Vraagje over voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Selin, 7 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Onze pasgeboren dochter van 6 weekjes oud krijgt al vanaf het begin Nutrilon Hypoallergeen als voeding. Zelf heb ik lactose intollerantie en voor de zekerheid hebben we toen voor de hypoallergeen gekozen. Nu zijn we eigenlijk al vanaf het begin aan het sukkelen met haar darmen. Ze heeft continu last van winderigheid, heeft een opgezet buikje en heeft waterige ontlasting. Na overleg met een osteophaat hebben we geconcludeerd dat het aan de voeding ligt en ze misschien ook mijn lactose intolerantie heeft gekregen. Ik ben daarom begonnen met Nutrilon Soya omdat hier geen lactose en geen koemelkeiwit in zit (Nutrilon Pepti heeft lactose erin zitten). Nu heeft ze nog steeds enorme last van winderigheid en is haar ontlasting zo dik dat ze het er niet uitgeduwt krijgt. Omdat ze nu de hele dag door huilt voor de ontlasting die er heel moeilijk uit komt zijn we weer teruggegaan naar haar oude voeding: Nutrilon Hypoallergeen. Weet jij misschien hoe we dit probleem kunnen oplossen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik heb wel ideeën maar wat betreft voeding voor zuigelingen moet je niet teveel kapiteins op 1 schip hebben. Iedereen zegt vaak wat anders, heeft weer een andere tip. Je moet in elk geval niet zomaar zelf gaan experimenteren met andere voeding. Overleg met het consultatiebureau, zij zijn nu verantwoordelijk. Bespreek met hen wat de volgende stap is en hoe lang je dat dan aankijkt alvorens eventueel weer wat nieuws te proberen.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina