dreumes 15 maanden driftbuien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door momhairy, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    mijn zoontje is nu 15 maaden en heeft regelmatig echt driftbuien. als iets niet mag dan kijkt hij me echt boos aan en krijst dan elke keer kort.

af en toe doet hij dan ook (niet echt slaan) maar toch tikjes geven.

is dat normaal?

ook gaat hij dan met zijn tandjes op elkaar doen en echt nijdig doen.

hoop en fase....

als hij dat doet reageer ik niet echt..zovan.... word maar eerst rustig....

wie herkent dit?

xx

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook van die drifbuien, ik negeer het en dan gaat hij vaak ineens andere dingen doen.

3. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ja bij mij ook maar ik vind die buien soms echt niet normaal....hij is dan echt tja een duiveltje vind ik.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja hier ook hoor, hij krijgt dan een blik in zijn ogen jemig.
    Hij loopt dan rood aan, en krijst de boel bij elkaar en gooit met alles wat om hem heen staat.

Echt kwaad is hij dan.

Ik loop gewoon weg, dat werkt hier het beste

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heel herkenbaar (zie mijn topic een kleine dramaking). Thijmen gaat languit op de grond liggen krijsen... ik probeer het maar te negeren. Ook met verschonen is hij nu echt niet te genieten. Dat slaan doet ie hier soms ook, maar niet echt omdat ie kwaad is.
    Ik denk dat die driftbuien ook zijn omdat ie nog niet echt kan communiceren. Gelukkig komt dat de laatste tijd wat meer, maar nog niet genoeg om iets goed duidelijk te maken...

6. schumi

schumi Actief lid

16 okt 2006
    105
    0
    0
    Hier ook last van gehad, soms nog wel.
    Als hij iets wilde hebben wat niet mocht werd hij helemaal woest leek het. En ook op de grond liggen brullen. Wij hebben het eerst genegeerd en als het lang duurde spraken we hem redelijk streng toe en daar was hij wel van onder de indruk en was dan weer heel lief. Ik moet zeggen dat het nu al mindervaak voorkomt dat hij zo driftig wordt, maar hij gaat nu ook wijzen wat hij wil en probeerd het toch meer met geluiden en brabbelen duidelijk te maken.
    Ik denk dat het er gewoon bij hoort maar ik denk ook vooral niet teveel aandacht aan schenken.
    Succes!

Groetjes Schumi

7. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hey momh....

hier hetzelfde hoor...
    Nicky kan echt heel erg driftig worden....loopt dan helemaal rood aan, gaat krijsen en slaat soms zichzelf tegen haar gezicht...

ik hoop dat het een fase is...

succes meid...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zo eentje. De driftbuien zijn alweer een paar maanden aan de gang. Beetje op en af met zijn humeur en gezondheid.

Hier werd negeren het beste. mijn zoontje slaat zijn hoofd tegen de vloer/muur, als we reageren, dan doet hij het de keer erna harder. Reageren we helemaal niet, dan gaat het snel weer over.

Laatst hoorde ik iemand de term "gepast negeren" gebruiken. Dus zolang de kleine niemand pijn doet, en niks kapot maakt, gewoon laten gaan.
    Doen ze wel iemand pijn (zelf slaan/anderen slaan/bijten) dan moet je wel negeren, maar bijvoorbeeld in een houtgreep. Dus op schoot nemen, niks zeggen, niet aankijken, nergens op reageren. Maar wel zo vasthouden dat ze niemand pijn kunnen doen.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste had ook al heel vroeg flinke driftbuien, zeker al vanaf een jaar, misschien nog wel iets vroeger.
    Het heeft zeker wel tot een jaar of twee, tweeënhalf aangehouden.
    Ik probeerde het altijd maar te negeren, maar hij kon makkelijk een kwartier of langer op de mat bij de voordeur liggen gillen, omdat hij na het buiten spelen niet mee naar binnen wou.
    Ook toen hij drie was, had hij hevige driftbuien, en eigenlijk is hij tot z'n 18e wel vrij drifig gebleven.
    Hij is inmiddels 24 en het is nu wel over hoor! ;)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dus we moeten nog een jaar of 20 volhouden :).... haha....

11. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Vanaf hoe oud begint dit meestal? Ik heb vanaf het weekend gedrag gezien in mijn zoon waarbij ik me afvraag of dat driftbuien zijn.. :)

Audrey

12. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    thanx meiden xxx

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    @aukie
    Officieel hoor ik vaak dat driftbuien komen bij 2 jaar. Maar wat ik om me heen zie is het vaak al eerder. Rond de 14-18 maanden soms al.
    Al kun ik nu nog niet zien of dit nou op zijn ergst is. Het kan over een half jaar nog wel veel erger zijn :confused:

Maar hier begon het wel eerder met wat koppige buien. Bij ons was dat bijv rond de 12 maanden bij het zelf willen eten, niet willen lukken, en dus gefrustreerd worden.
    Maar dat was anders dan de buien die we nu hebben. Die zijn heftiger, duren langer, is hij minder makkelijk uit te krijgen/af te leiden..
    Om die eerste buien kon ik nog lachen, zo'n klein ventje zo boos. Maar deze buien zijn pittiger, zeker als hij weer met zijn hoofd tegen de vloer slaat, spullen van tafel gooit, en vanalles doetwat niet mag (handen op de tv etc)

Deel Deze Pagina