hallo vk, Het nichtje van mijn zoontje heeft waarschijnlijk roodvonk.. hoge koorts keelklachten en een frambozentong. Mijn zoontje gaat daar altijd naar toe als ik moet werken. nu was hij daar dinsdag de hele middag. en later bleek dus dat ze al roodvonk had maar dat ze niks tegen me gezegd hebben, alleen dat het waarschijnlijk van de amandelen kwam.. mijn zoontje was de afgelopen dagen flink verkouden, geen koorts voor zover ik weet (zondag en maandag nacht wel) en sinds vandaag heeft hij allemaal bultjes op zijn rompje.. ben bang dat hij dus ook roodvonk heeft. ik ben nu 14 weken zwanger. kan dit kwaad voor de zwangerschap? en wat als ik het nu zelf ook krijg? wat moet ik dan doen? alvast bedankt! groet, MoesCH
Hallo, Roodvonk kan geen kwaad in de zwangerschap als jij dat krijgt voor die kleine. Laat wel de huisarts controleren of het roodvonk is en geen andere kinderziekte. Groetjes Ineke
bedankt voor de snelle reactie! mijn zoontje heeft verder nergens last van.. alleen de bultjes op zijn rompje. kan ik daarma tot maandag wachten of vind u t nodig om daarvoor naar de hap te bellen?
Hallo, Dat kan wachten tot maandag. Het is wel belangrijk om jezelf in de gaten te houden, krijg jij vlekjes of griep verschijnselen wel de HAP bellen. Zodat ze dan kunnen kijken wat je zoontje heeft en wat jij hebt en of er dan wat mee gedaan moet worden in de zwangerschap. Groetjes Ineke