overstap naar fles

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Supernurse, Jul 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    hallo

Mijn zoontje van 6 maanden kreeg tot nu toe volledige BV. Hij krijgt 5-6 keer per dag een fles met 180-200 cc gekolfde melk (ben aan het werk). als hij bij mij drinkt weet ik niet hoeveel hij drinkt.
    Zijn tijden zijn ongeveer: 4.30 -8.30- 12.30 -16.30- 20.00 -23.00

Mijn productie is echter aan het teruglopen en om deze reden wil ik gaan starten met flesvoeding. Hoeveel voeding mag hij per dag hebben en wat is een goed schema voor hem.
    Hij krijgt naast de flessen een klein beetje groente en fruit (nog maar net mee gestart).
    Ik merk dat ik zelf heel erg behoefte heb aan een beetje ritme en structuur. Ook zou ik graag willen weten wanneer ik hem naar bed moet brengen bij een schema. Hij slaapt nu bijna niet overdag, alleen soms tijdens het wandelen.

groetjes Suzanne

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Suzanne,

Je kindje mag maximaal 800 ml opvolgmelk per dag drinken. Wanneer je start kun je uitgaan van een fles van 150 ml water met 5 schepjes voeding. Je mag ook een deel gekolfde moedermelk mengen met een deel aangemaakte flesvoeding voor de overgang. Over het algemeen kan een kindje wel om de 4-5 uur op een flesje vooruit. Het slaapritme is voor ieder kindje anders.

Groetjes eveline

Share This Page