geen geboortezegels. Net wat je zegt: alleen per 50 en zoveel heb ik er niet nodig.

@christien: Ja het gaat redelijk beter gelukkig. Gister nog wel een slechte dag gehad, maar vandaag al weer wat beterder. Balen meid van je depressie. Pas echt goed op je zelf. Hopelijk komt jullie meisje een beetje op tijd en loop je niet overtijd. Ik doe aan zwangerfit. Verder ook niets hoor. Dat is wel echt een actieve groep en ook leuk, dus dat scheelt. En ik hou van sporten. Ik heb ook geen tips voor je lieverd! Ik bid voor je. BV cursus wel gedaan hoor. Maar nu ook niet. Mannen moeten ook niet weten hoe een vrouw bevalt…. Dat weten vrouwen ook zonder cursus ;). Dat is ons instict.

@marieke: Haha.. ik zie je zwager al ziten. Nou, daar hoeft mijn man ook echt niet mee aan te komen. Hij wist wel hoe ik het moest puffen, dat scheelde en daar hielp hij me op de duur ook wel een beetje mee. Dat was wel fijn. Balen zeg van al die krampen. Ik heb er ook vrij veel last van en dan ook nog indalingsweeën. Maar zo heftig als jij het hebt… Sterkte meid! Is niet chill. Vooral omdat je nog ff moet. Balen dat je weinig oppas in de buurt hebt. Ik heb gelukkig een legio mensen om me heen staan. Mn ma is met pensioen dus is altijd thuis. Of nou ja… ze heeft het onderhand drukker dan dat ik ben :p. Mn zus werkt halve dagen en haar dochter (van 18) is ook vaak thuis en mn schoonmoeder is wat oppas betreft een schat. Wel balen dat je nog niet weet waar je met je dochter naar toe kan. Lijkt me ook erg moeilijk. Ik heb ook nog geen opvang geregeld. Wil de buren nog ff vragen of zij eventueel snachts de babyfoon willen nemen als wij stel op sprong weg moeten. Begint de bevalling snachts, dan laat ik mn dochter gewoon liggen. Hopelijk is de baby er als zij dan wakker wordt. En anders is mn schoonmoeder of ma zo gebeld. En geen sorry meid. Snap je verhaal. Het is ook een lastige situatie zeg.
    Oei, jouw 1e zwangerschap was ook niet chill dus. Heftig zeg.

Hier merk ik weinig verschil in zwangerschappen. Alleen nu wel sneller vermoeid en last van mn buik. Dit komt ook door de kleine die er rond loopt. Verder ook gewoon misselijk geweest enzo. Het enige verschil is dat mijn onderkant echt een zooitje is en bij mn dochter was hij nog best mooi. Moet ook weer nodig gaan smeren met pereniumolie. Was al begonnen, maar door drukte en ziekte beetje verwaarloosd. Gelukkig staat er op het doosje: vanaf week 34 J.

@oceanna: haha zweverig… Ja, daar ben ik ook zo niet van. Vandaar ook zwangerFIT J.

@happy:Net als jou dus. Gewoon actieve lessen en geen voorlichting. Heerlijk.

@nesteldrang: Wat is dat??? Haha. Man, ik loop achter…. Ik kwam erachter dat ik nog maar zes weken hoef en dat ik mn tas nog niet eens klaar heb staan, kraampakket niet compleet heb en S. nog niet verhuisd heb…. Oepsie… En ik maak me toch druk…. NOT… Ja, op mn werk ja. De laatste dingen doen enzo.

Hopelijk heb ik alles een beetje beantwoord en anders... Sorry.

16. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Haha marievs ik herken wat jij zegt! Ik heb wel meer neiging tot schoonmaken maar de dingen die echt moeten gebeuren? Tas staat nog niet klaar, nog niet alle wasjes gedraaid, kraampakket moet ik zelfs nog aanvragen en geboortekaartjes, wat zijn dat? &#128540; Ben wel even aan het googelen geweest maar denk dat t erg lastig wordt, nog geen kaartje voorbij zien komen waarvan ik denk JA! Wordt nog wat haha

Ik heb (weer) verhoging van mn antidepressiva gehad. Een heel klein stapje nu hebben we nog speling en kunnen we zo nodig nog 1 klein stapje omhoog. Volgende week bloed prikken want schijnt na de 30 weken vaker voor te komen dat ondanks hoge(re) dosis med gehalte in het bloed te laag is. Hier is dan niks aan te doen want kan zo goed als niet meer hoger slikken maar dan weet ik iig ok hierdoor voel ik me zo slecht, dat helpt me altijd wel een beetje relativeren.

Ben ontzettend moe na 2 heftige gesprekken vanochtend dus ga nu eerst even een tukkie doen

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    de blaasontsteking is rustig. heb er verder weinig last van gehad. heb alleen heel erg snel harde buiken. morgen terug naar de gyn hopelijk kunnen we daar wat wijzer worden want ik zit er helemaal doorheen op het moment. zowel lichamelijk als geestelijk.

@christien kan ik me voor stellen slaap lekker meid.

18. Dat zou balen zijn als je med
    Niet meer werken christien! Hopen dat dit niet t geval
    Is!

Marievs haha jij moet echt nog veel doen hahaha.. Krijg jij je kraampakket niet van je verzekerinng?

19. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ohhh, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die nog lang niet klaar is voor de bevalling haha!
    Hier ook nog geen tas gepakt, kraampakket heb ik wel binnen maar dat heb ik zonder te kijken achter in de kast gegooid. Geboortekaartjes kan ik niks moois vinden dus we (lees; ik) zijn vandaag begonnen met het zelf ontwerpen.
    En ook de was moet ik nog aan beginnen, alles ligt nog in de verpakking in de kast haha.
    Ik hoop dat ik me dit weekend beter voel en ik elk geval de tas kan pakken en de eerste wasjes kan doen.

Marievs: perineumolie, heb je daar goede ervaring mee? En helpt het echt?

Zijn jullie trouwens al allemaal met verlof? Ik heb vanwege alle ellende mn hele zwangerschap niet gewerkt en daardoor ook eind vorig jaar mn baan verloren. Nu lekker lang verlof tot eind Augustus en dan rustig aan eens rond kijken voor een nieuwe uitdaging! :)

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

@kaartjes, ik ben gisteren begonnen met online wat in elkaar te flansen en kom nu op een lijst van rond de 40 kaartjes. Bestel er maar 50 want op dit moment vertrouw ik mijn geheugen niet, ik vergeet echt van alles dus ook vast mensen die een kaartje moeten krijgen.

@nesteldrang, dat is de afgelopen 2 weken echt op een toppunt en dan vooral qua schoonmaken. Alle kasten zijn al van de muur afgewerkt de afgelopen 2 weken om er achter eens flink te soppen. De gordijnen zijn allemaal gewassen, ramen gelapt. Ik hou normaal al van schoonmaken maar dit is echt een toppunt.

@verlof, ik ben thuis blijf mama dus heb geen verlof oid. Denk ook niet dat ik mijn dagelijkse huishoud dingen of de administratie voor mijn man zijn zaak op een laag pitje ga zetten voor de bevalling.

Straks weer voor controle naar de verloskundige, denk dat ik binnen 10 minuten weer buiten sta want alles gaat eigenlijk voorspoedig.

Deel Deze Pagina