kalknagels

Discussie in 'De lounge' gestart door boxertjes, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Ik heb erge kalknagels. Echt vreselijk vind ik het.

Een aantal jaar geleden heb ik hier medicijnen voor gehad en mijn kalknagels verdwenen. Ik moest na een jaar stoppen met de medicijnen omdat ze slecht zijn voor je lever.

Dekalknagels kwamen meteen weer terug.

Iemand DE oplossing tegen kalknagels.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeg niet dat het het helpt bij iedereen maar bij manlief werkte een badje met azijn erg goed . Nog geen last weer gehad .

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Die medicijnen is de enige oplossing. Alleen worden ze inmiddels nauwelijks nog uitgeschreven (wij doen het niet meer) vanwege de negatieve invloed op je lever. Die nagellakjes en zo helpen niet. Schimmel zit daar te diep voor. Soms wil het helpen de nagel te verwijderen, bij een kalknagel valt het te overwegen maar met 7 of 8 bijvoorbeeld lijkt het mij een hel! Ik denk dat accepteren het enige is wat je kan doen....

4. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    een pedicure vertelde mij van de week dat zij haar eigen kalknagels met appelazijn behandelde en dat dat haar goed hielp....

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Een kalknagel verwijderen helpt ook niet echt. Ik had een kalknagel en die is er vorig jaar door een ongelukje af gegaan (AU!), maar de nagel die je terugkrijgt is ook niet bepaald een normale nagel ;)

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Maar die kuur duurt toch geen jaar??
    Geloof dat ik hem 2/3 maanden moest slikken ongeveer..

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik vijl ze iedere twee weken eraf zodat ze niet meer zo dik zijn. Maar ze blijven terug komen ;)

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Na een ongelukje krijg je vaak een trauma nagel terug, die vaak ook veel weg heeft van een kalknagel/schimmelnagel.

Mijn vorige baas deed wel eens een teennagelextratie bij kalknagels. Alleen is dat in veel gevallen ook niet slim. Ik werk met diabeten, zie veel voeten. Ik schat dat 8 van de 10 diabeten, die bij mij voor controle komen, wel een (of meerdere) kalknagels hebben. Volgens mij staat voor de lamisil tabletten 3-6 maanden gebruiken.

Je kan ook eens met tea three olie smeren, daar zeggen mensen ook baat bij te hebben. Je kan dit soort middelen, net als de (appel)azijn natuurlijk altijd proberen. Baat het niet schaadt het niet. Trek er wel maanden voor uit. Tussendoor dunner vijlen is dan ook verstandig.

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
  10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Helpt dat laseren dan????

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier heb ik er gewoon mee leren leven.

Ik heb nagellakken geprobeerd, ik heb een tijd pillen geprobeerd, ik heb een tijd nog zwaardere pillen geprobeerd (elke week 1 pil, 20 weken lang - dokter voorspelde mij dat ik waarschijnlijk zo 2 of 3 kuren ging nodig hebben om echt blijvend resultaat te hebben) maar het resultaat ... nihil.
    Dat vond ik overigens 't gezondheidsrisico niet waard (als ik die bijsluiter las ...), dus na 1 kuur gestopt.

Het zijn mijn twee kleinste tenen, ik probeer ze gewoon regelmatig bij te knippen en er niet teveel op te letten en ik draag zo weinig mogelijk sandalen. Zo storen anderen zich er niet aan ;).

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Met een nieuwe vijl vijlen daarna met vicks smeren en schone sokken aan. Ook wil regelmatig azijn erop smeren ook helpen. Ik doe een combi en loop nu veel op blote voeten. Ook doe ik geen nagellak meer op of haal het er na 2 dagen af.

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Vicks Vaporup :D

Klinkt idioot, ik weet het, maar ga er maar eens op googlen....
    Het werkte bij mij wonder boven wonder echt.

14. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik heb een nieuw medicijn gekregen dat is een kuur van 3 maanden je slikt dan een week 2 x per dag die pillen dan 3 weken niks dan weer een week etc tot de kuur op is.
    Ik zag al vrij snel resultaat maar ik weet niet of het weg blijft nu.
    Deze pillen zijn niet schadelijk voor je lever.

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb heeeel lang een kalknagel gehad. Ik schaamde me kapot met peeptoe's.
    Wat uiteindelijk hielp was een hormonale eczeemcreme.
    (Ik heb ook eczeem)
    Ik smeerde m'n kalknagel er gewoon mee

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb 5 kalknagels. Aan 1 voet dus. Alles geprobeerd pillen , alternatieve behandelingen , smeersels ed.
    Niks hielp.

Nu ga ik elke 5 weken (in de winter 7 ongeveer) naar de pedicure en die vijlt ze heel plat. Shellac erop (verharde gel nagellak) en je ziet er niks meer van. Heb nooit met slippers aan gelopen nu loop ik niks liever. En ik had echt extreme ik kan ze zelf ook niet knippen/vijlen.

17. xbabyxdx

Niemand ervaring met laseren van nagels? Zowel positief als negatief?
    Wat ik raar vind is dat je bijna nergens echt ervaringen leest erover.
    Als het zo goed zou helpen zou je het toch ergens tegen moeten komen?

Zou best zoiets willen doen maar het is duur dus ga het niet eerst uitproberen.

18. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Ik ben ook benieuwd naar het laseren.

Ik loop het hele jaar met nagellak op.

19. xbabyxdx

#19 xbabyxdx, 4 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2014
    Zo te zien is er ook hier geen ervaring mee.....

Ik ga het vrijdag proberen dat laseren! Ben benieuwd. :D
    Zal jullie op de hoogte houden er van.

Bij deze kost het 125 euro per keer voor alle nagels.
    Het is echt heel duur..... :(
    En dan te bedenken dat je waarschijnlijk 3x moet.

Maar als het helpt.... en dan hopelijk er van af komt... zou het heel erg fijn zijn!

Ze gaan dus alles helemaal dun vijlen.... laseren.... en je krijgt een creme en spray mee. Dat moet je dus ook nog ernaast gebruiken.

En dan elke maand 1x laseren en dat voor 3x.

Ben benieuwd.

20. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Idd Vicks vaporub of azijn. Iedere avond erop smeren.
    Je kunt ook iedere dag een glas wei van de kaas drinken, dit kun je halen bij een kaasfabriek. Meestal gratis, het is een aftreksel van de kaas. Klinkt vies maar zit ook in Taksi.

Deel Deze Pagina