1. Iedereen heeft het over harde buiken, maar ik heb er volgens mij nog geen last van gehad... kan dat kwaad voor de bevalling (duurt die daardoor langer of is de ontsluiting dan langzamer?) 2. Ik heb de laatste 2 weken last van: duizeligheid, zweten, bleek zien, soort van sterretjes/vliegjes zien, gevoel flauw te vallen. Het is best eng om mee te maken en wil eignelijk wel graag weten wat het is. 3. Sinds 2 dagen heb ik het echt heel benauwd, en ik ben het zwanger zijn echt zat........ Is het gewoon de fase waar ik in zit of niet? ik hoop dat je mij kan helpen. alvast bedankt groetjes Bianca
hoi Bianca, nee, het kan geen kwaad als je geen harde buiken hebt gehad. De bevalling duurt daardoor niet langer. Het is wel fijn juist dat je geen harde buiken hebt! De klachten die je beschrijft zou ik even bespreken met je verloskundige. Het kan gewoon bij de zwangerschap horen, misschien is je bloeddruk wat laag of je ijzergehalte. Benauwdheid komt door de zwangerschap, zeker op het eind hebben veel vrouwen daar last van. Geen probleem, alleen rustig aan doen. Mirjam