Suc6 straks nan! Hier tot begin dec gewerkt. Toen in ziektewet gekomen. Wel nog De telefoondiensten gedraaid tot vorige week. Toen mocht ik niet meer van bedrijfsarts. Geloof dat over 2 wk mn verlof begint..
Hoe was het bij de verloskundige nan? Ik zou ook 6 weken van te voren met verlof maar zat dus ook al eerder in de ziektewet. Ik hoop aan mn verlof nog een paar weken vakantie te kunnen plakken dan heb ik na de geboorte ook lekker wat langer vrij. Hier vandaag maar weer even een baby wasje gedraaid haha. Als ik elke dag iets doe komt t vast wel op tijd klaar haha
@Aprilmommy: Welkom. En zo te lezen heb je geen makkelijke zwangerschap zeg. Hopelijk kan je de laatste 10 weken toch nog een beetje genieten. @Christien, hopelijk helpt de verhoging van je medicijnen een beetje. En inderdaad elke keer iets doen dan komt het vast goed. @Nan, ik las ergens dat je bezoek aan de VK niet zo goed en leuk was. Sterkte. Is niet zo het weekend in te moeten. @Verlof, ik ben vorige week met verlof gegaan. Ook zes weken van te voren, maar kon ook niet anders door dat ik al half in de ziektewet zat. Maar ik vind het prima zo en het voelt heerlijk. Wel ga ik dinsdag nog naar de teamvergadering even collegas gedag zeggen. Zie ze niet zo vaak omdat ik in de thuiszorg werk. Verder gaat het hier wel goed. Heb al dingen van mijn todo list af kunnen strepen. Ben nu ook bezig met wassen. Eerste 2 zijn helemaal klaar 3de zit er nu in. Dan nog 3 te gaan geloof ik. Wasmachine heeft nog nooit zo vaak gedraaid haha.
dat had ik ook met de baby wasjes. wasmachine bleef draaien. en eigen was stapelde ook maar verder op . slecht weer en een hond schieten niet op voor de was
Wat een stilte hier 😉 Iedereen aan het genieten van hun weekend? Hoe was het op de 9 maanden beurs voor de dames die zijn geweest?
Hier vandaag op zolder bezig geweest. Alles achter het schot weggehaald en daarna weggegooid wat weg kon en alles voor de baby naar voren gehaald. Daarna alles er weer achter maar hadden heel veel ruimte over dus wat extra spullen van de zolder er achter gedaan en nu hebben we weer een stuk meer ruimte haha. Babykamer is nu ook klaar, alleen de naam nog, maar dat komt nog wel haha. Babywasjes gaan ook langzaam weg. Geloof nog 4 wassen te gaan.
Hier drukke dag gehad. Visite gehad en vanavond lekker gegourmet. Nu met harde buiken op de bank.. Lekker tv kijken en strax lekker naar bedje
ook drukke dag gehad. heb de woonkamer wat meer babyproof gemaakt . boekenkast opgeruimd hoop troop weggegooid, grote trouwfoto terug opgehangen. nu heerlijk onderuit gezakt. een aantal dus ook heerlijk druk geweest vandaag dat is minder leuk marieke hopelijk trekken ze snel weg.
Ja ach raak er onderhand aan gewend.. Heb t laatste tijd echt veel. Bij alles wat ik doe. Woensdag moet ik weer naar t zh voor dubbele afspraak. Zowel bij klinisch vk over de bevalling babbelen als naar de gyn voor weer uitgebreide echo ivm suiker. Dus maar eens zien hoe t ervoor staat. Ben wel benieuwd
dat wordt inderdaad erg spannend Marieke. waar hoop je op? ontsluiting of alles nog mooi dicht? of heb je er gemengde gevoelens bij? hopelijk gaat alles nog goed met je kleintje maar dat weet je woensdag pas. Laat het woensdag even weten ben gewoon erg nieuwsgierig.
Ontsluiting???? Da hoop ik toch niet hahaha ben nog geen 33 wk joh hihi. Ik hoop dat we duidelijkheid krijgen over t beleid qua bevallen straks en de suiker.. Hoe en wat.. Ben erg benieuwd naar de groei. Mn dochter was dysmatuur. En soor Suiker nu dus kans op groter kind. Maar laatste meeting was goed. Dus we zullen t zien 😊😊
Oo dames wat een heerlijk weertje is t ! Vanmiddag even lekker in de zon in de tuin koffie gedronken! Kan een mens goed doen na al dat binnen gehang!
Heerlijk he marieke! Helaas was ik nog binnen opgesloten want had mn neefje en nichtje hier om op te passen en mn neefje was flink ziek. Arme mannetje kon alleen maar op dd bank hangen. Ow meiden ik had vannacht wat! Ik werd ineens wakker met echt vreselijke pijn in mn linker lies. Echt tussen mn schaambot en bovenbeen zeg maar. Mn been begon te tintelen en ik werd gewoon misselijk van de pijn. Even gegoogled en dan kom ik toch op bekkenpijn? Maar kan dat zomaar ineens als je nog helemaal geen last van je bekken hebt (gehad). Gelukkig trok de pijn na een poosje weg maar menn wat deed t zeer (en ik ben niet zon pieperd haha). Maar dan lig je daar snachts ineens zon vreselijke pijn en dan denk je wat moet ik nu? Vk bellen? Niet gedaan want trok na tijdje wel weg en vandaag geen last gehad maar je schrikt wel even
Aah dat is sneu christien. Knap hoor dat je de puf nog hebt om op te passen haha heb al moeite met mn eigen 2 jarige nu hahaha Die pijn herken ik niet van mn bekkenpijn. Maar omdat t tintelde lijkt t mij een zenuw die bekneld zat. Idd niet fijn
We hadden vanavond een bijeenkomst georganiseerd door de vk toch maar even gevraagd over de pijn vanavond had ik het nml ook weer. De vk denkt dat de baby op een zenuw drukt. Donderdag hebben we toch echo gepland staan dus dan kijken ze ook nog even
Ja zo klonk t ook al, meer zenuwpijn.. Zeker ook dat tintelen. Als je je op een zij draait ook last van? Soms is t dan op een bepaalde zij over.. Hier alweer hele avond harde buiken. Zoooo irri.. Ga zo maar naar bed. Truste
Hoi meiden, Hier afgelopen vrijdag voor een standaard controle bij de Vk geweest. Was een invalster en had daarna zo een naar gevoel over dit spreekuur. 1. Ik heb bij de drogist pillen gekocht (homeopatisch) die een koortslip moeten voorkomen. Aangezien ik echt vaak een koortslip heb leek me dit wel wat om mee te beginnen zodat ik straks als de baby er is me daar niet druk over hoef te maken. maar wilde wel overleggen of dit kan in de zwangerschap. Ze wist het niet en ging het uitzoeken, kon om 1 uur terugbellen naar de assistente dan kon die het antwoord doorgeven. Uiteindelijk belde ik om 1 uur was de praktijk gesloten. Vanmorgen weer gebeld krijg ik het antwoord, het is niet bewezen dat deze pillen werken dus het heeft geen zin ze te nemen. Uhm dat was mijn vraag niet, ik wilde weten of het kwaad kan, daar was geen antwoord op. 2. Ik maakte me de hele zwangerschap al druk over mijn medicijn gebruik (morfine) en heb dit regelmatig besproken met de verloskundige. Die heeft overleg gehad met de gyn en de kinderarts (en voor de zwangerschap was dit al besproken met de gyn. Huisarts en neuroloog) en uiteindelijk waren mijn grootste zorgen wel weg sinds het 1 na laatste spreekuur. Begint deze invalster ineens over mijn medicijn gebruik en dat ik echt moet nadenken over stoppen. Dat ik maar zelf een consult met de kinderarts moet maken om te horen of het echt geen kwaad kan en als klap op de vuurpijl dat ze niet weet hoe het beleid is in ons ziekenhuis maar dat de kans groot is dat de baby hierdoor 2 dagen na de bevalling op de kinderafdeling moet verblijven (zonder mij) en dat ik moet gaan nadenken over bevallen in een ander ziekenhuis waar het beleid zo is dat de baby wel bij mij op de kamer kan. En hierna ook nog 3x zeggen dat ik toch beter kan stoppen met de medicatie en dan maar niet functioneren tot de bevalling. Ook hiervoor kon ik na 1 uur terug bellen dan had ze het beleid uitgezocht, zou ik het horen van de assistente, maar die was dus niet meer bereikbaar. 3. Ze ging mijn baarmoeder opmeten met een meetlint en liet me daarna de curve hiervan zien. Mijn baarmoeder was sinds de laatste controle 3 weken daarvoor niet gegroeid, jeetje wat vreemd, maar joh maak je niet druk, bespreek dit over 2 weken nog even met je eigen Vk. Vanmorgen om 9 uur meteen gebeld en aangeven dat ik zo een naar gevoel aan dit gesprek heb overgehouden. Mag nu morgen middag langskomen voor een extra afspraak. Ga dan even mijn hart luchten want om alles bij elkaar heb ik me het hele weekend best druk/boos gemaakt. @babywasjes. Doen jullie alles appart en dan ook met ongeparfumeerd wasmiddel? Ik tot nu toe wel maar vraag me af hoe lang ik dat blijf volhouden. Al dat babyspul is zo klein en moet flink sparen om al een halve was trommel vol te krijgen.
@Nan: ik had je verhaal (eerder?) al ergens gelezen maar wat zuur van je inval-VK zeg! Ik zou me ook zorgen maken hoor, vooral het niet groeien vd baarmoeder doet ze nogal laconiek over. Ik ben benieuwd dat je eigen VK er morgen van zegt. Ik ben toevallig vandaag ook begonnen met de wasjes. Ik heb gewoon Robijn gebruikt zonder wasverzachter, dus het zou in principe gewoon bij onze was kunnen. Volgens de VK schijnt hier het minste vaak een allergische reactie op te komen, met uitzondering van de ongeparfumeerde Neutral e.d.