verse groente

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door rebekka84, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    hoi,

weet jij waar ik recepten kan vinden voor verse groente voor m'n zoontje van bijna 5 mnd? Ik ben niet zo van de olvaritpotjes en wil het dus zelf gaan maken. Welke groente mag hij, mag hij nog meer hebben? rijst, aardappel oid? En hoeveel mag hij?

Nog een 2e vraag trouwens, al duurt het nog even. Mijn zoon drinkt nu nutrilon forte 1, als ik met 6 maanden de opvolgmelk neem, wat is dan het beste, ik denk aan de standaard, of denk je dat ik dan ook beter de forte kan geven?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Groente voor onder de 5 maanden is nog het beste om het enkelvoudig te geven. Het liefst dus enkel worteltjes, bloemkool, broccoli, doperwtjes. Eventueel later met aardappel. Mocht het te korrelig worden zou je eventueel wat flesvoeding erbij kunnen doen. Er bestaan naar mijn weten niet echt receptjes voor deze leeftijd. Rijst liever na 6 maanden.
    Vwb de opvolgmelk is het vaak zo dat kindjes die een hongerige voeding bij de 1 hebben gehad bij de 2 gewoon op de standaard over kunnen. De 2 is al iets zwaarder dan de 1 en bijvoeding neemt een belangrijkere plaats in. Succes!
    groetjes Femke

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Bedankt voor het antwoord. Nou maar hopen dat de groente er net zo goed in gaat als het fruit.

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Nou zoals je kunt zien ging het er goed in!

Deel Deze Pagina