3 vraagjes... (beeb voelen, hartslag en grootte geboorte)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaKitty, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    1. Ik ben nu 12w+1d en ik voel onderin mijn buik dingen.....lijkt erg op wat ik met 14 weken in zwangerschap nr 1 voelde en dat was mijn dochter toen zei mijn vk.....kan ik het nu al voelen?
    Ik zag net met een 3e kan dat, maar met een 2e ook?
    Het lijkt mij erg vroeg, maar soms voel ik wel dingen die ik jaren niet gevoeld heb.......

2. Ik kan trouwens het hartje goed horen met de angelsounds.....
    Hartslagje bijgehouden en die was 154 per minuut. Dat had mijn dochter ook steeds...ze zeggen dat een snelle hartslag duidt op een meid. (maar of dat een feit is, weet ik niet) Dus ik vraag me af....zegt de snelheid van de hartslag jullie iets? Zou het wel grappig vinden... (en nee ik pin jullie dr niet op vast haha)

3. Mijn dochter was 4400gr en 51cm bij dr geboorte, een halve peuter dus ;) Bij een zwangerschap van 40w+4d.
    Nu vraag ik me af, zou mijn 2e weer zo groot worden?
    (ik ben nu wel zwanger van een andere man trouwens en die is langer dan mijn ex-man)
    Maar vraag me af of sommige vrouwen altijd grotere kids krijgen of dat dat gewoon stom toeval is...
    Ik zelf ben niet echt groot, ben 1.68, dus normaal voor een vrouw geloof ik.

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kitty,

1) jahoor dat kan ook met een tweede, het zal dus wle zo zijn!
    2) neehoor, dat is een fabeltje, trouwens aan het begin van de zwangerschap hebben alle kindjes zo'n hoge hartslagfrequentie
    3) als je eerste kindje aan de grote kant was heb je nu zeker ook kans op een groter kindje, blijkbaar past dat bij jou. Omdat je nu zwanger bent van een ander kan er wel verschil inzitten, maar reken er maar op dat het kindje aan de grote kant zal zijn

Mirjam

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoorden!

Ben nu wel een beetje bang dat ik dan weer zo'n grote beeb krijg.....maar ja...tis de 1e keer ook gelukt, dus zal het deze keer weer lukken ;)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kitty,

daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, en de weg is gebaand, een tweede bevalling gaat (bijna) altijd een stuk sneller en makkelijker!

Mirjam

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oke....ik hoop het!

Super bedankt!

Deel Deze Pagina