Naalden Pregnyl / Ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nina Sanders, 23 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hi dames, klein vraagje voor degenen die ervaring hebben met zowel Pregnyl als Ovitrelle.
    Ikzelf heb tot nu toe enkel ervaring met Pregnyl en ik vind dit een rot naald om te spuiten (0,5 x 16 mm). Daarom spoot ik de Pregnyl altijd met de naalden die bij de Menopur zaten (0,4 x 12 mm). Maar nu vraag ik me af of de naalden van Ovitrelle identiek zijn als die bij de toedieningssetjes van de Pregnyl.

Niet dat het héél erg veel uit maakt, maar de prik met de Pregnyl naalden vind ik best wel een ding. Ik moet soms heel erg mijn best doen om überhaupt door mijn huid heen te prikken en dan doet het wel behoorlijk zeer.

Waarschijnlijk hier morgen de Ovitrelle zetten en ik vraag me af hoe ik dit een beetje 'soepel' kan injecteren ;).

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Die Ovitrelle-naald is echt superdun, ik voelde hem niet eens mijn huid binnendringen. Heb geen ervaring met Pregnyl-naalden, maar Ovitrelle was in elk geval megagoed te doen. Succes!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je moet bij het prikken altijd in het oog kijken. De opening vd naald (gaatje) dus naar je gericht. Dan gaat het beter.
    Ovitrelle zit soms in een kant en klare spuit, dan kun je geen naald wisselen.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh echt waar? Nou dat biedt hoop haha..

Ja klopt, ik doe dit ook altijd met Menopur. Gaat enorm soepel. Ovitrelle zit hier idd in een kant-en-klare spuit. Hoewel iemand misschien denkt: 'wat maakt het nou uit of je 0,5 of 0,4 mm als naalddikte hebt..', maakt dat gevoelsmatig erg veel verschil :)
    Maargoed we doen het er gewoon mee, ik vind het niet onoverkomelijk. Maar positieve ervaringen van Ovitrelle hoor ik natuurlijk graag :) Zeker omdat het de eerste keer is dat ik het nu ga gebruiken.

5. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.189
    1.987
    113
    Ik vond Ovitelle echt ook 100x fijner dan pregnyl. Ovitrelle is bijna identiek aan de GonalF naald. Dus dat spuit prima vond ik. Veel succes!

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ook ik vond de ovitrelle fijner in t gebruik dan de pregnyl.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Geen ervaring met Gonal-F. Ik spuit Menopur.

Ik heb het idee dat Menopur vaker icm Pregnyl wordt voorgeschreven en Gonal-F juist icm Ovitrelle. In dit ziekenhuis is Gonal-F en Ovitrelle standaard, maar ik heb juist specifiek weer om Menopur gevraagd.

We gaan het wel zien morgen ;)

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb mijn antwoord inmiddels al:

Ik spuit nu Menopur met 0,4 x 12 mm naalden. De Pregnyl heeft standaard 0,5 x 16 mm naalden (ulg!). Daarom zette ik die altijd met Menopur naalden óf wanneer ik die niet meer had, bestelde de apotheek voor mij 0,45 x 13 mm naalden.

Maar nu; ik heb het doosje open gemaakt en de Ovitrelle bevat 0,33 x 12 mm naalden. JOEHOE. ik ook weer happy ;)

Bubblez vindt dit leuk.
  9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De ovitrelle vond ik 10000 maal fijner.

De pregnylnaald is dikker, maar ook dat spul was bij mij dikker omdat ik twee poeder op een vloeistof mengde. En dat brandde.. mijn hemeltje wat deed dat altijd pijn.. (4 keer gebruikt)

De laatste keer met deze cryo krewg ik ovitrelle, en damn, veel fijner! En dunne naald net als gonal-f (als je die kent)
    En het spul brandde niet. Zo zo zo veel fijner.

Dus ik zeg , no worries. Deze is beter!

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thanks! Ja over die naalden, daar zit ik nu niet meer over in, aangezien deze nog dunner is dan die van de Menopur.
    Is de naald van Gonal-F net zo als Ovitrelle? Ik heb nu voor Menopur weer gekozen omdat hier zowel FSH als LH in zit en dit goed is voor de opbouw van je slijmvlies.

Maargoed. We gaan het allemaal morgen wel zien haha. Is Ovitrelle er altijd in 1 hoeveelheid die je moet spuiten? Ik had al wel gezien dat deze Ovitrelle spuit overeenkomt met 6500IE (Pregnyl had ik altijd 5000IE).

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja zelfde naaldjes!

Menopur ken ik niet, gonal ging hier goed dus nooit mee gewisseld.

En ik had idd gewoon 1 spuit. Helemaal leegduwen en dat was het!

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Op en top voorbereid. Gaat helemaal goed komen hier. Eerst even controle afwachten. En natuurlijk ook eventjes ‘opwarmen’ buiten de koeling.
    Ik merk dat ik het toch allemaal weer een beetje spannend vind haha!

Bubblez vindt dit leuk.
  13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En of het dat is.. ik vond het ook weer doodeng toen.. was het prikken ook nit meer gewend en voelde weer heel gek.

Hopelijk heb je aan 1 prik genoeg! Thumbs up!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thnx. Lief van je! :)

Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina