Uitgerekend 16 mei t/m 31 mei - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gloriosa, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Ohhhhh en nog eens wat hè…
    Exact een jaar geleden ofzo kwamen wij erachter dat ik half onverwachts zwanger was van onze vierde! :0
    Janken!!!!! Want t kindje is nu alweer bijna 4 maand….
     
    Sterre* vindt dit leuk.
  2. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Oh, dat klinkt vrij onrustig ja! Hier kwam alles juist in veel rustiger vaarwater toen hij de speen eindelijk goed pakte.

    Hij slaapt ieder slaapje in met speentje en als hij hem daarna verliest slaapt ie gewoon verder. In de nacht 2x terug stoppen rond 03:00 en 04:30 dus heel overzichtelijk! En speentje terugdoen helpt hier vaak als hij na 45 minuten wakker dreigt te worden; vandaag daardoor 3 uur achter elkaar geslapen met maar 1x speen terug doen, heerlijk!

    Maar ieder kindje is anders natuurlijk!
     
    Sterre* vindt dit leuk.
  3. Sterre*

    Sterre* Bekend lid

    4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Ik gebruik geen speen, dus geen advies
     
  4. Sterre*

    Sterre* Bekend lid

    4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Wat een goed nieuws zeg!!
     
  5. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Hier gaat het precies zo, dus dat is meer dan prima. Ze krijgt de speen bij het slapen en als ze wil ook als de voeding loopt (ze heeft nog steeds de neus-maagsonde). Om toch een beetje het idee te krijgen “ik moet ergens op zuigen om mijn maag gevuld te krijgen” ;) Als ik elke nacht er tig keer uit zou moeten, zou ik ook gaan stoppen met de speen.

    Afgelopen week heeft ze, terwijl haar armen in de puckababy zaten, het gepresteerd om ‘s nachts de sonde eruit te trekken. Dus vanaf nu zit ik er in de nacht een uur naast. Ik laat haar niet meer alleen als de voeding loopt, als ze dan de sonde eruit zou trekken is een groot risico (dat er voeding in de luchtpijp/longen komt). Dus helaas een uurtje minder slaap:rolleyes:

    Oh @Heidezicht wat een fijn nieuws! Ik ben superblij voor jullie. Nu deze spannende echo achter de rug is, hoop ik dat je echt met volle teugen kunt genieten van je zwangerschap!
     
  6. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    bohhh heftig zeg! dat ze dat voor elkaar krijgt met een puckababy nog aan ! echt doorzettertje dus?! haha

    @Heidezicht zoooo blij voor jou!!
     
  7. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Jaaa ik precies vandaag een jaar geleden! En nu een druk mannetje ! Wat gaat de tijd snel!
     
    roever vindt dit leuk.
  8. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het hier? Al babys in de 4 maanden sprong? Slaap problemen?

    hier gaat het wel goed. Groeit goed en eet goed. Gaan deze week met oefenhapjes beginnen want meneer vind ons eten erg interessant! :D
     
  9. Sterre*

    Sterre* Bekend lid

    4 jul 2017
    528
    413
    63
    Vrouw
    Fijn dat het goed gaat @Mallejan . Jij al begonnen met hapjes?
    Hier gaat het ook goed, geen problemen met slapen nog. Ze komt nog 1/2 keer per nacht, prima dus :thumup: ik ga pas starten met zes maanden met hapjes, dus nog even wachten.
     
  10. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Fijn! Merk je wat van de sprong?

    Hier gaat alles ook goed, merk gelukkig weinig van de sprong i.t.t. de dramatische nachten met mijn oudste destijds ;) Slaapt al een tijd van 19:00-04:00/05:00, dan flesje en dan nog even slapen. Verder geen briljante melk drinker maar hapjes daarentegen, werkt ze echt naar binnen! Hoe gaan de hapjes bij jullie nu?

    Ik heb overigens een Mirena laten plaatsen, iemand ervaring mee?
     
  11. roever

    roever Niet meer actief

    Pfff geeeen idee of we daar al in zitten of niet..
    Dochtertje is vandaag exact 4 maanden.
    En sinds gisteren heavy! Als t nog erger kon …
    Halve nacht wakker, ze bleef maar krijsen.. zo sneu! En zo vervelend.

    had haar 2 avondjes rijstebloem gegeven (weinig) , misschien komt het daar door? Hoe dan ook rest weggegooid. Maar ze blijft behoorlijk verdrietig… :(

    misschien is ze wel gewoon niet zo fit.. zijn allemaal wat snotterig en moe..
    Vooral moe!
    Knettergek word ik hier.



    1 van onze kids die kan echt bij elk detail enorm huilen/janken om niets. En niet even… maar soms gewoon hele dagen door, het maakt niet uit.
    Vind dat echt enorm pittig en merk dat ik zijn “gedrag” zat word.. wat ik ook weer sneu vind.

    Geen idee hoe hier mee om te gaan.. lastigggg
     
  12. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Nou hier zijn de nachten echt belabbert! meneer sliep de klok maar ben echt weer terug bij af!
    Weet niet zo goed OF en WAT ik er aan kan doen?!
     
  13. roever

    roever Niet meer actief

    hier afgelopen nacht ook gewoon ff om de uur/2uur wakker :s
    Bijna t idee dat ze dag/nacht ritme omgegooid heeft
     
  14. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Nee ik merk niks van de sprong, de hapjes stellen niks voor hier nog hoor, ik geef m echt maar een puntje echt puur om te proeven.
    Verder doet ie t heel goed, slaapt goed en groeit goed. Heel makkelijk mannetje nog steeds!
     
  15. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Hier ook niet zoveel gemerkt van de sprong of van de vier maanden slaapregressie. Maar een collega zei me dat ze pas verschil merkte nadat haar baby de sprong had doorgemaakt. Baby veel contenter. Mijn meisje is net uit de sprong dus ben benieuwd. Zo mooi om haar ontwikkeling te zien, het gaat nu zo hard! Het slapen ‘s nachts gaat heel prima, overdag zou beter kunnen haha. 3x 45-60 minuutjes en dan hebben we het wel gehad. Maar dit kan bij de leeftijd horen, en ik vind het belangrijker dat de nacht goed gaat! Ik heb een paar keer geprobeerd of ze zonder sonde kan, maar dan krijgt ze toch echt nog te weinig binnen. Daardoor twee weken amper gegroeid. Dus nu geen geëxperimenteer meer maar focus op groei! De hapjes vindt ze geweldig, vooral pastinaak, pompoen en doperwtjes zijn favoriet!
    Wat ik heel moeilijk vind is: wat trek ik haar aan voor de nacht? Hoe kleden jullie je baby?
     
    roever vindt dit leuk.
  16. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hoi! Het slapen gaat hier gelukkig (nog?) goed! Meestal 2x een wat langer dutje van +1 uur overdag, kort dutje in de draagdoek rond etenstijd en dan van 7-7 het klokje rond. Ik hoop heel erg dat het zo blijft, haha! Hij heeft 's nachts een pyjamapakje met lange mouwen aan. Deze: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0820462026.html of een vergelijkbare van de Zeeman. Een dikkere slaapzak, zonder mouwen. Vannacht voor het eerst een winterdeken. Merkte dat hij steeds 's ochtends een koud gezichtje en handjes had.
    Hapjes zijn we nog niet aan begonnen. Ik ben veel te bang dat de darmpjes dan weer van slag raken :)

    @roever pittig, succes! Met slaapgebrek kun je gelijk veel minder hebben he, ook van de andere kinderen.
     
  17. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    #497 Nina2011, 2 okt 2021
    Laatst bewerkt: 2 okt 2021
    Hier nu 2x overdag maar echt 3 of 3,5 uur aan 1 stuk... maar vannacht weer drama: 2x eruit.. hij sliep klok rond.. begin beetje moedeloos ervan te worden.. mss toch weer aan de avondfles beginnen? Zou t helpen?

    Oja ons babytje is al over de 8 kg :eek:
     
  18. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Hier krijgt ie een dun slaapzakje aan.. en een shirt met lange mauwen of een boxpakje, sokjes gaan nog uit. En dan heeft ie nog een deken over zich heen..
    Weten jullie of die deken op mag blijven liggen? Ik meen me van de andere kindjes te herinnere dan die met 6 maanden af moest? Maar lijk t nergens te kunnen vinden haha, of ik nu gek word? (Zou goed kunnen #slaapgebrek)
     
  19. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Slaapt hij 2x drie uur overdag? :eek: Dan denk ik dat daar het probleem zit voor de nacht, en niet zozeer bij de voeding. Ik verwacht dat als de slaapjes overdag korter worden, de nacht beter zal gaan. Door overdag zoveel te slapen bouwt hij niet genoeg “slaapschuld” op voor de nacht. Aldus de boeken die ik hierover heb gelezen hoor, ben zelf ook geen expert en hier gaat het overdag dus maar matig.
     
  20. Nina2011

    Nina2011 Bekend lid

    13 mei 2014
    589
    304
    63
    Hahaha ja zit wat in! Ik ben vandaag eens korte slaapjes aant proberen :) wie weet!!!
     

Deel Deze Pagina